12 خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

12 خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر


منبع: ایران ناز

60

1401/7/14

10:43


12 خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

12 خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

پوست وظایف زیادی دارد ازجمله اینکه از ما دربرابر میکروبها محافظت می کند، میزان متعادلی از آب را در بدن ما نگه می دارد و تاثیرات اشعه UV (ماوراء بنفش) را کم می کند.

 

بنابراین داشتن یک پوست شاداب و سالمتر و بهتر برای ما ضروری است. داشتن محصولات آرایشی مرغوب و یک رژیم غذایی سالم برای رسیدن به این هدف توصیه می شود.

 

ما در این پست که توسط گروه زیبایی پوست وموی ایران ناز تهیه و ترجمه شده است لیستی از خوراکی هایی که در بهترشدن پوستتان تاثیر دارد را به شماعزیزان معرفی خواهیم کرد.

 

1. کدوحلوایی

 

کدو حلوایی ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

کدوحلوایی سرشار از آنزیم ها، زینک و آلفا هیدروکسی اسید است که در محصولات مراقبت از پوست وجود دارند. اینها در نرمی پوست و متعادل کردن سطح PH پوست تاثیر دارند. کدوحلوایی حاوی ویتامین ث و کاروتنوئیدهاست که از آسیب پوست دربرابر اشعه UV محافظت می کند.

 

2. سیب زمینی شیرین

 

سیب زمینی شیرین ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

سیب زمینی های شیرین حاوی بتاکاراتن است که داخل بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. ویتامین آ در کاهش چین و چروک و التهاب پوستی و همچنین منافذ بسته پوست موثر است.

 

3. عنبه

 

عنبه ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

عنبه سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است که به انعطاف پذیری و نرمی پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین آ، ث، کا، و ب، پتاسیم، منیزیوم و کلسیم است.

 

4. کینوا

 

کینوا ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

کینوآ حاوی مقادیر بالایی فیبر است. یک فنجان آن بین 17 الی 27 گرم فیبر دارد. وقتی به طور مرتب آن را بخوریم سم های بدن را نابود می کند که به داشتن پوستی شفاف و بدون جوشهای سیاه کمک می کند.

 

5. ماهی

 

ماهی ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

ماهی هایی مثل ساردین و سالمون حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین ای هستند. ویتامین ای؛ یک آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر الکترون های آزاد و التهاب، محافظت می کند. خوردن ماهی از آسیب دربرابر اشعه UV جلوگیری می کند و باعث می شود پوست کمتر تحت تاثیر این اشعه قرار گیرد.

 

6. گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

گوجه فرنگی حاوی ویتامین ث و کاروتنوئیدها و لیکوپن هاست که پوست را از آسیب های نور آفتاب محافظت می کند. همچنین از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

 

7. آووکادو

 

آووکادو ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

آووکادو حاوی چربیهای سالم، ویتامین ای، و ویتامین ث است. چربی های سالم به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. ویتامین ای وقتی با ویتامین ث ترکیب می شود موثرتر است و از پوست در برابر خطرات نور خورشید محافظت می کند.

 

8. گردو

 

گردو ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

گردو حاوی اسیدهای چرب سالم، امگا3، امگا6 و زینک است. این موادمغذی به سالم ماندن پوست کمک می کنند. زینک به التیام زخم های پوستی کمک می کند و مانند مانعی دربرابر باکتری ها عمل می کند. همچنین اسیدهای چرب گردو کمک به کاهش التهاب های پوستی می کند.

 

9. کلم بروکلی

 

کلم بروکلی ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

کلم بروکلی مملو از ویتامین ها و موادمعدنی است که برای پوست سالم ضروری است. کلم بروکلی حاوی زینک، ویتامین آ، لوتئین، ویتامین ث و سولفورافان است. لوتئین از پوست در برابر آسیب ها محافظت می کند. سولفورافان هم پوست را از آسیبهای نورآفتاب محافظت می کند. همچنین در کلاژن سازی پوست موثر است.

 

10. سبوس

 

سبوس ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

سبوس یک نوع از ترکیبات گیاهی است که استروژن را در بدن مسدود می کند. سبوس باعث کاهش چین و چروک پوست می شود و خشکی پوست را بهبود می بخشد و کلاژن پوست را افزایش می دهد و به پوست لطافت و نرمی می دهد. همچنین از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند.

 

11. انگور قرمز

 

انگور قرمز ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

انگور قرمز حاوی یک ترکیبی است که از پیری جلوگیری می کند. همچنین انگور قرمز تولید رادیکال های آزاد مضر را کند می کند. این رادیکال ها باعث آسیب به سلولهای پوستی و پیری پوست می شود که انگور قرمز این فرایند را کند می کند.

 

12. گل کلم

 

گل کلم ، خوراکی برای داشتن پوست بهتر و سالمتر

 

گل کلم حاوی یک آمینو اسید قوی است. وقتی زیاد در معرض نورآفتاب قرار می گیریم لکه های سیاه پوستی مان بیشتر می شود اما این آمینو اسید از آسیب پوست دربرابر اشعه های خورشید محافظت می کند. همچنین گل کلم حاوی فیبر، ویتامین ب6، ث و کا، فسفر، و منیزیوم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو