با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید


منبع: تالاب

64

1401/7/12

20:48


با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

مو هاي هر کس بـه طور متفاوتی خاکستری می شود. برای برخی، زغال چوب بیشتری را کج می کند، در حالی کـه برخی دیگر خاکستری روشن تر در سایه هاي‌ متعدد پیدا می کنند. اما افرادی نیز هستند کـه خاکستری را دور میزنند یا بـه تدریج بـه مو هاي سفید تبدیل می شوند.

 

مانند در آغوش گرفتن رنگ‌هاي‌ خاکستری، رنگ کاملاً سفید رنگ نگه داری کم اسـت، بـه این معنا کـه دیگر هیچ سفر معمولی بـه سالن برای رنگ‌ها، لمس‌آپ‌ها و هایلایت‌ها نخواهید داشت. با این حال، رشته هاي‌ سفید چالش هاي‌ خاص خودرا دارند. از آنجایی کـه آن ها فاقد رنگدانه هستند، بیشتر مستعد تغییر رنگ هستند، چه در اثر آب سخت یا آلودگی باشد.

 

انها همچنین مستعد خشکی و شکنندگی هستند و ممکن اسـت بـه اندازه رشته هاي‌ کاملاً رنگدانه براق نباشند. اما نترسید – این چالش ها قابل رفع هستند. در این جا، استایلیست ها رازهای دستیابی بـه مو هاي سفید خیره کننده را بـه ما میگویند. نیازی بـه سفر بـه سالن نیست.

 

بیشتر بخوانید: چرا موهای ما سفید می شود؟

 

5 مزیت خاکستری شدن موهایتان به گفته استایلیست ها

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

مراقبت صحیح از مو هاي شـما مستلزم یادگیری مادام العمر اسـت. ظاهرا هر دهه، رشته‌هاي‌ شـما دستخوش تغییرات عمده‌اي میشوند، چه بلوغ، بارداری یا روند طبیعی پیری. اما یکی از دردناک‌ترین تغییرات زمانی اسـت کـه خاکستری‌ها سریع‌تر از آنچه کـه می توانید رنگ‌شان کنید شروع بـه رشد می کنند و بـه نظر میرسد کـه هردو هفته یک‌بار در سالن هستید.

 

در ان زمان، ممکن اسـت تعجب کنید: آیا باید رنگ کردن موهایم را متوقف کنم؟ اگر بـه فشار بیشتری نیاز دارید، ادامه این پست را بخوانید تا از فواید کلیدی سفید کردن موهایتان با آرایشگرها بشنوید. استدلال آن ها ممکن اسـت شـما را متقاعد کند کـه سفر بعدی خودرا بـه سالن لغو کنید.

 

بیشتر بخوانید: چند روش طبیعی سیاه کردن موهای سفید شده

 

1. موهای شما سالم تر خواهد بود.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

این یک واقعیت ساده اسـت: اگر رنگ کردن مو هاي خودرا متوقف کنید، سالم تر می شوند. فقط بـه این فکر کنید کـه وقتی رشته هاي‌ خودرا رنگ میکنید چه اتفاقی میوفتد. استفاده از رنگ، پروتئین هاي‌ محافظ مو را بالا می برد تا مواد شیمیایی بتوانند بـه تار مو نفوذ کرده و رنگ ان را تغییر دهند. در حالی کـه این ممکن اسـت منجر بـه یک رنگ خیره کننده شود، مو را ضعیف می کند، کـه می تواند باعث شکنندگی، خشکی و نازک شدن کلی شود.

 

این امر بـه ویژه در مورد مو هاي خاکستری کـه در حال حاضر شکننده تر از مو هاي کاملاً رنگدانه شده هستند، صادق اسـت. مو هاي خودرا در رنگ طبیعی خود رشد دهید، و احتمالاً متوجه التیام چشمگیری در ظاهر، احساس و سطح نگه‌داری ان خواهید شد.

 

2. سلامت پوست سر شما بهبود خواهد یافت.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

بعد از این کـه موهایتان را رنگ کردید، خارش پوست سرتان برای روزها غیرمعمول نیست. خوب، اگر روند مرگ را متوقف کنید، این مشکل را نخواهید داشت. بـه گفته سرویس بهداشت ملی، خارش پوست سر پس از قرار ملاقات با رنگ مو اغلب بـه دلیل یک ماده شیمیایی موجود در رنگ بـه نام پارافنیلن دیامین، یک محرک و آلرژن شناخته شده اسـت. سفید شدن موهایتان یک راه موثر برای پیشگیري از قرار گرفتن پوست سر در دسترس مواد سمی رنگ مو اسـت. در عوض، پوست سر شـما آرام و عاری از هر گونه لکه رنگ سرخ خواهد بود.

 

3. شما مقدار زیادی پول نقد ذخیره خواهید کرد.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

تصمیم بـه خاکستری شدن می تواند هزاران نفر درسال شـما را نجات دهد. «اگر بـه رنگ‌هاي‌ خاکستری طبیعی خود اجازه دهید تا از بین برود، می توانید در هزینه رنگ کردن مو هاي خود و دستکاری‌ها صرفه‌جویی کنید. “حتی اگر هرماه بـه سالن نروید، اما از رنگ جعبه استفاده کنید، بازهم ممکن اسـت گران شود. همچنین می توانید ماسک‌هاي‌ گران‌قیمت مو، روغن‌ها، تونرهای رسوب‌کننده رنگ و شامپوهای بی‌خطر کـه مو هاي رنگ‌شده اغلب بـه ان نیاز دارند را کنار بگذارید.

 

4. بعد اضافه شده را خواهید دید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

خاکستری شدن نه تنها عملی اسـت، بلکه زیبایی شناسی خیره کننده اي نیز ایجاد می کند. “من فکر می کنم مو هاي خاکستری زیبا هستند.” من عاشق ابعاد مختلف هستم؛ عده اي از افراد نوارهای سفیدی دارند کـه شبیه بـه هایلایت هستند، در حالی کـه برخی دیگر ان رنگ سفید برفی را دارند کـه هر بلوند پلاتینی میـــخواهد. برای این کـه رنگ خاکستری طبیعی خودرا تا حد کمال اصلاح کنید، با آرایشگر خود در مورد درمان هاي‌ تونینگ در خانه صحبت کنید کـه رشته هاي‌ شـما را تقویت می کند.

 

5. شما احساس آزادی خواهید کرد.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

وقتی نوبت بـه ان می رسد، راه هاي‌ بیشماری وجوددارد کـه رنگ کردن مو هاي شـما می تواند باعث استرس شود. ممکن اسـت نگران باشید کـه رنگ بـه اشتباه درآید، پول زیادی خرج میکنید، یا این کـه بـه درستی از رشته هاي‌ خود مراقبت نمی‌کنید. اگر اجازه دهید موهایتان خاکستری شود، همه ی چیز از بین میرود.

 

بیشتر بخوانید: دلیل سفید شدن مو در سن جوانی چیست ؟

 

6 استایل شیک با موهای سفید

1. از شامپو و نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

احتمالاً عادت دارید شامپویی را بر اساس نوع موی خود انتخاب کنید. بـه عنوان مثال، انتخاب فرمول حجم دهنده یا ضد موخوره. اما اگر رشته هاي‌ شـما سفید اسـت، باید چیزی را انتخاب کنید کـه بتواند رطوبت را اضافه کند.

 

 «از آنجایی کـه مو هاي سفید رنگدانه ندارند، می توانند ضخیم و خشک باشند، بنابر این ممکن اسـت لازم باشد روتین مراقبت از موی خودرا تغییر دهید تا بافت‌هاي‌ مختلف را در خود جای دهد.» توصیه میکنم شامپو و نرم‌کننده معمولی خودرا بـه فرمول آبرسانی تغییر دهید کـه رطوبت زیادی برای تغذیه مو هاي شـما ارائه میدهد.

 

یکبار در هفته استفاده از شامپوی شفاف کننده پیشنهاد می شود. اینکار تجمع ناخواسته را از بین می برد و موها را نرم و براق نگه می‌دارد تا حالت ارتجاعی و لطافت خودرا بازگرداند.

 

2. درمان کراتینه را امتحان کنید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

یکی از بهترین رازهای آرایشگر برای براق شدن تارهای سفید، کراتینه اسـت. “این ساقه مو را تقویت می کند تا از شکستن ان پیش گیری کند، بافت را کاهش می دهد و بـه مو هاي شـما درخشش می‌بخشد.” کراتین همچنین شکاف‌هاي‌ تارهای مو را پر میکند تا مو هاي شـما را کاملاً صاف کند و ان‌ها را بدون وز نگه دارد.»

 

درمان سالن ایده آل اسـت، اما اگر وقت ندارید، می توانید از کراتینه درمانی خانگی استفاده کنید. “ممکن اسـت بـه خوبی کارهای حرفه اي نباشد، اما تا زمانی کـه نتوانید بـه آرایشگر خود مراجعه کنید، مو هاي شـما را از آسیب و خشکی محافظت می کند.”

 

3. تونر بنفش را امتحان کنید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

بـه دلیل کمبود رنگدانه، مو هاي سفید تمایل بـه زرد شدن دارند. این می تواند ناشی از همه ی چیز باشد، از آلودگی گرفته تا قرار گرفتن در دسترس نور خورشید و باقیمانده هاي‌ شیمیایی از آب سخت. خوشبختانه، یک راه حل راحت وجوددارد. از یک محصول تونینگ بنفش می توان برای خنثی کردن هر گونه رنگ زرد، کدر یا برنجی ناخواسته استفاده کرد. این تونرها را می توانید بـه شکل شامپو، نرم کننده، ماسک و براق کننده پیدا کنید. با رنگ شناس خود چت کنید تا محصولی را کـه برای شـما و نیازهای شـما بهترین اسـت را کشف کنید.

 

4. یک برش دقیق را در نظر بگیرید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

عده اي از مدل‌هاي‌ مو روی مو هاي سفید باورنکردنی بـه نظر میرسند، از جمله لوب‌ها، باب‌ها، پیکسی‌ها و لایه ‌ها. اما کلید همه ی آن ها دقت و نگه داری اسـت. یک برش دقیق می تواند مو هاي نقره‌اي را شیک نشان دهد و مراقبت از ان راحت اسـت و با بافت مو هاي شـما کار می کند. کوتاه کردن منظم مو هاي سفید شـما را صاف، شاداب و مرتب نگه می‌دارد. این برش هاي‌ مکرر باعث از بین رفتن دو شاخه شدن انتهای ان می شود، کـه می تواند موخوره را کاهش دهد و تارهای شـما را براق و پر حرکت نگه دارد.

 

5. از رشته های خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

درست مانند پوست شـما، مو هاي شـما نیز ممکن اسـت از آسیب اشعه ماوراء بنفش رنج ببرند. ملانین موجود در مو هاي ما مانند یک ضد آفتاب از ان در برابر نور خورشید محافظت می کند، اما مو هاي سفید ملانین کمی دارند. رفع؟ قبل از خروج از خانه از مه مو با محافظ UV استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از کلاه یا روسری ابریشمی از مو هاي خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

 

6. روی یک روبالشی ساتن بخوابید.

با موهای سفید و خاکستری بهترین استایل را داشته باشید

بـه ما اجازه دهید بهانه اي برای ارتقای ملافه خود بـه شـما بدهیم: همچنین می تواند مو هاي شـما را التیام بخشد. روی یک روبالشی ساتن سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این کـه احساس زیبایی می کند، میتواند گره‌خوردگی مو را کاهش دهد، از موخوره محافظت کند «پارچه صاف در حین استراحت، کوتیکول مو را زبر نمی کند»؛ خطر شکستگی را کاهش داده و حالت شـما را برای مدت طولانی‌تری حفظ می کند.

 

«اینکار باعث صرفه‌جویی در زمان می شود و می توانید هنگام حالت دادن بـه موهایتان از گرمای بیش از حد پیش گیری کنید، زیرا وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، موهایتان قابل بازرسی و بدون وز هستند». با طراوت از خواب بیدار می شوید و آماده لذت بردن از یک روز دیگر از رشته هاي‌ نقره اي خیره کننده خواهید بود.

 

بیشتر بخوانید: خلاص شدن از شر موهای سفید + 7 درمان برای سفیدی مو به همراه علت سفیدی مو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو