رهبر معظم انقلاب: موضع‌گیری هنرمندان و ورزشکاران درباره وقایع اخیر اصلا ارزش ندارد | عناصر مومن و باشرف در جامعه هنری و ورزشی ما کم نیست

54

1401/7/13

00:07


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در سخنانی مهم به حوادث اخیر اشاره کردند.

رهبر معظم انقلاب: موضع‌گیری هنرمندان و ورزشکاران درباره وقایع اخیر اصلا ارزش ندارد | عناصر مومن و باشرف در جامعه هنری و ورزشی ما کم نیست

به گزارش هنرآنلاین، رهبر معظم انقلاب در بخشی از صحبت‌هایشان درباره موضع‌گیری‌های برخی چهره‌های ورزشی و هنری به آشوب‌های اخیر گفتند: از نظر من این موضع‌گیری‌ها هیچ اهمیتی ندارد و نباید در مورد آنها حساسیت به خرج داد. جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و باشرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افزودند: تطبیق اینکه موضع‌گیری آنها عناوین مجرمانه دارد یا نه با قوه قضاییه است ولی از لحاظ عمومی، موضع‌گیری این افراد ارزشی ندارد و جامعه هنری و ورزشی با این مواضع دشمن‌شادکن آلوده نخواهد شد.

فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگر صحبت‌هایشان درباره دیگر واکنش‌ها به وقایع رخ‌داده بیان کردند: در این حادثه‌ که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابان‌ها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودرو مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابان‌ها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند.

ایشان افزودند: وقتی عنصر سیاسی آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می‌کند، باید بفهمید قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع‌گیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو