معرفی 10 برنامه ارسال فایل به گوشی اندروید

معرفی 10 برنامه ارسال فایل به گوشی اندروید


منبع: پلازا

42

1401/7/16

10:47


معرفی 10 برنامه ارسال فایل به گوشی اندروید

بعضی مواقع ممکن است برای ارسال فایل به گوشی اندروید با مشکل مواجه شوید و ندانید که با چه برنامه هایی می‌توانید انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید را انجام دهید.

به همین دلیل ممکن است به دنبال راه‌های آسانی برای انتقال تمام داده‌ها و فایل های مهم از گوشی اندرویدی قدیمی خود به گوشی جدید باشید.

 با میلیون ها برنامه موجود در اینترنت، بدیهی است که در انتخاب برنامه ای که برای انتقال داده ها استفاده شود سردرگم شوید.

فهرست:

بهترین برنامه های ارسال فایل به گوشی اندروید

در این مقاله 10 مورد از بهترین روش‌های انتقال فایل در گوشی های اندروید و برنامه های انتقال فایل و نحوه انتقال فایل در گوشی اندروید را مورد بحث قرار می دهیم. که در میان ‌آن‌ها به راحتی داده ها را از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه دیگر منتقل می‌کنند.

 بنابراین، بیایید با لیست برنامه ها شروع کنیم:

ارسال فایل از گوشی اندروید

ارسال فایل به گوشی اندروید توسط برنامه ها بسیار آسان است و نیازی به کابل نیست. اما اگر می خواهید انتقال سریع تر باشد، بهتر است از نرم افزار دسکتاپ استفاده کنید. و ما پیشنهاد می کنیم MobileTrans را امتحان کنید.

برنامه انتقال فایل MobileTrans

     • انواع داده ها شامل تقویم، مخاطبین، پیام های متنی، عکس ها، یادداشت ها، فیلم ها، برنامه ها، یادداشت صوتی و… است.

     • بدون حذف داده های اصلی.

     • کیفیت داده های خود را حفظ کنید و آنها را خصوصی نگه دارید.

     • رابط کاربری بسیار ساده است و به شما امکان می دهد نوع داده ای را که می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید.

بیایید نحوه انتقال فایل از گوشی اندروید با MobileTrans را بررسی کنیم.

 مرحله 1: MobileTrans را راه اندازی کنید

 MobileTrans را روی رایانه خود از وب سایت رسمی آن نصب کنید. آن را اجرا و ماژول انتقال را انتخاب کنید.

مرحله 2: انتقال داده ها از اندروید به اندروید

هر دو گوشی اندرویدی خود را به رایانه وصل و گزینه Phone to Phone را انتخاب کنید. تمام اطلاعات پشتیبانی برای انتقال لیست می شود. می توانید فایل هایی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید.

ارسال فایل از گوشی اندروید

مرحله 3: فرآیند انتقال تکمیل شد

هنگامی که فرآیند ارسال فایل به گوشی اندروید کامل شد، می‌توانید گوشی های خود را جدا کنید و داده‌های اندروید قدیمی خود را در اندروید جدید مشاهده کنید.

برنامه انتقال فایل Shareit

اولین برنامه در لیست یکی از محبوب ترین و محبوب ترین برنامه های آن زمان است: SHAREit. تنها چیزی که نیاز دارید برنامه دانلود شده در هر دو دستگاهی است که قرار است داده ها بین آنها منتقل شود. دستگاه ها باید از طریق Wi-Fi متصل شوند و پس از انجام این کار، می توانید فایل هایی را که می توانید انتقال دهید مشاهده کنید.

 فایل‌هایی از هر نوع مانند فیلم، آهنگ، اسناد، تصاویر، برنامه‌ها و موارد دیگر را می‌توان با استفاده از SHAREit منتقل کرد.

گیرنده ها می توانند فایل ها و برنامه هایی را که می خواهند دریافت کنند بدون اینکه فرستنده را اذیت کنند انتخاب کنند. با SHAREit می توانید فایل ها را با سرعت 20 مگابیت بر ثانیه انتقال دهید.

نه تنها این، بلکه با ویژگی CLONEit خود، می توانید داده های مهم را نیز در عرض چند دقیقه از دستگاه فرستنده کپی کنید.

نکات مثبت

     انتقال اطلاعات سریعتر از سایر برنامه ها

     انتقال اطلاعات بی سیم

 منفی

     تبلیغات آزار دهنده

     ممکن است در وسط انتقال داده گیر کند

برنامه انتقال فایل Samsung Smart Switch

یکی دیگر از برنامه‌های رایگان که امکان انتقال داده‌ها از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه دیگر را به صورت بی سیم و همچنین با استفاده از کابل می‌دهد، سوئیچ هوشمند سامسونگ است.

این برنامه از آخرین دستگاه‌های سامسونگ گلکسی پشتیبانی می‌کند و حتی در برخی از دستگاه‌های سامسونگ مانند S7، S8، S9، Note 8 و Note 9 از قبل بارگذاری شده است.

این برنامه امکان انتقال داده‌ها را بین هر دو دستگاه اندرویدی (Lenovo، HTC، Motorola و…فراهم می‌کند. و همچنین می تواند اطلاعات را بین دو دستگاه اندرویدی حتی از طریق کارت SD انتقال دهد.

 می توانید مخاطبین، تقویم ها، تصاویر، موسیقی، پیام‌های متنی و…انتقال عکس از اندروید به اندروید را انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از سوئیچ هوشمند سامسونگ این است که حتی به دستگاه ها اجازه می‌دهد برای انتقال فایل ها و پوشه‌های مفید با دستگاه های پلتفرم‌های دیگر مانند iOS، Windows و Blackberry متصل شوند. و اکنون Smart Switch حتی می تواند واتس اپ را از iOS به سامسونگ منتقل کند.

نکات مثبت

     رایگان برای استفاده

     بدون اتصال به اینترنت

 منفی

     شما فقط می توانید اطلاعات را به گوشی های سامسونگ منتقل کنید

     ممکن است در اواسط انتقال با اشکالاتی مواجه شود

     انتقال داده آهسته

برنامه انتقال فایل Xender

Xender یکی دیگر از برنامه‌های کاربرپسند برای کاربران اندرویدی است که داده‌ها را از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه اندرویدی دیگر منتقل می‌کند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که دستگاه‌ها را از طریق یک هات اسپات وصل کنید.

برای انتقال فایل‌ها نیازی به کابل یا اتصال داده نیست. برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر، فیلم ها، پیام ها، بازی ها، مخاطبین و… را به راحتی انتقال دهید.

 نه تنها این ویژگی، بلکه Xender به کاربران خود اجازه می‌دهد تا چهار دستگاه مختلف را به طور همزمان برای انتقال داده‌ها متصل کنند.

حتی می‌توانید داده ها را در پلتفرم‌های مختلف مانند iOS و Windows و حتی به رایانه شخصی بدون نصب نرم افزار جانبی انتقال دهید.

Xender می تواند فایل ها را با سرعت 40 مگابایت بر ثانیه بدون هیچ محدودیتی در انتقال فایل های حجیم به اشتراک بگذارد.

 نکات مثبت

     نیازی به کابل USB نیست

 منفی

     انتقال داده ها خیلی طول می کشد

     درخواست مجوزهای بیش از حد برنامه

برنامه انتقال فایل Send Anywhere

Send Anywhere به کاربران خود امکان انتقال داده‌ها را با حداکثر حفاظت با رمزگذاری قوی 256 بیتی می‌دهد و به همین دلیل است که مورد علاقه حداکثر کاربران است. این برنامه با خریدهای درون برنامه ای به صورت رایگان ارائه می‌شود اما دارای تبلیغات است.

این اپلیکیشن یک برنامه چند پلتفرمی و انتقال داده ایمن اندروید است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را با وارد کردن یک کد 6 رقمی خاص یا با اسکن کد QR برای اتصال انتقال دهید.

شما می‌توانید داده‌ها را بدون کمک اینترنت و با ارسال فایل به گوشی اندروید به  تلفن همراه دیگری به اشتراک بگذارید. داده ها را می توان با استفاده از یک پیوند سفارشی با چندین نفر به اشتراک گذاشت.

 این برنامه دارای فضای ذخیره سازی ابری است که در آن داده‌ها یا فایل‌ها را می‌توان ذخیره کرد و سپس با هر دستگاهی به اشتراک گذاشت.

داده‌های منتقل شده روی هیچ سروری نیست و می‌تواند هر تعداد فایل و داده‌های دیگر را ارسال کند. همچنین می‌توانید به Send Anywhere Plus بروید و با استفاده از آن داده‌های حداکثر 50 گیگابایتی را در یک زمان به اشتراک بگذارید.

 نکات مثبت

 بدون نیاز به اتصال به اینترنت

 منفی

 تبلیغات خیلی زیاد

برنامه انتقال فایل AirDroid

AirDroid که توسط وب سایت‌های مختلف فناوری مانند PCWorld، CNET، BGR و Lifehacker توصیه می‌شود، یکی از بهترین برنامه‌ها برای انتقال داده‌ها با سرعت خوب و در شبکه‌های مختلف است.

AirDroid نه تنها به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و پوشه‌ها را از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه اندرویدی دیگر منتقل کنید، بلکه به کاربران خود امکان می‌دهد دستگاه‌های اندرویدی خود را به صورت بی‌سیم با استفاده از رایانه خود کنترل کرده و فایل را بین رایانه و گوشی‌های اندرویدی انتقال دهند.

 حتی اگر صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما خالی باشد، باز هم می‌توانید کاری را که به طور معمول روی تلفن انجام می‌دهید انجام دهید و حتی در صورت گم شدن گوشی، می‌توانید آن را ردیابی کنید. می توانید فایل ها را از اندروید به رایانه شخصی و بالعکس انتقال دهید.

 یکی دیگر از مزایای استفاده از AirDroid این است که کاربران آن می‌توانند از فایل های خود از تلفنی به رایانه دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنند.

تنها محدودیت استفاده از AirDroid این است که اجازه نمی دهد اطلاعات به چندین دستگاه منتقل شود.

 نکات مثبت

     انتقال بی سیم داده

 منفی

     اندازه داده محدود در نسخه رایگان

برنامه انتقال فایل AireMore

AireMore یک ابزار مدیریتی برای دستگاه‌های اندروید و iOS است که امکان انتقال داده‌ها از اندروید به اندروید، iOS به اندروید و بالعکس را فراهم می‌کند. با استفاده از AireMore می‌توان انواع داده‌های متعددی مانند تصاویر، ویدیوها، پیام‌ها و اسناد را منتقل کرد. این برنامه رایگان ارائه می‌شود و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با استفاده از اتصال به اینترنت، داده‌ها را جابه‌جا، ذخیره و پخش کنند.

 با آخرین نسخه Airemore، می‌توانید داده‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان ذخیره کنید و فضای گوشی خود را ذخیره کنید.

برنامه زاپیا(Zapya)

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های اشتراک گذاری فایل با سرعت بالا در این لیست Zapya است. یک برنامه که امکان انتقال اطلاعات بین اندروید، iOS، ویندوز فون، مک و… را فراهم می کند.

با استفاده از Zapya می‌توانید چهار دستگاه را به هم متصل کرده و فایل‌های همه فرمت‌ها را با استفاده از کد QR بین ‌آن‌ها انتقال دهید.

 Zapya دارای ویژگی مسنجر فوری است که به کاربرانش امکان می‌دهد چت کنند و محتوای جریانی را با گروه دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند. با گزینه تکرار تلفن Zapya، می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را از گوشی قدیمی به گوشی جدید پشتیبان‌گیری و انتقال دهید. Zapya رایگان و بدون تبلیغات نمایشی و خرید درون برنامه ای است.

انتقال فایل Bluetooth File Transfer

انتقال فایل بلوتوث یکی از دست کم گرفته شده ترین برنامه های انتقال فایل است، اما در واقعیت، با یک مرورگر فایل داخلی و یک رابط کاربری تمیز ارائه می‌شود. می‌توانید با استفاده از برنامه انتقال فایل بلوتوث Android، فایل‌ها را از طریق اتصال بلوتوث به اشتراک بگذارید.

همه فایل‌ها با استفاده از یک اتصال امن انتقال داده می‌شوند زیرا مجوز اتصالات ورودی هنگام استفاده از این برنامه اجباری است.

همچنین می‌توانید از مرورگر یکپارچه برای جابجایی، کپی، برش و حذف مواردی که می‌خواهید استفاده کنید و حتی فایل‌ها را با رمزگذاری فشرده و از حالت فشرده خارج کنید.

 برنامه LG Mobile Switch

با استفاده از سوئیچ موبایل ال‌جی، کاربران می‌توانند داده‌ها را از گوشی اندروید یا آیفون به گوشی اندرویدی دیگر منتقل کنند. داده ها را می‌توان با استفاده از Wi-Fi یا کابل انتقال داد.

این امکان انتقال آسان و سریع داده‌ها از انواع مختلف مانند گزارش تماس‌ها، پیام‌ها، مخاطبین، تصاویر، فیلم ها، صدا و… را از یک دستگاه اندروید به یک گوشی دیگر فراهم می‌کند.

برنامه Phone Clone

Phone Clone یک برنامه انتقال داده است که توسط Huawei ساخته شده است. درست مانند سوئیچ هوشمند سامسونگ، هدف آن انتقال داده‌ها به گوشی های جدید هواوی شماست.

با استفاده از این برنامه می‌توانید به سرعت عکس‌ها، پیام‌ها، مخاطبین و حتی برنامه های خود را به گوشی جدید خود منتقل کنید. می‌توانید داده‌ها را بدون کابل USB یا اتصال اینترنت انتقال دهید.

 نتیجه

 برنامه‌های زیادی در بازار وجود دارند که داده‌ها را از اندروید به اندروید منتقل می‌کنند، اما از بین انبوهی از برنامه ها، 10 برنامه فوق کارآمدترین و ایمن ترین برنامه‌ها برای انتقال داده هستند. اکنون، تصمیم نهایی برای انتخاب بهترین اپلیکیشن به نیاز شما بستگی دارد.

 اگر می‌خواهید از انتقال سریع اطلاعات لذت ببرید، توصیه می کنیم از یکی از بهترین نرم افزارهای انتقال فایل MobileTrans استفاده کنید. علاوه بر انتقال مستقیم تلفن به تلفن، از اطلاعات مهم شما به رایانه نیز پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو