حساب نواب صفوی

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون که همیشه حواشی زیادی پیرامون خود دارد،‌ پس از ماجرای سوء استفاده از زنی به نام فاطمه عسگری و با شکایت برادر او به حبس محکوم شده اما بنا به درخواست نواب صفوی که پیش‌تر وکیل هم بوده، دادگاه حکم بستری او در بیمارستان اعصاب و روان را صادر کرده است.

درگیری حسام نواب صفوی با خانواده عسگری یکی دو سالی است که حواشی بسیاری ایجاد کرده و در نهایت با شکایت مصطفی عسگری، آقای نواب صفوی به خاطر تهدید و افترا به ۹۱ روز حبس قطعی محکوم شده است. پس از صدور این حکم بنا به درخواست این بازیگر، دادگاه با بررسی شواهد به منظور بهبود وضع سلامت روحی او حکم به بستری در بخش اعصاب و روان بیمارستان رسول اکرم داده است.

15414530 2 3333

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، ماجرا از جایی شروع شد که زنی به نام فاطمه عسگری در سال ۸۶ زمانی که ۲۳ سال سن داشت در کلاس های بازیگری فریدون جیرانی، کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون، با حسام نواب صفوی آشنا شد. این زن که به مدت ۶ سال با تومور مغزی دست و پنجه نرم می‌کرد، چند ماه پیش از مرگش در ۳۷ سالگی در مصاحبه‌ای با شاهین صمدپور، خبرنگار اجتماعی فعال در فضای مجازی فاش کرد که نواب صفوی با وعده ازدواج توانسته خانه‌اش را از چنگش دربیاورد. او همچنین ادعا کرد که بارها از سوی این هنرپیشه تهدید به مرگ شده است.

 

فاطمه عسگری

در نهایت فاطمه عسگری با شکایت از او به خاطر افترا و تهدید به مرگ توانسته پروانه وکالتش را باطل کند.

مصطفی عسگری، برادر این زن ادعا می‌کرد در ایزدشهر ویلایی داشتند که به نام خواهرش بود و حسام نواب صفوی با فریب او این ملک را به نام خود کرد و علاوه بر آن، یک پیانوی یاماها، چندین گوشی موبایل و مبالغ هنگفتی هم از او گرفته است. برادر فاطمه عسگری مدعی بود هر بار از نواب صفوی خواستند ملکشان را پس بدهد با تهدید رو‌به‌رو شدند. او می‌گفت نواب صفوی خود را وابسته به یک ارگان نظامی معرفی می‌کرد و ادعا می‌کرد یک روز تمام خانواده آنها را اعدام خواهد کرد.

15414530 2 33333

به ادعای مصطفی عسگری، وقتی در سال ۹۶ بالاخره موفق شدند پرونده شکایت خود را به جریان بیاندازند صداهای ضبط شده‌ای از حسام نواب صفوی به پلیس و دادگاه ارائه دادند که اثبات شد متعلق به این بازیگر مشهور است. او در این باره گفته بود: «شانزدهم دی ۹۹ آقای بازیگر در رأی بدوی به اتهام غصب عنوان، تهدید و افترا محکوم شد. برای جرم نخست ۱۵ ماه، اتهام دوم ۱۳ ماه و اتهام افترا ۶ ماه و ۱۵ روز حبس برای او در نظر گرفته شد. او درنهایت در دادگاه تجدید نظر به ۹۱ روز حبس قطعی و ۵۱ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. حکم جلب سیار و ورود به منزل این بازیگر، روز پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ صادر شد.»

مصطفی عسگری همچنین گفته بود: «اسفند ماه ۱۳۹۹ یک بار به خانه این بازیگر رفتیم. حکم جلب داشتیم، ولی حکم باز کردن قفل نه. او هم به زیرزمین خانه‌شان رفت و در را قفل کرد. مامور پلیس هم نتوانست او را دستگیر کند. اما این بار حکم جلب سیار داریم. این دفعه او به بیمارستان رفته و ادعا کرد که کرونا دارد. ۶ روز بیمارستان بود و در آخرین روز کادر درمان با کیک و فشفشه پایان درمانش را جشن گرفتند. حالا هم فراری است و خودش را مخفی کرده است.»