خواص سرم ویتامین سی برای پوست صورت + نحوه استفاده

منبع: مینویسم

41

1401/7/12

16:29


فواید سرم ویتامین سی برای پوست صورت بسیار زیاد است ما 11 مورد از خواص سرم ویتامین c را نام برده نحوه استفاده و بهترین زمان مصرف سرم ویتامین سی را توضیح داده ایم.

خواص سرم ویتامین سی برای پوست صورت + نحوه استفاده

آیا می خواهید پوستی زیبا و سالم داشته باشید؟ اگر این چنین است، سرم ویتامین سی چیزی است که باید در روتین مراقبت از پوست خود داشته باشید. ویتامین c برای تولید کلاژن مهم است و باعث می شود پوست جوان به نظر برسد. در این مقاله، ما در مورد بسیاری از فواید سرم ویتامین سی برای پوست صورت صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از سرم ویتامین سی و بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C برای دستیابی به بهترین نتایج ارائه خواهیم داد. بنابراین، با مینویسم همراه باشید. 

سرم ویتامین سی چیست؟ 

سرم ویتامین سی یک محصول مراقبت از پوست حاوی ویتامین سی است که یک ماده مغذی برای پوست به شمار می رود. سرم ویتامین سی معمولاً پیش از مرطوب کننده روی پوست استفاده می شود. از آن می توان برای انواع پوست ازجمله پوست های حساس و مستعد آکنه استفاده کرد. 

سرم های ویتامین سی در غلظت های مختلف در دسترس است. غلظت ویتامین سی در سرم، میزان قوی بودن و تاثیر ویتامین سی بر پوست را تعیین می کند. به عنوان مثال، سرم ویتامین سی با غلظت 20 درصد یا بیشتر بسیار قوی در نظر گرفته می شود. 

سرم ویتامین سی موضعی حاوی ویتامین سی به عنوان ماده اصلی فعال است. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود. از مهمترین خواص سرم ویتامین سی برای صورت این است که به روشن کردن پوست و محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی کمک می کند. علاوه بر این، سرم های ویتامین سی اغلب حاوی مواد مفیدی از قبیل اسید هیالورونیک و اسید فرولیک هستند. هنگام استفاده روی پوست صورت، سرم های ویتامین سی به کاهش خطوط و چین و چروک ها، یکنواخت کردن رنگ پوست و افزایش تولید کلاژن کمک می کنند. در نتیجه، سرم های ویتامین سی برای افرادی که به دنبال روش های موثر مراقبت از پوست هستند، گزینه مناسبی به شمار می روند. 

چرا پوست ما به سرم ویتامین سی نیاز دارد؟

خواص سرم ویتامین سی برای صورت

دلایل بسیار زیادی برای استفاده از سرم های ویتامین سی وجود دارد. در ادامه، برخی از فواید سرم ویتامین سی آورده شده است:

  • روشن کردن رنگ پوست: ویتامین سی یک ماده روشن کننده طبیعی است که می تواند به روشن کردن پوست کمک کند. 
  • کاهش خطوط و چین و چروک های صورت: ویتامین سی، تولید کلاژن را تحریک می کند و به کاهش خطوط و چین و چروک های صورت کمک می نماید. 
  • یکنواخت کردن رنگ پوست: ویتامین سی از طریق کاهش هیپرپیگمانتاسیون به یکنواخت کردن رنگ پوست کمک می کند. 
  • افزایش تولید کلاژن: کلاژن مسئول جوان و الاستیک به نظر رسیدن پوست است. ویتامین سی، تولید کلاژن را افزایش می دهد و منجر به سفت تر و صاف تر شدن پوست می شود. 

آیا مصرف سرم ویتامین سی برای پوست های حساس بی خطر است؟

بله، سرم ویتامین سی برای همه پوست ها ازجمله پوست های حساس مناسب است. با این وجود، اگر پوست حساسی دارید، بهتر است سرمی با غلظت ویتامین سی پایین تری انتخاب کنید. این کار به کاهش حساسیت پوست کمک می کند. علاوه بر این، همیشه بهتر است پیش از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، آن ها را تست کنید. 

11 فایده سرم ویتامین سی برای پوست صورت

1- به کاهش خطوط و چین و چروک صورت کمک می کند

در نگاه اول، شاید با خود فکر کنید که سرم های ویتامین سی یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست با تبلیغات کاهش چین و چروک است. با این وجود، سرم های ویتامین سی در واقع حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که جوانسازی پوست کمک می کنند و باعث می شوند تا پوست صورت صاف و جوان به نظر رسد. این سرم ها در سطح سلولی عمل می کنند و به منظور تحریک تولید کلاژن به سطوح عمیق تر نفوذ می نمایند. 

ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است؛ بدان معنی که از آسیب سلولی جلوگیری می کند. یکی از عملکردهای ویتامین سی از طریق کاهش تشکیل رادیکال های آزاد است. رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به DNA آسیب بزنند و منجر به مرگ سلولی شوند. ویتامین سی وقتی روی پوست استفاده می شود، به کاهش تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کند و به این طریق، چین و چروک پوست صورت را کاهش می دهد. 

همچنین بخوانید: آیا قرص کلاژن عوارض دارد

2- خاصیت سرم ویتامین سی برای روشن شدن رنگ پوست

ویتامین سی یک روشن کننده طبیعی پوست است و می تواند به روشن کردن رنگ پوست صورت کمک کند. این بدان دلیل است که ویتامین سی از تولید ملانین که به پوست رنگ می دهد، جلوگیری می کند. علاوه بر این، ویتامین سی تولید کلاژن که باعث سفتی و خاصیت ارتجاعی پوست می شود را تحریک می کند. در نتیجه، ویتامین سی می تواند به روشن کردن رنگ پوست و بهبود بافت آن کمک کند. 

3- بافت پوست را بهبود می بخشد

ویتامین سی از طریق تحریک تولید کلاژن به بهبود بافت پوست کمک می کند. کلاژن، پروتئینی است که به پوست ساختار می دهد. ویتامین سی به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و منجر به ایجاد پوستی سفت تر با خاصیت ارتجاعی بیشتر می شود. علاوه بر این، ویتامین سی به پوشاندن منافذ و پاکسازی آکنه کمک می کند. در نتیجه، ویتامین سی به بهبود بافت پوست کمک می کند و ظاهر جوان تری به پوست می دهد. 

4- آسیب آفتاب را کاهش می دهد

سرم ویتامین سی یک محصول مراقبت از پوست محبوب است چراکه به کاهش آسیب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب کمک می کند. آن نوعی آنتی اکسیدان است که از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایداری هستند که می توانند منجر به آسیب سلولی شوند و اغلب در اثر قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش (UV) ایجاد می شوند. 

گفته می شود که سرم ویتامین سی از طریق خنثی کردن رادیکال های آزاد قبل از آن که منجر به آسیب سلولی شوند، به کاهش آسیب ناشی از نور آفتاب کمک می کند. این سرم معمولاً بعد از پاکسازی و پیش از کرم ضد آفتاب استفاده می شود. برخی از تحقیقات بیان می کنند که ویتامین سی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کند؛ اگرچه، برای اثبات این فرضیه به مطالعات بیشتری نیاز است. سرم ویتامین سی معمولاً برای اکثر افراد بی خطر است. اگرچه، برخی از افراد ممکن است حساسیت یا قرمزی پوست را تجربه کنند. با این وجود، سرم ویتامین سی نباید به جای کرم ضد آفتاب استفاده شود زیرا به تنهایی محافظت کافی در برابر اشعه فرابنفش ایجاد نمی کند.

5- خاصیت سرم ویتامین c برای کوچک کردن منافذ

سرم ویتامین سی یک محصول مراقبت از پوست مهم است که می تواند منافذ پوستی را به حداقل برساند. این به دلیل محتوای ویتامین سی بالای موجود در این سرم هاست که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. با کاهش التهاب و بهبود التیام پوست، سرم ویتامین سی می تواند منافذ پوست بزرگ شده را به طور موثری کوچک کند و به پوست ظاهر صاف و یکدستی بدهد. علاوه بر این، سرم ویتامین سی به تقویت فیبرهای کلاژن در پوست کمک می کند و به این طریق، موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کوچک تر به نظر رسیدن منافذ با گذشت زمان می شود. در مجموع، سرم های ویتامین سی یک درمان موثر و مقرون به صرفه برای به حداقل رساندن منافذ پوست به شمار می رود. 

البته روش های دیگر مانند بستن منافذ باز پوست با گلاب نیز موثر است.

6- به پاکسازی آکنه و جای جوش کمک می کند

گنجاندن سرم ویتامین سی در روتین مراقبت از پوست، یک روش موثر برای پاکسازی آکنه و جای جوش به شمار می رود. دلیل اصلی عملکرد فوق العاده آن به خاطر خواص آنتی اکسیدانی است که دارد. سرم ویتامین سی وقتی به صورت موضعی بر پوست استفاده شود، به خنثی کردن رادیکال های آزاد و سمومی که به پوست آسیب می زنند و باعث جوش می شوند، کمک می کند. ترکیب ویتامین سی با ویتامین E باعث تغذیه پوست و تقویت بازسازی سلولی می شود. در نتیجه، ضایعات آکنه موجود سریع تر بهبود می یابند و در مجموع، پوست شفاف تر و صاف تر به نظر می رسد. 

اگر به دنبال راه حل هدفمندتری برای درمان آکنه هستید، با آلفا آربوتین مینیمالیست همراه باشید. امتحان و آزمایش من.

7- تولید کلاژن را افزایش می دهد

ویتامین سی برای سنتز کلاژن، پروتئینی که به پوست ساختار می دهد، ضروری است. ویتامین سی به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و منجر به ایجاد پوستی سفت تر با خاصیت ارتجاعی بالاتر می شود. علاوه بر این، ویتامین سی به کاهش خطوط و چین و چروک از طریق تولید کلاژن کمک می کند، همانطور که قبلاً بدان اشاره شد. 

8- نشانه های اولیه پیری پوست را به تاخیر می اندازد

مصرف موضعی سرم ویتامین سی در روتین مراقبت از پوست در دهه 20 زندگی می تواند نشانه های اولیه پیری ازقبیل چین و چروک را به تاخیر بیندازد. قرار گرفتن در معرض آلودگی روزانه و استرس، پوست را تحت فشار بسیار زیادی قرار می دهد به طوری که منجر به ایجاد چین و چروک، تیرگی و زبری پوست می شود. ویتامین سی به پیشگیری و حفاظت از آسیب ناشی از فاکتورهای خارجی کمک می کند. 

9- التهاب را کاهش می دهد

سرم ویتامین سی دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی و تورم مرتبط با آکنه و جوش کمک می کند. این سرم به تسکین پوست حساس و التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا عوامل استرس زای محیطی کمک می کند. 

استفاده روزانه از سرم های ویتامین سی همراه با ویتامین E یا اسید هیالورونیک به خشکی پوست کمک می کند و پوست را تسکین می دهد. 

10- خواص سرم ویتامین سی برای پوست خشک

سرم ویتامین سی یک ابزار قدرتمند برای مبارزه علیه خشکی است. این فرمول خاص حاوی مواد اولیه کلیدی است که به بهبود هیدراتاسیون پوست، حمایت از سلول ها و بافت های پوست برای حفظ رطوبت و مبارزه با التهاب کمک می کند. سرم های ویتامین سی از طریق نفوذ به عمق پوست به رفع خشکی، ترمیم بافت آسیب دیده و بازگرداندن نرمی به پوست خشک و ترک خورده کمک می کند. 

علاوه بر این، ویتامین سی با ترکیبات دیگری ازقبیل ویتامین E و اسید هیالورونیک به صورت هم افزایی عمل می کند تا تحریک، قرمزی و خارش ناشی از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست تسکین یابد. در مجموع، سرم ویتامین سی دارای فواید بسیار زیادی برای افرادی است که با خشکی مزمن پوست دست و پنجه نرم می کنند و آن را تبدیل به یک راه حل عالی برای حل این مشکل می نماید. 

11- رنگ پوست ناصاف را درمان می کند

سرم ویتامین C با تغذیه و جوانسازی پوست به یکنواخت شدن تغییر رنگ کمک می کند و در عین حال سلامت و تندرستی کلی پوست را بهبود می بخشد. فرقی ندارد که به دنبال به حداقل رساندن ظاهر منافذ هستید یا صرفاً کاهش هیپرپیگمانتاسیون، سرم ویتامین سی یک راه حل موثر و مقرون به صرفه به شمار می رود. 

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

به منظور استفاده از سرم ویتامین سی، مقدار کمی از آن را برای پاکسازی روی پوست ماساژ دهید تا جذب آن شود. سپس می توانید از مرطوب کننده خود استفاده کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، از سرم ویتامین سی یکبار صبح و یکبار شب استفاده کنید. 

من شخصاً دوست دارم از این سرم یکبار در روز و یکبار در شب پیش از مرطوب کننده استفاده کنم و هیچ AHA و BHA دیگری مانند اسید سالیسیلیک یا حتی رتینول بر پوست نمی زنم. 

وقتی می خواهید سرم ویتامین سی بخرید، به دنبال محصولاتی حاوی اسید ال اسکوربیک باشید که پایدارترین شکل از ویتامین سی است. سرم هایی با غلظت 20 درصد یا بیشتر خیلی قوی در نظر گرفته می شوند. در صورت داشتن پوست حساس، با غلظت پایین تر شروع کنید و غلظت سرم را به تدریج افزایش دهید. 

آیا می توانم از سرم ویتامین سی به صورت روزانه کمک کنم؟

برای نتایج بهینه، بهتر است از سرم ویتامین سی به صورت روزانه استفاده کنید. این اجازه می دهد تا ویتامین C در پوست جمع شود و محافظت مداوم در برابر رادیکال های آزاد و استرس های محیطی را فراهم می کند. در صورت استفاده مستمر، سرم ویتامین سی به روشن کردن پوست، کاهش التهاب و بهبود تولید کلاژن برای داشتن پوستی صاف تر و جوان تر کمک می کند. 

اگرچه، استراحت دادن به پوست بعد از استفاده طولانی مدت از محصولات مراقبت از پوست توصیه می شود. بنابراین، سرم ویتامین سی می تواند یک روز درمیان یا سه روز یکبار به منظور جلوگیری از ایجاد حساسیت استفاده شود. تنها مطمئن شوید که وقتی از سرم ویتامین سی استفاده نمی کنید، ضد آفتاب با طیف گسترده بکار ببرید تا پوستتان همچنان در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت شود. 

آیا باید سرم ویتامین سی را در یخچال قرار داد؟

لازم نیست سرم ویتامین سی را در یخچال قرار دهید اما برخی از افراد ترجیح می دهند این کار را انجام دهند تا عمر محصول بیشتر شود. اگر می خواهید سرم های ویتامین سی را در یخچال قرار ندهید، مطمئن شوید که آن را در یک محیط خشک و خنک به دور از نور نگه دارید زیرا این امر کیفیت ویتامین سی را کاهش می دهد. در صورت نگهداری مناسب، سرم ویتامین سی را می توان برای شش ماه نگه داشت. 

مصرف چه چیزی با ویتامین سی بهتر است؟

برای دستیابی به نتایج بهتر، ویتامین سی را با ویتامین E و اسید هیالورونیک مصرف کنید. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به حفاظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند در حالی که اسید هیالورونیک یک ماده مرطوب کننده مفید برای هیدراته و صاف نگه داشتن پوست است. 

اگر این دو ماده را با هم استفاده کنید، حفاظت در برابر عوامل استرس زای محیطی ایجاد می شود و پوست سالم و جوان بهبود می یابد. 

چه مدت طول می کشد سرم ویتامین سی اثر بگذارد؟ 

برخی از افراد، نتایج استفاده از این سرم را تنها بعد از چند روز می بینند در حالی که برخی دیگر باید برای هفته ها از این سرم استفاده کنند تا بهبود پوست خود را متوجه شوند. همه چیز به شرایط و نوع پوست فرد بستگی دارد. 

مضرات سرم ویتامین سی برای پوست صورت

استفاده از ویتامین سی معمولاً برای اکثر افراد بی خطر است اما عوارض جانبی هم دارد که باید از آن ها آگاه باشید. برخی از عوارض جانبی سرم ویتامین سی برای پوست شامل حساسیت، قرمزی و خارش است. اگر هر یک از آن ها را تجربه کردید، استفاده از سرم ویتامین سی را متوقف کنید و برای جایگزین کردن یک روش موثر از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید. علاوه بر این، ویتامین سی می تواند حساسیت پوست به آفتاب را بیشتر کند؛ بنابراین، هر وقت بیرون می روید، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

سخن پایانی

در مجموع، سرم ویتامین سی مزایای بسیار زیادی برای افرادی دارد که با خشکی مزمن، رنگ پوست غیریکنواخت و چین و چروک دست و پنجه نرم می کنند. این سرم در صورت استفاده مستمر به روشن شدن پوست، کاهش التهاب و بهبود تولید کلاژن برای داشتن پوستی جوان تر و صاف تر کمک می کند. 

اگرچه، عوارض جانبی هم دارد که باید از آن ها آگاه باشید اما استفاده از این سرم معمولاً برای اکثر افراد بی خطر است. تنها مطمئن شوید که هر وقت که بیرون می روید و در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر به دنبال یک راه حل موثر با محافظت جامع در برابر عوامل استرس زای محیطی هستید، سرم ویتامین سی یک گزینه عالی به شمار می رود. 

سرم ویتامین سی مورد علاقه شما چیست؟ آیا برند خاصی مدنظرتان است؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید. 

سرم ویتامین سی چند ساعت باید روی پوست بماند؟

محدودیتی وجود ندارد نیازی به شستن آن نیست.

بعد از سرم ویتامین c چی بزنیم؟

بعد از حدود 5 تا 10 دقیقه بعد از استفاده از سرم ویتامین سی از کرم آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

صبح یا شب قبل از خواب نکته مهم این است که زمان مشخصی برای استفاده از سرم ویتامین سی در نظر بگیرید به عنوان مثال همیشه صبح یا همیشه شب. استفاده بیش از 2 بار در روز مجاز نیست.

لینک منبع: http://bia2safa.net/goto/web/url/2861301

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو