بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

38

1401/7/15

12:30


بایننس اکوسیستم کاملی از خدمات گوناگون را ایجاد کرده که پاسخ‌گوی نیازهای اکثر معامله‌گران و دارندگان ارزهای دیجیتال است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خبرها و رویدادهای ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنند، به‌احتمال زیاد با نام‌های بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول مواجه شده‌اید. اسامی و اهداف این دو پلتفرم نسبتاً مشابه هستند؛ اما در عملکرد تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.

هدف هر دو پلتفرم حمایت از اکوسیستم ارزهای دیجیتال و دادن اجازه دسترسی پیش‌ از موعد به توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال به تمامی کاربران بایننس است. این پلتفرم‌ها از استارت‌آپ‌های خوش‌آتیه در فضای کریپتو پشتیبانی و به آن‌ها کمک می‌کنند به بهترین شکل توکن‌های خود را عرضه و تبلیغ کنند.

بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول علاوه‌بر پشتیبانی و تأمین سرمایه برای پروژه‌های آینده‌نگر و باکیفیت، به کاربران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هم کمک می‌کنند سود بیشتری از سرمایه‌گذاری‌هایشان کسب کنند؛ اما تفاوت میان این دو پلتفرم چیست؟

در این مطلب، قصد داریم شما را با پلتفرم‌های بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول بیشتر آشنا کنیم. برای این منظور، علاوه‌بر شیوه عملکرد هر پلتفرم، برخی از مزیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی و سپس، به تعدادی از تفاوت‌های مهم‌ لانچ‌پد و لانچ‌پول اشاره می‌کنیم. درنهایت، نحوه استفاده از آن‌ها را نیز به‌اختصار توضیح می‌دهیم.

در‌حال‌حاضر، کاربران ایرانی به‌‌دلیل محدودیت‌های بین‌المللی نمی‌توانند از پلتفرم بایننس و سرویس‌های جانبی آن مانند بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول استفاده کنند.

همچنین بخوانید: بهترین صرافی‌های جایگزین بایننس برای ایرانی‌ها

بایننس لانچ‌پد چیست؟

بایننس لانچ‌پد (Launchpad) از سال ۲۰۱۹ کارش را آغاز کرد و قدیمی‌تر از همتای دیگرش است. لانچ‌پدها در فضای ارزهای دیجیتال اساساً پلتفرم‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران در کشف پروژه‌های جدید و امیدوارکننده دیفای کمک می‌کنند. این پلتفرم‌ها عمدتاً ایمن در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا پلتفرم اغلب پروژه‌های برجسته را دستچین و پیش از تبلیغ و ارائه برای عموم، به‌دقت بررسی می‌کند.

بایننس با راه‌اندازی لانچ‌پد، در طرح و گسترش مفهوم عرضه اولیه صرافی (IEO) پیش‌گام شد. عرضه اولیه صرافی مدلی برای تأمین سرمایه ارزهای دیجیتال است که در آن پروژه‌ها می‌توانند از پشتیبانی صرافی‌ها برخوردار شوند. پیش از عرضه لانچ‌پدها، توسعه‌دهندگان پروژه‌های بلاک چینی مجبور بودند رویدادهای تأمین سرمایه را خودشان با عنوان عرضه اولیه کوین (ICO) برگزار کنند. رویدادهای عرضه اولیه کوین که با هدف جمع‌آوری سرمایه لازم برای رشد و توسعه پروژه‌ها برگزار می‌شد، با خطرهایی جدی همراه بود و همیشه درمعرض تفسیر نادرست و تقلب و دست‌کاری قرار داشت.

اگرچه پروژه‌های بسیاری نیز توانستند با موفقیت عرضه اولیه کوین خود را برگزار کنند، بسیاری از آن‌ها به‌دلایل مختلف شکست خوردند. علاوه‌بر‌این، ماهیت آسیب‌پذیر این رویدادها با سوءاستفاده برخی از کلاه‌برداران مواجه شد و برخی از کاربران و سرمایه‌گذاران نیز قربانی پروژه‌های کلاه‌برداری شدند و دارایی‌شان را از دست دادند. همین امر باعث شد مطرح‌کردن ایده عرضه اولیه صرافی جان دوباره‌ای به رویدادهای تأمین سرمایه ببخشد و علاوه‌بر پشتیبانی از پروژه‌های ارز دیجیتال، به سرمایه‌گذاران نیز کمک کند تا دارایی‌ خود را به‌روشی ایمن‌تر و راحت‌تر وارد این میدان کنند.

پروژه‌های موفق بایننس لانچ‌پد

بایننس لانچ‌پد از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، به بیش از ۶۰ پروژه ارز دیجیتال کمک کرده است تا روانه بازار شوند که برخی از این پروژه‌ها توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند. به‌عنوان مثال، ارزش توکن بلاک چین پالیگان (Polygon) که با نام متیک (MATIC) شناخته می‌شود، از زمان راه‌اندازی تاکنون حدود ۳۱,۰۰۰درصد افزایش یافته است و ارزش بازار آن در زمان نگارش این مطلب (اواسط مرداد ۱۴۰۱)، بیش از ۷.۵میلیارد دلار برآورد می‌شود.

همچنین، پروژه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) با توکن AXS رشد افسانه‌ای ۱۳۴,۰۰۰درصدی را در آخرین بازار صعودی تجربه کرد. در‌حال‌حاضر، ارزش بازار این توکن حتی پس از افتی ۸۸درصدی از زمان اوج خود، بیش از ۱.۵میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، رویداد عرضه توکن بیت‌تورنت (BitTorrent) با نماد BTT نیز فراموش‌نشدنی است؛ زیرا در این رویداد کم‌سابقه، حدود ۵۰میلیارد توکن BTT در کمتر از ۱۵ دقیقه فروخته شد.

این نمونه‌ها جزو پروژه‌های شناخته‌شده‌ و موفق‌ بایننس لانچ‌پد هستند؛ اما برخی از پروژه‌هایی که این پلتفرم در چند ماه‌ اخیر راه‌اندازی کرده است، نیز توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند. برای مثال، توکن اپلیکیشن کسب درآمد از تحرک (Move-to-Earn) به‌ نام استپن (STEPN) در مارس۲۰۲۲ عرضه شد و در کمتر از دو ماه، رشدی ۴,۰۰۰درصدی را تجربه کرد. گفتنی است اپلیکیشن‌های کسب درآمد از تحرک اغلب اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر تناسبِ‌اندام هستند که به‌ازای میزان تحرک و فعالیت بدنی کاربران، به آنان پاداشی از جنس ارزهای دیجیتال می‌دهند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از تحرک (Move to Earn) چیست؟

یکی دیگر از پروژه‌های موفقی که به‌کمک بایننس لانچ‌پد راه‌اندازی شد، بازی بلاک چینی «لیگ آف کینگدامز» (League of Kingdoms) بود. در این بازی، شما می‌توانید پادشاه و ارتش خود را بسازید و با بازیکنان دیگر متحد شوید و سرزمین‌های مبتنی‌بر توکن‌های غیرمثلی بازیکنان دیگر را تصاحب کنید. ارزش توکن لوکا (LOKA) این پلتفرم تا ماه آوریل دو برابر شد. ناگفته نماند که این توکن اکنون مانند اغلب آلت‌کوین‌های بازار، روندی نزولی را تجربه می‌کند.

مزایای بایننس لانچ‌پد

به‌غیر از اعتبار و شهرت پلتفرم بایننس، ویژگی‌ها و وجوه تمایز دیگری نیز وجود دارند که پروژه‌های تازه‌نفس را به استفاده از بایننس لانچ‌پد تشویق می‌کنند. در‌ادامه، نگاهی دقیق‌تر به تعدادی از مزیت‌های برتر پلتفرم بایننس لانچ‌پد خواهیم انداخت.

پشتیبانی و حفاظت از منافع کاربران و توسعه‌دهندگان پروژه

تمام پروژه‌هایی که در لانچ‌پد عرضه و پشتیبانی می‌شوند، ابتدا صرافی آن‌ها را در فرایندی نسبتاً سختگیرانه بررسی و انتخاب می‌کند. هر پروژه‌ای که در بایننس لانچ‌پد ارائه می‌شود، باید الزامات مشخصی را برآورده کند. بایننس معیارهای خاصی برای پذیرش یا رد پروژه‌ها دارد. معیارهایی که برای هر پروژه بررسی می‌شوند، شامل مدل‌های تجاری و اقتصاد توکنی، تاریخچه مختصری از تیم توسعه‌دهنده، میزان پیشرفت و بلوغ پروژه، ظرفیت پذیرش در ابعاد گسترده‌تر و ظرفیت کمک به رشد جامعه‌ای بزرگ‌تر از کاربران می‌شوند.

بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

نیازی به ذکر این نکته نیست که بایننس به‌عنوان صرافی برتر بین‌المللی، از اعتبار فراوانی برخوردار است و در سال‌های اخیر، توانسته موفقیت و شهرت خود را اثبات کند؛ بنابراین، ایمنی پروژه‌هایی که از صافی این مجموعه عبور می‌کنند، تا حد بسیار زیادی تضمین‌شده هستند.

جامعه‌ای با ابعادی جهانی

هنگامی‌که پروژه‌ای واجدشرایط عرضه عمومی در لانچ‌پد بایننس باشد، از پشتیبانی کامل این پلتفرم نیز می‌تواند بهره‌مند شود. این پشتیبانی از عرضه توکن تا فعالیت‌های تبلیغاتی را دربر می‌گیرد. علاوه‌بر‌این، بایننس به پروژه‌ها امکاناتی ازقبیل راهنمایی درزمینه فهرست‌کردن توکن و تیم‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند و کار نظارت و ارزیابی دقیق پروژه‌ها را برعهده می‌گیرد.

همچنین، پروژه‌ای که در لانچ‌پد بایننس عرضه می‌شود، از مزیت بزرگ نشان‌داده‌شدن به میلیون‌ها دارنده و سرمایه‌گذار فعال ارزهای دیجیتال در جامعه بایننس برخوردار می‌شود. توکن‌های این پروژه‌ها در پلتفرم بایننس درکنار بسیاری از جفت‌‌ارزهای معاملاتی محبوب فهرست خواهند شد و از نقدینگی در سطح جهانی بهره خواهند برد.

توزیع عادلانه توکن‌های اولیه

بایننس لانچ‌پد از نوعی سیستم قرعه‌کشی برای توزیع توکن‌های خود استفاده می‌کند. هنگامی‌که عرضه اولیه صرافی جدیدی اعلام شود، در دوره زمانی خاصی (بسته به نوع فروش)، مقدار مشخصی از توکن‌های بایننس کوین از موجودی سرمایه‌گذاران بالقوه گرفته می‌شود. پس از تکمیل این دوره، کاربران می‌توانند بلیت‌های قرعه‌کشی خود را که فقط ۲۴ ساعت نشان داده می‌شوند، تأیید کنند. سپس، قرعه‌کشی آغاز می‌شود و برندگان به‌طورخودکار و در ازای ارائه توکن‌های بایننس کوین، در عرضه اولیه صرافی شرکت داده می‌شوند. سقف تعداد توکن‌هایی که هر سرمایه‌گذار می‌تواند نگه دارد، به میزان تعهد سرمایه‌گذاران بستگی دارد و برای هر کاربر متفاوت است.

موفقیت بلند‌مدت بالقوه

در چند سال اخیر، بایننس لانچ‌پد پشتیبانی و موفقیتی باورنکردنی به‌دست آورده است. این موضوع نشان می‌دهد که پلتفرم مذکور می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری‌های مطمئنی را هم برای دارندگان ارزهای دیجیتال و هم برای توسعه‌دهندگان پروژه‌ها فراهم کند.

اگرچه نتایج دقیق ممکن است از پروژه‌ای به پروژه دیگر متفاوت باشد، بایننس لانچ‌پد عموماً می‌تواند تمام پشتیبانی لازم برای موفقیت پروژه‌ها را ارائه دهد. بنابراین، می‌توان گفت پروژه‌هایی که در بایننس لانچ‌پد ارائه می‌شوند، از ابتدا چند گام جلوتر از پروژه‌های فهرست‌نشده در این پلتفرم هستند.

بایننس لانچ‌پول چیست؟

بایننس لانچ‌پول (Launchpool) در سپتامبر‌۲۰۲۰ و هنگامی راه‌اندازی شد که امور مالی غیرمتمرکز در اوج شکوفایی خود بود. پلتفرم بایننس لانچ‌پول به کاربران امکان می‌دهد تا با سهام‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خود، پاداشی در قالب ارزهای دیجیتال دریافت کنند. این فرایند با عنوان کشت سود (Yield Farming) نیز شناخته می‌شود. در پایان این فرایند، توکن‌های سهام‌گذاری‌شده به‌همراه توکن‌های جدید پاداش به کاربران بازگردانده می‌شوند. همچنین، کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند، توکن‌هایشان را از حالت سهام‌گذاری آزاد کنند.

بایننس لانچ‌پول عناصر دسترس‌پذیری و راحتی و امنیت را چاشنی فضای سرمایه‌گذاری در امور مالی غیرمتمرکز می‌کند تا کاربران بتوانند دارایی‌‌شان را وارد فرایند کشت سود کنند و در ازای سهام‌گذاری توکن‌هایشان پاداش‌‌های مختلفی به‌دست آورند. همان‌طور‌که بایننس لانچ‌پد به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های پروژه‌ها را پیش از ورود به بازار بخرند، بایننس لانچ‌پول این امکان را مهیا می‌کند تا کاربران بدون نیاز به هزینه‌کردن، پاداش کسب کنند.

سیستم پاداش‌دهی لانچ‌پول

لانچ‌پول از لحظه‌ای که توکن‌های خود را سهام‌گذاری می‌کنید، هرساعت میزان پاداش‌های جدید را محاسبه می‌کند. گفتنی است تعداد توکن‌هایی که می‌توانید جمع‌آوری کنید، به میزان سهام شما و درصد بازده (APR) وعده‌داده‌شده و مقدار کل ارزهای دیجیتالی بستگی دارد که شما و سایر سرمایه‌گذاران وارد استخر سهام‌گذاری می‌کنید.

پس از هفت روز اول دوره کشت سود پروژه، بایننس توکن مدنظر را در بازار لحظه‌ای فهرست می‌کند. در این مرحله، شما و دیگر سرمایه‌گذاران می‌توانید توکن‌های جمع‌آوری‌شده خود را وارد معاملات بازار کنید. از این مرحله به‌بعد، می‌توانید در زمان دلخواه به سرمایه‌ خود بیفزایید یا توکن‌هایتان را برداشت و پاداش‌ به‌دست‌آمده را معامله کنید.

مزایای بایننس لانچ‌پول

همان‌‌طور‌که به برخی از مزایای مهم بایننس لانچ‌پد اشاره کردیم، باید تأکید کنیم که بایننس لانچ‌پول نیز برتری‌هایی دارد که باعث می‌شود هم سرمایه‌گذاران و هم توسعه‌دهندگان پروژه‌ها به استفاده از این پلتفرم راغب باشند. در‌ادامه، تعدادی از دلایل استقبال کاربران از این پلتفرم را مرور می‌کنیم.

روشی آسان برای کشت سود توکن

بایننس لانچ‌پول به شما امکان می‌دهد که به‌سادگی توکن‌هایتان را برای مدتی در استخر دارایی قفل و سپس بدون هیچ هزینه‌ اضافی سود کسب کنید. مقدار توکن‌های جدیدی که هرروز به‌دست می‌آورید، به میزان سهم شما از استخر یا همان نسبت توکن‌های شما به کل توکن‌های موجود بستگی دارد.

بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

بایننس لانچ‌پول پلتفرمی پرکاربرد برای کشت سود

برای شرکت در لانچ‌پول، فقط باید حداقل ۰.۱ بایننس کوین یا سایر توکن‌های پشتیبانی‌شده استخر را برای مدتی مشخص قفل کنید. معامله در روز هفتم فرایند کشت سود باز می‌شود و شما می‌توانید حدوداً سی روز پس از قفل‌کردن دارایی‌های‌ خود، ترید کنید.

کسب توکن‌های جدید بدون هیچ‌ هزینه‌ای

بهترین نکته سهام‌گذاری امکان کسب توکن‌های جدید بدون ازدست‌دادن توکن‌های سهام‌گذاری‌شده است. تنها کاری که لازم است انجام دهید، قفل‌کردن توکن‌ها برای مدت‌زمانی مشخص و سپس، بازخرید آن‌ها در زمان دلخواه است.

همچنین، سهام‌گذاری توکن در بایننس لانچ‌پول مانع دریافت ایردراپ یا پاداش‌های ویژه نمی‌شود؛ بنابراین، اگر تعدادی توکن بی‌استفاده در دارایی‌هایتان دارید، با سهام‌گذاری در بایننس لانچ‌پول، می‌توانید از آن‌ها درآمد کسب کنید.

توجه کنید که شرایط استخرهای سهام‌گذاری برای هر پروژه ارز دیجیتال با پروژه دیگر متفاوت است. با مراجعه به صفحه راه‌اندازی پروژه و مشاهده فهرست استخرهای پشتیبانی‌شده، می‌توانید دردسترس‌بودن و درصد عملکرد سالانه هر استخر را بررسی کنید.

رشد و افزایش دسترسی به پروژه‌های ارز دیجیتال

مشابه بایننس لانچ‌پد، بایننس لانچ‌پول نیز از پروژه‌های امیدوارکننده ارزهای دیجیتال در روزهای اولیه عرضه پشتیبانی می‌کند. بخت موفقیت این پروژه‌ها در بلندمدت بیشتر خواهد بود؛ زیرا در‌دسترس جامعه گسترده کاربران بایننس قرار می‌گیرند. همچنین، موفقیت لانچ‌پول به جامعه جهانی روبه‌رشد این دارایی‌ها کمک می‌کند. در‌واقع، شرکت در بایننس لانچ‌پول می‌تواند هم برای کاربران و هم برای پروژه‌های ارزهای دیجیتال مزیت تلقی شود.

تفاوت میان لانچ‌پد و لانچ‌پول

تا این‌جا، بیشتر به شباهت‌های دو پلتفرم لانچ‌پد و لانچ‌پول بایننس در پشتیبانی از پروژه‌های نوین ارزهای دیجیتال و کمک به سرمایه‌گذاران اشاره کردیم. در این بخش، سعی می‌کنیم برخی از تفاوت‌های اصلی را برجسته کنیم که این دو پلتفرم را از هم متمایز می‌کنند.

  • لانچ‌پد از روش قرعه‌کشی برای عرضه توکن‌های هر پروژه استفاده می‌کند. درمقابل، لانچ‌پول توکن‌ها را بین تمام کاربرانی توزیع می‌کند که به سهام‌گذاری دارایی‌های فعلی خود تمایل داشته باشند.
  • لانچ‌پد با ریسکی ذاتی همراه است؛ زیرا شما در‌واقع روی پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنید. در این حالت، اگر پروژه مدنظر با شکست مواجه شود، سرمایه شما نیز از بین خواهد رفت. نکته دیگر اینکه خطر خاصی سرمایه شما را در لانچ‌پول تهدید نمی‌کند؛ زیرا می‌توانید هر زمان که می‌خواهید، توکن‌های خود را آزاد و کوین‌های جدیدتان را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه دریافت کنید.
  • کاربران لانچ‌پد با محدودیت سیستم قرعه‌کشی روبه‌رو هستند تا پلتفرم مطمئن شود که هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند بخش اعظم توکن‌ها را به‌دست آورد. در‌مقابل در پلتفرم لانچ‌پول، محدودیت کاربر فقط به میزان دارایی سهام‌گذاری‌شده او وابسته است.
  • توکن‌های دریافت‌شده ازطریق پلتفرم لانچ‌پد را می‌توان بلافاصله در بورس معامله کرد؛ ولی برای معامله توکن‌های لانچ‌پول، کاربر باید مدت‌زمان مشخصی صبر کند.

بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

چگونه می‌توان از بایننس‌ لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول استفاده کرد؟

برای استفاده از هر دو پلتفرم، به ایجاد حساب کاربری بایننس و طی‌کردن فرایند شناخت مشتری و احراز هویت احتیاج دارید. البته همان‌طور‌که در ابتدا نیز اشاره کردیم، کاربران ساکن ایران به‌دلیل برخی محدودیت‌ها و مسائل احراز هویت، نمی‌توانند به بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول دسترسی داشته باشند. پس از ایجاد حساب کاری و طی‌کردن فرایند احراز هویت، کافی است وارد حسابتان شوید و صفحه لانچ‌پد یا لانچ‌پول را انتخاب کنید.

شیوه ورود به بایننس لانچ‌پد

وارد حساب بایننس خود شوید و روی نماد منو در سمت چپ بالای نواروظیفه کلیک کنید تا گزینه لانچ‌پد (Launchpad) از منو کشویی نشان داده شود. همچنین با کلیک روی گزینه Earn در بالای صفحه، می‌توانید به لانچ‌پد دسترسی پیدا کنید. پس‌از‌آن، مرورگر شما صفحه‌ای از تمام پروژه‌های لانچ‌پد فعال و تمام‌شده را نشان می‌دهد. اکنون، می‌توانید با مطالعه درباره‌ی این پروژه‌ها در هرکدام که می‌خواهید، شرکت کنید.

شیوه ورود به بایننس لانچ‌پول

برای ورود به صفحه لانچ‌پول، از صفحه لانچ‌پد می‌توانید وارد شوید و استخر فعال مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس، با مشخص‌کردن تعداد توکنی که قصد دارید سهام‌گذاری کنید و کلیک روی گزینه «Stake»، به سرمایه‌گذاران این پلتفرم بپیوندید. توجه کنید که برای کشت سود ازطریق لانچ‌پول، باید به میزان حداقل ۰.۱ از هر توکنی که می‌خواهید کشت کنید، در حسابتان دارایی داشته باشید. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، سهام‌گذاری در بایننس لانچ‌پول مانع دریافت ایردراپ یا مزایای دیگر توکن‌هایی همچون بایننس کوین نمی‌شود.

جمعبندی

در این مطلب، دو پلتفرم بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول را به‌اختصار بررسی و به برخی از پروژه‌های موفق لانچ‌پد و شیوه پاداش‌دهی لانچ‌پول اشاره کردیم. درنهایت، به تفاوت‌های اصلی این دو پلتفرم نگاهی انداختیم و شما را با شیوه استفاده از آن‌ها آشنا کردیم.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس و تیمش با شناسایی صحیح و دقیق فرصت‌های اکوسیستم کریپتو، در بسیاری از نوآوری‌ها ازجمله عرضه اولیه صرافی پیشتاز بوده‌اند. در‌حال‌حاضر، صدهاهزار کاربر از امکانات سرمایه‌گذاری و مشارکت در پلتفرم‌های بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول بهره می‌برند و سود خود را بهینه می‌کنند. اگرچه هر دو پلتفرم بایننس لانچ‌پد و بایننس لانچ‌پول به سرمایه‌گذاران و پروژه‌های ارز دیجیتال کمک می‌کنند، در‌عمل تفاوت‌هایی دارند و هرکدام پاسخ‌گوی نیازهای ویژه‌ای از کاربران هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو