کشف حیرت‌انگیز عاج فیل ۵۰۰ هزارساله که غذای انسان‌های نخستین بود

کشف حیرت‌انگیز عاج فیل ۵۰۰ هزارساله که غذای انسان‌های نخستین بود


منبع: روزیاتو

32

1401/7/13

23:02


کشف حیرت‌انگیز عاج فیل ۵۰۰ هزارساله که غذای انسان‌های نخستین بود

کشف حیرت‌انگیز عاج فیل ۵۰۰ هزارساله که غذای انسان‌های نخستین بود

عاج ۵۰۰ هزار ساله فیل منقرض شده GIGANTIC که توسط انسان های اولیه شکار شده بود کشف شد. تیمی از باستان شناسان در حال حفاری و مطالعه بیشتر این عاج هستند که در نهایت قرار است در یک موزه نمایش داده شود.

عاج فیلی در خاورمیانه کشف شده است که تصور می‌شود متعلق به زمانی است که توسط انسان‌های ماقبل تاریخ شکار می شده اند. این عاج ۵۰۰۰۰۰ ساله و ۸ فوتی در نزدیکی ریتان در جنوب اسرائیل کشف شد و دانشمندان را حسابی شگفت زده کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، باستان‌شناسان به دلیل کشف این شی توسط ایتان مور، زیست‌شناس مهمانی که در حال مطالعه درباره فیل‌های باستانی منطقه بود، بسیار متحیر شدند.

تصور می‌شود که این عاج می‌تواند متعلق به جانوری دو برابر فیل آفریقایی، بزرگترین پستانداران زمینی امروزی، باشد و احتمالاً بزرگ‌ترین موجودی است که تا به حال زندگی کرده است.

محل زندگی فیل و دوره تاریخی

گمن می رود این فیل راست‌عاج منقرض شده، در اروپا و خاورمیانه در کنار گاوها و دیگر پستانداران خشکی پرسه می‌زده و حدود ۴۰۰۰۰۰ سال پیش از بین رفته است.

به گفته سازمان باستان شناسی اسرائیل (IAA)، دانشمندان به سختی می‌توانستند این کشف عجیب را باور کنند و تأیید می‌کنند که این فسیل بزرگ‌ترین فسیل عاج کاملی است که تاکنون در این کشور یا منطقه وسیع‌تر پیدا شده است.

از کاوش‌های باستان‌شناسی قبلی‌ مشخص شده بود این محوطه در اواخر دوره پارینه سنگی پایینی بوده است.

ابزار سنگی و سنگ چخماق و همچنین بقایای استخوان حیوانات، از جمله از فیل ها، در این منطقه بازیابی شد. اما یافتن این عاج کامل فیل نیم میلیون ساله در چنین وضعیت خوبی چیز دیگری است! این بزرگترین عاج فسیلی است که تا به حال در یک مکان ماقبل تاریخ در اسرائیل یا خاور نزدیک یافت شده است.

این عاج در حال حاضر تحت حفاری مناسب قرار دارد. زیرا به دلیل زیاد بودن قدمت آن، بسیار شکننده است و احتمالاً در معرض هوا و نور خورشید متلاشی می شود.

آیا انسان های ماقبل تاریخ فیل می خوردند؟

باستان شناسان فکر می کنند که این عاج می تواند ارتباطی با انسان ماقبل تاریخ نیز وجود داشته باشد. با توجه به اینکه عاج از بقیه بدن فیل جدا بود و در مکانی مملو از مصنوعات انسانی پیدا شد.

مقدار مواد باقیمانده مانند ابزارهای سنگی یافت شده در اطراف محل حفاری نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از ابزارآلات وجود داشته است. این نشان می دهد افرادی که در این مکان بودند در یک دوره زمانی فیل ها را شکار می کردند.

علاوه بر این، در آب و هوای گرم و خشک این منطقه ، گوشت فیل نمی توانست برای مدت طولانی تازه بماند. بنابراین، باید به سرعت توسط بسیاری از مردم مصرف می شد.

این گونه فیل غول پیکر ، که بزرگتر از فیل آفریقایی امروزی است ، ظاهراً حدود ۸۰۰۰۰۰ سال پیش در این منطقه ظاهر شده و تا ۴۰۰۰۰۰ سال پیش منقرض شده است.

به گفته موزه تاریخ طبیعی لندن، این فیل راست‌عاج می تواند تا ۴.۵ متر قد و تا ۱۴ تن وزن داشته باشد. این در حالی است که فیل آفریقایی در مقایسه با فیل باستانی ۳.۳ متر قد و ۷ تن وزن دارد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

کشف فسیل ۳۰۰ میلیون ساله در کانادا که قدمتی بیشتر از دایناسورها دارد

کشف فسیل حشره ای باستانی با دید ۳۶۰ درجه و پاهای چسبناک

نگاهی به دنیای سیاه قاچاق فسیل دایناسور توسط سلبریتی های کلکسیونر

فسیل ۱۳۹ میلیون ساله ۴ متری با چند نوزاد در شکمش در شیلی کشف شد

اتفاقی نادر در حوزه باستان شناسی؛ کشف جمجمه انسان یک میلیون ساله در چین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو