چرا مردانی که حیوان خانگی دارند برای زن ها جذاب ترند؟

چرا مردانی که حیوان خانگی دارند برای زن ها جذاب ترند؟


منبع: روزیاتو

51

1401/7/14

13:02


چرا مردانی که حیوان خانگی دارند برای زن ها جذاب ترند؟

چرا مردانی که حیوان خانگی دارند برای زن ها جذاب ترند؟

هر کدام از ما برای خودمان معیارهایی داریم که بر اساس آن ها میزان جذابیت جنس مخالف مان را می سنجیم. اما یکی از این معیارها شاید چیزی باشد که انتظارش را نداشته باشید. محققان در پژوهشی به تأثیر داشتن حیوان خانگی بر زندگی عاطفی زنان و مردان پرداختند. در این پژوهش بسیاری از زنان موافق بودند که داشتن حیوان خانگی به مردان جذابیت بیشتری می بخشد، اما اینکه چقدر بیشتر، به نوع حیوان خانگی آن ها بستگی داشت.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا مردانی که حیوان خانگی دارند برای زنان جذاب ترند و کدام حیوانات خانگی جذابیت بیشتری به مردان می دهند.

۱- نشان می دهد که می داند چطور عشق بورزد و مهربان باشد

بر اساس تحقیقات، یکی از بزرگ ترین دلایل اینکه زن ها مردانی که سگ خانگی دارند را جذاب تر می دانند این است که این موضوع نشان می دهد که آن مرد عشق ورزیدن را بلد است و از نظر عاطفی فرد پذیرایی است. روشن است که اگر او می تواند در قلب خود را به روی یک توله سگ بگشاید، به طور قطع با شریک عاطفی خود هم می تواند اینگونه باشد.

جلب شدن نظرتان به نحوه ی تعامل یک مرد با حیوانات خانگی، اتفاقی نیست. رفتار یک مرد با دوست پشمالوی عزیزش نشانه ی خوبی از شخصیت او است و می تواند حاکی از مهربانی، بامحبت یا شوخ طبع بودن یک مرد باشد. این امر می تواند معیار خوبی برای پیش بینی شکل رابطه عاطفی تان باشد. به علاوه، احتمالاً به مردی که با حیوان خانگی شما به خوبی کنار بیاید، سریع تر اعتماد می کنید.

۲- مهارت های فرزندپروری بالقوه ی او و خانواده دوستی اش را نشان می دهد

پژوهش مذکور نشان داد بیشتر زنان شرکت کننده مردها را بر اساس نحوه ی رفتارشان با حیوان خانگی خود قضاوت می کردند. علت این امر شاید این باشد که با توجه این موضوع می توانید بگویید که آیا آن مرد از مهارت فرزندپروری برخوردار است یا خیر. به همین دلیل وقتی مردی از یک حیوان خانگی مراقبت می کند، این امر می تواند به شما نشان دهد که برای این مرد خانواده اهمیت ویژه ای دارد. به علاوه، هزینه و پختگی ای که برای مراقبت از یک حیوان نیاز است، ممکن است شما را به این باور برساند که او استطاعت مالی و مسئولیت پذیری لازم برای تشکیل خانواده را دارد.

این موضوع تنها در مورد حیوانات خانگی صدق نمی کند. کارشناسان می گویند نحوه ی رفتار یک مرد با دوستانش هم به همان خوبی نشان می دهد که او با شما یا فرزندان تان در آینده چه رفتاری خواهد داشت. آسیب پذیری و صداقت درباره ی مشکلات یا نقص های خود هم خانواده دوستی یک مرد را ثابت می کند.

۳- او را آدم قابل اعتمادتری نشان می دهد

کسانی که سگ خانگی دارند، افراد قابل اعتمادتر، خاکی تر و در دسترس تری به نظر می رسند و حضور یک حیوان خانگی می تواند به از بین رفتن حس معذب بودنی که شاید بین شما و شریک عاطفی تان وجود داشته باشد، کمک کند. به علاوه، حیوانات خانگی سطح اکسی توسین و دیگر هورمون های بدن مان را بالا می برند.

به خاطر داشته باشید وجود حیوان خانگی، یک مرد خطرناک را قابل اعتماد نمی کند، بلکه باعث می شود اینگونه به نظر برسد، به همین دلیل داشتن حیوان خانگی تنها موضوعی نیست که باید به آن توجه داشت.

نوع حیوان خانگی هم مهم است!

تحقیق مذکور نشان داد نوع حیوان خانگی یک مرد هم عامل مهمی است. مثلاً معلوم شد مردانی که سگ خانگی دارند بیشترین جذابیت را برای زنان داشتند، اما مردانی که گربه خانگی دارند، در بلند مدت، به اندازه ی مردانی که سگ خانگی دارند، برای زن ها جذاب نبودند. از نظر زن ها مردانی که گربه خانگی دارند خطرناک تر و هیجان انگیزتر بودند، اما مردانی که سگ خانگی دارند با محبت تر و اهل ازدواج به نظر می آمدند. علتش این است که سگ ها را در مقایسه با گربه ها حیوانات اجتماعی تری می دانند و همین امر باعث می شود مردی که سگ خانگی دارد فرد اجتماعی تری به نظر برسد.

فهرست جذاب ترین حیوانات خانگی برای مردان بر اساس نظر زن ها به ترتیب زیر است:

  • توله سگ: مردانی که توله سگ دارند از نظر زن ها ۱۳/۴ درصد جذاب تر بودند.
  • سگ با جثه ی کوچک: مردانی که سگ کوچکی دارند ۴/۲ درصد جذاب تر بودند.
  • سگ با جثه ی متوسط: مردانی که سگ خانگی آن ها جثه ی متوسطی دارد، ۳/۸ درصد جذاب تر بودند.
  • گربه: مردانی که گربه دارند ۳/۴ درصد جذاب تر بودند.
  • بچه گربه: مردانی که بچه گربه دارند ۳/۱ درصد جذاب تر بودند.
  • سگ با جثه بزرگ: مردانی که سگ بزرگ دارند ۲/۵ درصد جذاب تر بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو