«مظنونین همیشگی ۳»؛ گفت‌وگو با متفاوت‌ترین معماران امروز

27

1401/7/15

14:36


کتاب «مظنونین همیشگی ۳» نوشته ولادیمیر بلوگولوفسکی با ترجمه علی شامس و مهشید معتمد به‌تازگی از سوی نشر فکرنو به چاپ رسیده است.

«مظنونین همیشگی ۳»؛ گفت‌وگو با متفاوت‌ترین معماران امروز

گروه معماری هنرآنلاین: این کتاب از مجموعه سه جلدی «مظنونین همیشگی» حاوی ۱۱ گفتگو با مطرح‌ترین و متفاوت‌ترین معماران امروز است.

مجموعه کتاب «مظنونین همیشگی»درباره معمارانی است که نامشان در پاسخ به سوال «یک معمار معروف/ محبوب/ستاره را مثال بزنید» برده می‌شود. بیان شخصی آن‌ها و شرح دیدگاه‌هایشان در این مصاحبه‌ها، تصویری فارغ از کلیشه‌های رایج از معمار ستارگان را ارائه می‌دهد. هریک از این افراد در گفت‌وگویشان جزئیاتی را درباره زندگی حرفه‌ای، پروژه‌ها و شیوه فکری خود ارائه می‌کند که در سایر تحلیل‌ها کمتر مورد توجه قرار داشته‌اند. عنوان فارسی کتاب به جای ترجمه عینی از عنوان اصلی، از اولین جملات کتاب انتخاب شده است و هدف از این مصاحبه‌ را به طنازی می‌رساند.

در بخشی از مقدمه مترجمان آمده است: «در جلد آخر از مجموعه سه‌جلدی «مظنونین همیشگی» با اسامی و اشخاصی روبرو می‌شویم که اتفاقا برخلاف پیش‌قضاوت عمومی جامعه معماران، موضع فکری و نظری را بر منش ساخت و طراحی ارجح می‌دانند. این مصاحبه‌ها بخشی از چرایی و چگونگی شکل‌گیری معماری معاصر را شرح می‌دهند که بنا بر سبقه آموزشی و حرفه‌ای، گریزی هم به جهان پیش از پست‌مدرن زده‌اند. مطالعه این مجموعه، مواجهه عینی با روزگار کنونی معماری در جهان و عیاری برای شناخت جایگاه فعلی معماری و معماران ایرانی است.»

کتاب «مظنونین همیشگی ۳» مجموعه گفتگو با چارلز جنکز، الخاندرو زائرپائولو، کوین روچه،‌ رافائل وینوفی،‌ رابرت استرن،‌ رابرت ونتوری و دنیس اسکا براون،‌ سرگئی چوبان و سرگئی  کوزنتسوف،‌ شیگرو بان، استیون هال، ویل آلسوپ و زاها حدید است. 

کتاب «مظنونین همیشگی ۳» نوشته ولادیمیر بلوگولوفسکی با ترجمه علی شامس و مهشید معتمد با شمارگان ۵۰۰ در ۱۸۴ صفحه با قیمت ۸۰هزار تومان در انتشارات فکرنو منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو