طرز تهیه پیده پیتزایی

طرز تهیه پیده پیتزایی , دستور پخت پیده پیتزایی

پیده پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی محسوب می شود که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق مرباخوری
آب ولرمبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
مواد لازم برای تاپینگ
فیله مرغ۳۰۰ گرم
پیاز قرمز۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
قارچبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
سس مارینارابه مقدار کافی

طرز تهیه پیده پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه پیده پیتزای خوشمزه در ابتدای کار آب ولرم را به همراه خمیر مایه و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم. حالا روی کاسه را با درپوش پوشانده و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که خمیر مایه فعال شد، آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده و مخلوط خمیر مایه را به آن می افزاییم. حالا ورز می دهیم تا خمیر شکل بگیرد، سپس نمک و روغن مایع را اضافه کرده و به مدت ۱۲ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و یکدست درون کاسه حاصل شد، آنرا درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم

در این فاصله به سراغ درست کردن مواد تاپینگ می رویم، برای این منظور سینه مرغ مزه دار شده را به همراه فلفل دلمه ای و پیاز به صورت نواری نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا سینه مرغ مزه دار شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا پخته و سرخ شود. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا به چانه های ۲۰۰ گرمی تقسیم کرده و به شکل بیضی با دست روی سطح کار پهن می کنیم.

مرحله ششم

حالا اطراف خمیر را به سمت مرکز رول کرده تا خمیر شکل قایق پیدا کند. در ادامه روی سطح داخلی خمیر را به صورتی که دیواره ها به آن آغشته نشود با مقداری سس مارینارا رومال می کنیم و با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری از سینه مرغ، پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ به صورت پخش روی خمیر می ریزیم، سپس مجددا روی مواد تاپینگ را با پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

در ادامه چانه های باقی مانده را به همین صورت درست کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس پیده ها را درون سینی می چینیم و آنرا طبقه وسط فر قرار می دهیم تا پنیر پیتزا کاملا آب و طلایی شود.

مرحله نهم

زمانی که پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده، سپس پیده ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با پیتزا بر به ابعاد دلخواه برش می زنیم. در نهایت پیده های پیتزایی را به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.