گفتگو با مدیر مرکز سریال سوره | پناهلو: تولید سریال‌های اقتباسی از مهم‌ترین اهداف ماست؛ تولید تله‌تئاتر در دستور کار

68

1401/7/15

02:29


یک سال از تشکیل مرکز سریال سوره می‌گذرد و در این مدت آثاری مورد بحث در این مرکز به مخاطبان عرضه شده است.

گفتگو با مدیر مرکز سریال سوره | پناهلو: تولید سریال‌های اقتباسی از مهم‌ترین اهداف ماست؛ تولید تله‌تئاتر در دستور کار

گروه سینمایی هنرآنلاین: وحید پناهلو، مدیر مرکز سریال سوره درباره علت ورود سازمان سینمایی سوره به عرصه سریال‌سازی به هنرآنلاین گفت: در دوره مدیریت جدید یکی از رویکردهای این سازمان تشکیل مرکز تخصصی ساخت سریال و ورود به بخش تلویزیون بود، چراکه سازمان سینمایی سوره پیشتر به جهت تولید و عرضه آثاری در حوزه سینما و انیمیشن شناخته شده بود و جای خالی تولید سریال در این مجموعه حس می‌شد.

وی همچنین درباره سیاست‌هایی که مرکز سریال سوره در تولید آثار مدنظر دارد، بیان کرد: ساخت سریال‌های اقتباسی از کتاب‌های انتشارات سوره مهر، جدی‌ترین سیاستی است که قرار است در این مرکز آن را دنبال کنیم. به همین منظور سه کتاب «عصرهای کریسکان»، «قرارگاه سری نصرت؛ خاطرات عباس هاشمی» و «ماتی‌خان» که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده را طی بررسی‌های مختلف برای اقتباس برگزیدیم که هم‌اکنون در مراحل پایانی نگارش قرار دارند و بزودی خبر تولید یکی از این آثار را منتشر خواهیم کرد.

مدیر مرکز سریال سوره با اشاره به این موضوع که تولید تله‌تئاتر «کاتب اعظم» به عنوان اولین محصول اقتباسی مرکز سریال سوره تجربه جذابی بود، افزود: تله تئاتر «کاتب اعظم» علاوه بر اینکه اولین محصول مرکز سریال سوره بود، اولین اثر اقتباسی این مرکز نیز به حساب می‌آید. تجربه ساخت تله تئاتر به ما آموخت تا برای تولید آثار جذاب تاریخی که ساخت آن‌ها پرهزینه و زمان‌بر است می‌توانیم به سراغ قالب تله تئاتر برویم تا هم داستان جذاب را روایت کنیم هم زیر بار هزینه‌های سنگین تولید آثار تاریخی نرویم.

پناهلو همچنین درباره سازوکار انتخاب آثار برای اقتباس توضیح داد: ما پس از تأسیس مرکز سریال سوره، یک کارگروه پنج نفره تشکیل دادیم تا کتاب‌هایی را که فکر می‌کردیم روایت آنها مناسب اقتباس هستند را مورد بررسی قرار بدهند و بررسی کنند که اقتباس از این کتب برای چه مدیومی مناسب است، زیرا ما در سازمان سینمایی سوره مراکزی برای تولید فیلم کوتاه، تله‌فیلم، فیلم سینمایی، مستند و انیمیشن داریم.

این مدیر فرهنگی با ابراز رضایت از همکاری با یک تیم جوان در تله‌تئاتر «کاتب اعظم» گفت: تجربه همکاری با عوامل جوان و با انگیزه در تله تئاتر ما را راغب کرد تا در آثاری که در آینده در دست تولید داریم علاوه بر استفاده از تجربه پیشکسوتان، از جوان‌های پر نشاط و با انگیزه در آثار خود استفاده کنیم، چرا که آن‌ها اهداف بزرگی را در سر می‌پرورانند و انرژی مضاعفی را برای پیش‌برد روند سریال خرج می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در ابتدای این مسیر هستیم و امیدواریم با برخورداری از گنجینه غنی ادبی حوزه هنری، در عرصه سریال نمایشی قدمی رو به جلو برداریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو