آموزش دوخت جاکارتی پارچه ای و چرمی

آموزش دوخت جاکارتی پارچه ای و چرمی


منبع: آرگا

53

1401/7/12

19:08


برخی افراد عادت ندارند انواع کارت هایی که استفاده می کنند را درون کیف پول نگه دارند و همواره داخل جیب یا کیفشان قرار می دهند، بدین ترتیب احتیاج به یک کیف مخصوص یا جاکارتی دارند و یا حتی می توانند با آموش دوخت جاکارتی یک کیف زیبا بسازند تا کارت ها را در محلی جداگانه به منظور دسترسی بهتر و سریعتر قرار دهند.

از انواع وسایل پرکاربردی که در اکثر مواقع به آن نیاز می باشد جاکارتی بوده که به منظور ساماندهی به کارت های مورد استفاده درون کیف وسیله ای مناسب می باشد. جاکارتی علاوه بر نظم دهی به محتویات کیف و جیب افراد موجب سالم ماندن و گم نشدن کارت های بانکی و دیگر کارت های الکترونیکی می گردد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت جاکارتی به صورت مرحله به مرحله بپردازیم.

آموزش دوخت جاکارتی زیبا و جذاب

به طور کلی می توان گفت انواع و اقسام کارت های مختلف از جمله کارت بانکی، کارت شناسایی و انواع کارت های تبلیغاتی و … وجود دارد که در طول روز به آن ها نیاز داشته و باید درون کیف قرار بگیرند. به منظور این که پیدا کردن آن ها برایتان سخت نباشد و به کارت ها نظم بدهید احتیاج به یک کارت مخصوص دارید، در نتیجه می توانید با یادگیری آموزش دوخت جاکارتی یک مدل کارت زیبا با استفاده از هنر دست خود بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

آموزش دوخت جاکارتی زیبا

با توجه به این که جاکارتی وسیله ضروری بوده و همواره به آن نیاز دارید بنابراین در صورت داشتن کمی حوصله و مهارت می توانید یک مدل زیبا و جذاب از آنرا خودتان در منزل با الگوبرداری از مراحل ساخت یک جاکارتی به راحتی بسازید و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه وسایل و مراحل ساخت دو مدل جاکارتی زیبا را به صورت گام به گام شرح داده ایم.

مراحل ساخت کیف کارت در خانه

لوازم مورد نیاز

  • دو عدد پارچه در ابعاد ۴.۵ در ۲.۵ اینچی یا ۶.۵ در ۱۱.۵ سانتی متر
  • یک تکه پارچه لایی چسب در ابعاد ۴.۵ در ۵.۵ اینچی یا ۱۱.۵ در ۱۴ سانتی متر
  • دو عدد پارچه متفاوت در ابعاد ۴.۵ در ۵.۵ اینچی یا ۱۱.۵ در ۱۴ سانتی متر
  • سوزن ته گرد
  • چرخ خیاطی و اتو
  • کش مو
  • دکمه

مراحل دوخت کیف کارت

برای انجام کار پارچه های ۶.۵ در ۱۱.۵ سانتی متری را در ابعاد نیم سانتی متر از قسمت طولی تا بزنید. سپس بخش تا زده را با استفاده از اتو پرس نمایید. بعد از آن مجددا از روی آن یک تای نیم سانتی متری دیگر بزنید و آن را مجدد پرس کنید. این دو تکه به عنوان جیب کیف بکار گرفته خواهند شد. بعد با کمک چرخ خیاطی بخش های تا زده را دوخت بزنید.

در گام بعدی پارچه ۱۱.۵ در ۱۴ سانتی متر را برگردانده و لایی چسب را بر روی آن بگذارید و لبه ها را با یکدیگر یکسان نمایید. بعد با کمک اتو لایی را به پارچه چسب بزنید. این قطعه نیز به عنوان آستری بکار گرفته می شود. بخش آستری کار را برعکس کرده به گونه ای که سمت درست آن به طرف شما باشد. بعد از آن تکه های جیب کیف را در قسمت انتهایی هر دو سمت آستر بگذارید و لبه ها را با یکدیگر هماهنگ نمایید.

نحوه ساخت جاکارتی در خانه

در مرحله بعدی آموزش دوخت جاکارتی کش مو را از وسط قیچی بزنید و آن را نصف نمایید. مجددا آن را از وسط تا زده و در وسط لبه کوتاه کیف با کمک سوزن ته گرد پین کنید. پارچه رویی را به شکلی که طرف درست آن به طرف پایین باشد. بر روی قطعه پارچه آستر و جیب ها بگذارید. لبه ها را با هم هماهنگ کرده و با کمک سورن ته گرد پین نمایید.

بعد از آن سه طرف پارچه را با فاصله نیم سانتی متری از لبه ها به وسیله چرخ خیاطی دوخت بزنید. در طرف چهارم که یکی از طول های پارچه بوده بخشی را به ابعاد ۵ سانتی متر باز نگه دارید. بعد به شکل اریب هر گوشه آن را قیچی بزنید. این عمل به این خاطر می باشد وقتی که کیف را پشت و رو کردید لبه های آن تیز دیده شود.

جاکارتی را از بخشی که باز نگه داشته بودید به طرف درست برگردانده و بعد با کمک اتوی داغ کل بخش ها و لبه های آن را پرس نمایید. لبه باز را به طرف داخل هدایت نموده و مجددا آن را اتو بکشید. با کمک چرخ خیاطی هر چهار گوشه کیف را دوخت زده تا به انتهای کیف نزدیک تر بشویید.

در گام بعدی دکمه هماهنگی را همچون تصویر در بخش بیرونی کیف و در طرف مخالف کش دوخت بزنید. مواظب باشید در زمان زدن دکمه جیب را دوخت نزنید. در اینجا دوخت جاکارتی به پایان رسیده است. اکنون می توانید تمامی کارت های مورد احتیاج و ضروری خود را داخل آن به شکل منظم بگذارید و دیگر در رابطه با خراب شدن و یا گم شدن آن ها نگران نباشید.

طریقه دوخت کیف کارت

روش دوم ساخت جاکارتی

برای درست کردن این مدل جاکارتی به لوازمی همچون کاغذ الگو، چرم، میخ پرچ، دستگاه پرس دستی، انبر پانچ، چکش و کاتر احتیاج دارید.

آموزش دوخت جاکارتی چرمی

در ابتدای کار به منظور برش زدن الگو می توانید از قیچی استفاده نمایید اما با کاتر و خط کش برش های صاف تر و دقیق تری خواهید داشت و در نهایت کیف کارت بهتری درست خواهید کرد.

طریقه ساخت کیف کارت

بعد از آن جای الگو را بر روی قطعه چرمی که آماده نموده اید مشخص کنید. سپس با قلم مخصوص چرم یا سوزن دور الگو را بر روی چرم ترسیم کنید. چرمی که بکار می برید بایستی حدود ۱.۸ تا ۲ میلی متر ضخیم باشد تا کیف چرم خیلی نرم یا خیلی محکم نباشد.

طریقه درست کردن جاکارتی چرمی

اکنون چرم آماده برش زدن می باشد. به منظور برش زدن دقیق از کاتر گرد و خط کش استفاده نمایید. برای لبه های داخلی نیز از کاتر معمولی بکار ببرید تا کنترل دقیق تری بر روی این برش های ریز و کوچک داشته باشید.

روش ساده درست کردن جاکارتی

در گام بعدی بایستی جاکارتی چرمی را فرم بدهید. یکی از دو لبه چرمی را به سمت داخل تا زده و با چکش چند ضربه بر روی آن بزنید. دقت کنید که ضربات چکش به گونه ای باشد که چرم تنها چین بخورد و آسیبی نبیند. همین عمل را برای لبه دیگر چرم نیز تکرار نمایید.

مراحل دوخت جاکارتی در خانه

با استفاده از انبر مخصوص چرم دایره های روی جاکارتی را سوراخ نمایید. نقطه های کوچکی که با استفاده از سوزن بر روی قسمت مرکزی دایره ها ایجاد کردید کار شما را آسان تر می کند. ابعاد سوراخ ها بسته به میزان قطر میخ های پرچ تان متفاوت می باشد. در صورتی که تا حالا از میخ پرچ استفاده نکرده اید ابتدا بر روی یک قطعه چرم اضافی امتحان کنید و بعد بر روی جاکارتی اجرا نمایید.

طریقه دوخت جاکارتی با چرم

مراحل بعدی انجام کار را به صورت تصویری و گام به گام در ادامه نمایش داده ایم که باید مطابق با آن ها عمل نمایید تا بتوانید جاکارتی موردنظر را بسازید.

آموزش دوخت جاکارتی جذاب و خاص

آموزش درست کردن جاکارتی به روشی ساده

فراگیری نحوه دوخت کیف کارت

نحوه دوخت کیف کارت در خانه

نحوه درست کردن جاکارتی چرمی

نحوه درست کردن جاکارتی

آموزش ساده دوخت جاکارتی

آموزش دوخت کیف کارت در خانه

نحوه دوخت جاکارتی در خانه

آموزش ساخت کیف کارت در خانه

نحوه درست کردن کیف کارت

طریقه دوخت کیف کارت با چرم

در مطلب ارائه شده با استفاده از دو روش ساده و متفاوت به آموزش دوخت جاکارتی پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. برای دوخت کیف آرایش و دوخت کیف عروسکی می توانید کلیک نمایید.

نظرات


تصویری


ویدئو