بررسی خودروی رنو تالیسمان سدان زیبای فرانسوی

بررسی خودروی رنو تالیسمان سدان زیبای فرانسوی


منبع: آرگا

38

1401/7/14

15:09


رنو تالیسمان یک خودروی لوکس و جوان پسند است که توسط شرکت بزرگ و فرانسوی رنو طراحی و تولید شده است. ما در این بخش سعی داریم تا با بررسی رنو تالیسمان، این خودرو را به شما معرفی کنیم

رنو تالیسمان یک خودرو از شرکت بزرگ و فرانسوی رنو است که اولین مدل آن در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شده است. رنو تالیسمان به غیر از خود کشور فرانسه در کشور کره جنوبی نیز تولید می شود. تالیسمان هایی که در ایران وجود دارند اغلب از کشور کره جنوبی وارد می شوند که کیفیت و امکانات ساخت کشور فرانسه را ندارند. این خودرو توسط شرکت نگین خودرو که نمایندگی رسمی شرکت رنو است وارد ایران می شود. ما در این بخش سعی داریم با بررسی خودروی رنو تالیسمان، این خودرو عصبی و جذاب طراحی شده در رنوی فرانسه را به شما معرفی کنیم.

بررسی خودروی رنو تالیسمان سدان بزرگ فرانسوی

رنو تالیسمان یک خودرو در مدل سدان خانوادگی نیمه اسپرت و لوکس است که مانند خودرو های دیگر ساخت رنو از کیفیت بالا و امکانات قابل توجهی دارا است. رنو تالیسمان از رقیبان قدرتمند خودروهایی مانند کیا اپتیما و هیوندای سوناتا است.از مزایای خودرو رنو تالیسمان می توان به طراحی جذاب، کابین جادار، امکانات رفاهی متنوع و کشش خوب و موتور عالی اشاره کرد.

رنو تالیسمان خودرویی لوکس

این خودرو مشکلاتی را نیز دارا می باشد از جمله این مشکلات می توان به مشکلات در هندلینگ خودرو و ورود صدا به داخل کابین اشاره کرد. در بررسی رنو تالیسمان، طراحی این خودرو بسیار چشمگیر، جذاب و جوان پسند است. جلوی این خودرو ترکیبی از چراغ های قوس دار و اسپرت، خطوط حجم دهنده روی سپر و کاپوت و یک جلو پنجره بزرگ است که نمایی زیبا به جلوی این خودرو داده است. نمای کناری این خودرو هر چند بسیار ساده طراحی شده است ولی نمی توان ایرادی از این قسمت از خودرو گرفت. در طراحی بخش عقب این خودرو چراغ های بزرگی قرار داده اند و طراحی زیبا و جذابی دارند. در طراحی بخش داخلی این خودرو از نمای ساده ای استفاده شده است ولی با توجه به مواد اولیه استفاده شده و امکانات و تجهیزاتی که داخل این خودرو دارد نمی توان ایرادی به طراحی داخلی این خودرو نیز گرفت. در کل به طراحی نمای ظاهری و داخلی این خودرو می توان امتیاز عالی را داد.

بررسی خودرو رنو تالیسمان و ویژگی ها آن

رنو تالیسمان در انواع موتور های مختلف به بازار معرفی شده است اما در نسخه هایی که به ایران از کره جنوبی وارد می شوند از یک موتور ۴ سیلندر توربو شارژ ۱۶۰۰ سی سی استفاده شده است که قادر است نیرویی برابر با ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به این خودرو بدهد. همچنین این موتور می تواند گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتن بر متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. سیستم انتقال قدرت رنو تالیسمان از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک و دو کلاجه بهره می برد. این خودرو می تواند در ۷.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن ۱۴۴۴ کیلوپرمی این خودرو رقمی خوب محسوب می شود. طول خودرو ۴۸۵۰ میلی متر است، عرض آن ۱۸۵۰ میلی متر، ارتفاع آن ۱۴۵۰ میلی متر و حجم صندوق عقب آن ۶۰۸ لیتر است که در مقایسه با رقبا خود این حجم از صندوق عقب رضایت بخش است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر است.

بررسی ظاهری خودروی رنو تالیسمان

این خودروی لوکس و خانوادگی شرکت رنو از لحاظ طراحی ظاهری بسیار بی عیب و کم نقص می باشد و به طور کلی می توان گفت که طراحی ظاهری این خودرو بی نظیر است. رنو تالیسمان در اوج خلاقیت، ظرافت و هماهنگی طراحی شده است. از جمله طراحی بی نظیر این خودرو می توان به جلو پنجره عریض، چراغ های قوس دار و عصبی شکل و چراغ های روشنایی در روز یا همان دی لایت اشاره کرد. همچنین در وسط این چراغ ها لوگوی بزرگ شرکت رنو را شاهد هستیم. چراغ های جلوی رنو تالیسمان تا حد ممکن با فاصله از یکدیگر طراحی شده است. این کار باعث شده است که عریض بودن این خودرو به راحتی مشخص شود. در بررسی رنو تالیسمان در بخش ظاهری، این بخش از خودرو نیز بسیار جذاب و بی نظیر طراحی شده است مخصوصا در های این خودرو که وارد و خارج شدن خیلی راحتی را به سرنشینان می دهد.

طراحی ززیبای رنو تالیسمان

در بررسی نمای جانبی ظاهر رنو تالیسمان متوجه آن خواهیم شد که سایز چرخ ها نسبت به بدنه و گلگیر ها به خوبی طراحی شده است و چرخ ها این قسمت را به خوبی پر می کنند و ظاهر خوبی را به خودرو می دهد. نوار های کرومی به کار برده شده در حاشیه شیشه های جانبی این خودرو، لوکس بو جذاب بودن این خودرو را به ما نشان می دهد. در بررسی بخش عقب رنو تالیسمان، طراحی این قسمت خودرو نیز مانند سایر قسمت های این خودرو بسیار جذاب و عامه پسند طراحی شده است. چراغ های این بخش از خودرو مانند چراغ های به هم متصل شده طراحی شده است ولی لوگوی رنو این اتصال را به روش خلاقانه و هوشمندانه ای قطع کرده است. در کل بخش عقبی این خودرو در طراحی بسیار متمایز تر از سایر خودرو ها است.

بررسی بخش داخلی رنو تالیسمان

در بررسی رنو تالیسمان در بخش داخلی، با توجه به امکانات و مواد اولیه بهره برده شده در طراحی داخلی این خودرو، بخش داخلی رنو تالیسمان نیز بسیار فوق العاده طراحی شده است. همچنین کیفیت و هماهنگی موجود در طراحی داخلی این خودرو بسیار جالب توجه است. شرکت رنو از بهترین مواد اولیه برای بخش داخلی این خودرو استفاده کرده است. همچنین این خودرو از جادارترین خودروها در سبک خود محسوب می شود. صندلی های جلویی این خودرو قابلیت تنظیم در ۱۰ حالت را دارند. استفاده از مواد درجه یک در بخش داخلی این خودرو حس سوار شدن به یک خودروی لوکس را به شما می دهد. در بخش کنسول میانی داخل این خودرو از یک نمایشگر تقریبا بزرگ استفاده شده است که دسترسی به آن حتی در حالت رانندگی پرسرعت نیز بسیار راحت است.

طراحی داخلی تالیسمان

بررسی فنی

در بررسی رنو تالیسمان از نظر فنی، برای این خودرو دو موتور عرضه شده است که فقط یک مدل آن وارد ایران می شود. هر دوی این موتورها از نوع توربو شارژ هستند. در رنو تالیسمانی که وارد ایران می شود از یک موتور ۴ سیلندر توربو شارژ ۱۶۰۰ سی سی استفاده شده است که قادر است نیرویی برابر با ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به این خودرو بدهد. همچنین این موتور می تواند گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتن بر متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. سیستم انتقال قدرت رنو تالیسمان از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک و دو کلاجه بهره می برد. این خودرو می تواند در ۷.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

بررسی ایمنی

در بررسی که توسط موسسه Euro NCAP بر روی ایمنی این خودرو انجام شده است، رنو تالیسمان امتیاز ۵ ستاره را از این موسسه کسب کرده است که امتیازی بسیار عالی برای این خودرو محسوب می شود.

به منظور بررسی دیگر خودروها همچون رنو سفران و رنو اسکالا می توانید کلیک نمایید و با تجهیزات و امکانات هر یک از این خودروها آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو