طرز تهیه کیک سیب لایه ای

طرز تهیه کیک سیب لایه ای , دستور پخت کیک سیب لایه ای

کیک سیب لایه ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده است که به دلیل عدم وجود تخم مرغ بافت متفاوتی دارد ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب لایه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب لایه ای
آرد قنادی۱ لیوان
آرد سمولینا۱ لیوان
شکر۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
سیب۳ عدد بزرگ
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
کره۱۲۰ گرم
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک سیب لایه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب لایه ای خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود‌. در ادامه سیب ها را می شوییم و بدون جدا کردن پوست شان به صورت درشت رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پودر دارچین را به همراه سیب رنده شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه آرد قنادی و سمولینا را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه شکر، وانیل و بیکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد خشک را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و درون و اطراف قالب کمربندی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم.حالا یک لایه از مواد خشک را درون قالب می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه روی مواد خشک را با پشت قاشق به خوبی صاف کرده و مقداری از مخلوط سیب رنده شده و پودر دارچین را به صورت پخش روی مواد خشک می ریزیم و با قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم، سپس به لایه آخر که رسیدیم روی آنرا با مقداری مغز گردو خرد شده تزیین می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم کره ذوب شده کاملا خنک شود، سپس به صورت پخش روی مواد درون قالب می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم قالب به مدت ۱ ساعت درون فر باقی بماند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.