طراحی بلندترین برج مسکونی کانادا با الهام از اشکال ابر | جناس معماری

62

1401/7/13

00:07


استودیو معماری کانادایی پارتیزان‌ها بلندترین برج مسکونی تورنتو را با الهام از اشکال ابرها طراحی کردند، نمادی که معماران در نقشه‌های فنی از آن استفاده می‌کنند.

طراحی بلندترین برج مسکونی کانادا با الهام از اشکال ابر | جناس معماری

گروه معماری هنرآنلاین: این برج مسکونی با ۹۹ متر بلندی در مرکز شهر تورنتو ساخته خواهد شد و شامل ۳۲ طبقه آپارتمان و فضاهای رفاهی است. به گفته این استودیو، طرح موجی پاکت‌نامه در سازه هم از ایده ابرها گرفته شده است.

الکس جوزفسون، یکی از بنیانگذاران استودیو پارتیزان‌ها، گفته است: «ایده ابر فقط سه بعدی و یک پدیده‌ طبیعی نیست، بلکه یک جناس معماری نیز هست، زیرا ابرها دارای ساختار رزونانس و کیفیت گرافیکی قوی هستند.»

 این سازه تقریباً به سه قسمت با یک سکو در پایه تقسیم می‌شود که دو بخش قبلی هر کدام کمی از قسمت قبلی عقب‌تر هستند. ساختمان مجموعه‌ای از فرم‌های مستطیلی روی هم است که با لبه‌ها و بالکن‌هایی به شکل ارگانیک پوشیده شده‌اند و ساکنین در حین بالا آمدن فرم‌های ابر مانند را می‌بینند. همچنین استودیو معماری در حال بررسی استفاده از بتن مسلح با الیاف شیشه (GFRC) برای نما است.

برج تورنتو

رندرها نشان می‌دهند که برج با پنل‌های GFRC با رنگ روشن که به‌صورت عمودی چیده شده‌اند، روکش می‌شوند. در داخل این خطوط عمودی، پنجره‌ها وجود دارد که روزنه‌های بیضی شکل در نما را تشکیل می‌دهند.

مدیرگروه معماری پارتیزان‌ها گفته است: «پنجره‌ها به طور منظم چیده می‌شوند و در پشته‌هایی قرار می‌گیرند که به تامین نور واحدهای مسکونی کمک می‌کنند. لبه‌های سازه، پنجره‌های کمتری خواهند داشت تا انحنای ارگانیک مصالح نما کاملا دیده شود و در نزدیکی پایه‌ها، پنل‌های عمودی دارای شیب خواهند بود. ترکیبی از سنگ، بتن و فلز برای ساخت بالکن‌ها استفاده خواهد داشت.»

استودیو معماری پارتیزان‌ها در سال ۲۰۱۲ در تورنتو تاسیس شده است و به دلیل رویکرد آینده‌نگرانه به سمت طراحی، فناوری و حمایت از تعامل فرهنگی شناخته می‌شود. نام «پارتیزان‌ها» نشان‌دهنده استفاده از معماری به عنوان یک نیروی سیاسی برای منافع اجتماعی و فرهنگی است.

تورنتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو