6 راهکار فوق العاده برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: پلازا

37

1401/7/16

11:34


6 راهکار فوق العاده برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

امروز قصد داریم تا شما را با 6 راهکار فوق العاده برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آشنا کنیم ، همراه ما باشید.

تمامی این مطالب توسط موسسه کنکور پزشکی به مدیریت مشاور کنکور محمد موسوی فراهم شده است.

معرفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان یکی از دانشگاه‌های دولتی تیپ یک ایران و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان اصفهان است.
تعداد دانشجویان دانشگاه مشتمل بر حدود ۹۰۰۰ نفر می‌باشد. تعداد ۸۹۰ نفر هیئت علمی، ۳۳ بیمارستان و مرکز آموزشی، حدود ۲۳۰۰۰ نفر نیروی انسانی و تعداد ۱۳۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی علاوه بر آموزش و پژوهش، به اراِئه خدمات بهداشتی درمانی در سطح استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل مشغول می‌باشند.

امروزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از برترین دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور می‌باشد و رقابت قابل توجهی بین داوطلبان کنکور سراسری برای ورود به این دانشگاه وجود دارد.

تراز و رتبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

در  رتبه­ بندی جهانی ۲۰۲۱-ISC تعداد ۲۳۰۰ دانشگاه از ۱۰۷ کشور و ۶ قاره جهان حضور داشته که از ایران ۵۱ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان ۵۱ دانشگاه برتر در نظام رتبه‌بندی جهانی «۲۰۲۱-ISC» قرار گرفته است.
«رتبه بندی جهانی ISC» به منظور رتبه‌بندی دانشگاه­‌های جهان در معیارهای خود، مهم­ترین مأموریت دانشگاه­‌ها که عبارتند از پژوهش، آموزش، نوآوری و فعالیت‌­های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می­‌دهد. نکته مهم در معیارهای این رتبه‌بندی این است که بعد کیفی و کمی پژوهش هم­زمان با هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

راهکار های قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

میپردازیم به اصل مطلب ، 6 راهکار مهم برای قبولی که شما باید آنها را بدانید. این 6 توصیه که توسط مشاور کنکور موسسه کنکور پزشکی برای شما درج شده است را جدی بگیرید تا مثل سایر دانش آموزان موسسه موفق باشید.

1-تعیین هدف قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اولین و مهم ترین راهکار پیدا کردن اهداف واقعی خود در زندگی است.اهداف باید با سطح دقیقی از سختی، رتبه بندی شوند. اگر هدف بسیار سخت باشد، ممکن است از شروع کردن آن بترسید. یا اگر هدف بسیار ساده باشد، ممکن است تمام کردن آن برایتان خسته کننده باشد. مطلوب ترین هدف نسبتا دور از دسترس است. این مفهوم، اثر نامیده می شود: مردم اغلب با مسائلی درگیر می شوند که پیچیدگی بیشتری داشته باشند.

بیش از 90% مردم در انتخاب هدف دچار اشتباه میشنود. آنها فرق آرزو، هدف، خواسته، رویا و آرمان را نمی دانند و هر چیزی که را که به آن میل دارند را هدف می نامند.

آرزو بخشی از افکار ماست که قرار نیست به آن برسیم و فقط ذهنیت ما را مشخص می کند.

رویا نیز تقریبا از جنس آرزو است و چشم انداز شما را به زندگی نشان می دهد. البته بسیاری از اهداف ما، روزی یک رویا بودند و سپس جنبه عملی به خود گرفتند و تبدیل به هدف شدند. آرزو و رویا قابل برنامه ریزی نیستند.

خواسته مربوط به نیازهای روزمره ما میشود و در اولویت های بالاتری قرار دارد و باید در زمان سریعتری به آن رسیدگی کنیم. خواسته ها اغلب کوتاه مدت هستند و تاثیرات دراز مدتی بر سبک زندگی ما نخواهند داشت.

هدف از یک نیاز و خواسته نشات می گیرد و می توان با برنامه ریزی و صرف انرژی به آن رسید. هدف کمی ملموس تر از رویا و آرمان و آرزوست و می توان آنرا اندازه گیری کرد.

حال با این تعریف های مهم می توان بسیاری از افکار و تصمیماتی که در سر داریم را دسته بندی کرد.

برنامه ریزی مناسب

2- امید و انگیزه برای هدف مشخص شده

راهکار دوم داشتن انگیزه و امید می باشد.
هر چیزی که یک موجود زنده را وادار به حرکت کند، نامش را می‌توانید انگیزه بگذارید. اما انگیزه اولین عنصر تشکیل‌دهنده‌ی رفتار در ما انسان هاست.
انگیزه می تواند منشا بسیاری داشته باشد و اغلب افراد چندین انگیزه برای بروز یک رفتار دارند. انگیزه می تواند خارجی باشد و از نیروهای بیرونی الهام بگیرد (بقیه افراد یا رویدادهایی که روی می دهند). انگیزه همچنین می تواند درونی باشد، در حالیکه الهامات از درون فرد می آیند (تمایل به پیشرفت در فعالیتی خاص). انگیزه درونی فشار زیادی روی افراد دارند و موفقیت ها، رضایت بخش تر هستند.

همه گاهی اوقات بی انگیزه شده یا اراده شان کم می شود، حتی دستیابی به هدفی بزرگ می تواند باعث انحراف از مسیر شود چون خلا انگیزشی ناگهانی باعث می شود انگیزه را از دست دهیم. نبود هدف یا احساس نرسیدن به آن باعث می شود تا انگیزه مان را به طور کامل از دست دهیم.

اگر مداوم بی انگیزه هستید یا نمی توانید کاری را شروع کنید که اهمیت مشخصی دارد، پس چند احتمال پیش می آید، اهداف شما باید مجددا رتبه بندی شوند، معمولا چون وظیفه بسیار بزرگ یا غیر شفافی است و باید به مولفه های کوچکتری تقسیم شود که قبلا بحث کردیم. ممکن است خستگی بیش از حدی را تجربه کنید.

تمرکز بخشی از امید

تمرکز مداوم بر نتیجه، موفقیت یا شکست می تواند بر انگیزه تأثیر جدی بگذارد. کارول دوک روانشناس، در مطالعه روشهای مختلف تفکر، دریافت که ستایش کودکان به خاطر ویژگیهای ثابت (مانند هوش یا جذاب بودن) در واقع می تواند انگیزه و ماندگاری را در آینده کاهش دهد.

3-برنامه ریزی صحیح چراغ راه مسیر

داشتن برنامه ریزی درست در سال کنکور یکی از واجبات کنکوری ها می باشد .
تصور کنید به دنبال گنجی در مسیری پر تله در دل تاریکی بدون نور و چراغ قوه می گردید اگرحتی زمان زیادی را صرف این کار کنید قطعاً به گنج نخواهید رسید مسیر کنکور همانند مسیری پر تله و تاریک و بدور از نور است.
برنامه ریزی درست مانند چراغ راه می باشد که در آخر به موفقیت که همان گنج است میرسید.
زمانی که به طور کلی و جامع به موضوع نگاه می‌کنید، برنامه ریزی روزانه بیش‌تر اهمیت پیدا می‌کند، زیرا در درازمدت بهره‌وری روزانه‌ی بیش‌تری حاصل می‌شود.

برنامه ریزی کردن به شما کمک می‌کند به جای اینکه در جزئیات زندگی روزمره گرفتار شوید به تصویر بزرگ‌تر نگاه کنید و این به نوبه خود می‌تواند باعث شود بر روی چیزهایی که بیشتر برای‌تان مهم است تمرکز ذهن کنید. زمانی که تمرکز می‌کنید، به راحتی می‌توانید کارهای غیر ضروری را برای انجام کارهای مهم‌تر کنار بگذارید.

4- روش مطالعه صحیح

حتما این جمله را شنیده اید که کیفیت را فدای کمیت نکنید!!

باید توجه داشته باشید باروش های مطالعه صحیح و درست مطالعه ای یاکیفیت داشته باشید.

5-پیش خوانی

پیش‌خوانی روشی است برای دسته‌بندی اطلاعات به‌گونه‌ای که ‌مدیریت آن ساده باشد. فرض بر این است که هم‌زمان با آماده شدن برای کنکور در کلاس‌های درس هم شرکت می‌کنید؛ اگر اینطور نیست این روش را روی برنامه و کتاب‌های درسی‌تان پیاده کنید. درس و موضوعات مربوط به هر روز را یک روز قبل بخوانید. مطالب مهم و کلیدی کنکور را که به روش‌های دیگر مشخص نشده‌اند، هایلایت کنید، اما از هایلایت کردن جمله‌ی اصلی هر پاراگراف (معمولا جمله‌ی نخست هر پاراگراف که شامل محتوای اصلی آن بند است) خودداری کنید.

انجام آزمون های درسی منظم برای قبولی

6- انجام آزمون های درسی منظم

خودتان را ارزیابی کنید؛ اگر از عملکردتان خشنود نیستید، پس به تکرار‌ بیشتری نیاز دارید.
اگر از نتیجه راضی هستید به کارتان ادامه دهید.
بصورت مکرر و مداوم تست بزنید
کنکور ازمونی تست است و طبیعتا باید برای امادگی در این ازمون به روش خودش اماده شوید.
تمرین و تکرار تست ها سبب می شود تا شما سوالات را به طور مکرر مشاهده نموده و در زمان کنکور سریع تر به آن ها پاسخ دهید. اما، به یاد داشته باشید که برای افزایش سرعت خود در زمان تست زدن، بهتر است که روش های تست زنی سریع را بدانید.

مشاور تحصیلی موسسه کنکور پزشکی به شما داوطلبان عزیز جدیدترین روش های تست زنی را آموخته و در این راه پر از فراز و نشیب شما را یاری می رسانند.

از مشاور کنکور خوب کمک بگیرید

در نهایت، به یاد داشته باشید. برای گذراندن سال تحصیلی موفق  باید از یک مشاور کنکور با تجربه و ماهر کمک بگیرید. زیرا مشاور کار بلد می تواند به شما  کمک کند تا برنامه ریزی خوبی داشته باشید و بتوانید با روشی صحیح مطالعه کنید. علاوه بر این، شما را با تمامی رشته های تجربی آشنا کرده و نکات قبولی را به شما خواهند گفت.

برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟

برای قبولی در این رشته ابتدا باید از منابع کنکور علوم تجربی اطلاع دقیقی را بدست آورید. زیرا اساس کار و مطالعه شما کتب مورد نظری است که مطالعه خواهید نمود. به یاد داشته باشید که منابع نظام جدید کنکور سراسری تجربی در سال‌های اخیر تغییر نموده است. به همین دلیل قبل از ثبت نام از این تغییر به خوبی آگاه شوید تا بتوانید در کنکور تجربی موفقیت لازم را به دست آورید.

ضرایب دروس رشته تحصیلی خود را بشناسید

ضرایب دروس رشته تجربی

حذف ضرایب و زیرگروه ها در کنکور یکی دیگر از موارد مربوط به مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

. عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی (که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود) به شرح ذیل است:
زمین شناسی 1
ریاضی 7
زیست شناسی 12
فیزیک 7
شیمی 9

در هر نوبت آزمون اختصاصی، برای هر داوطلب طبق بند ۱-۲ ماده ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نمره کل آزمون اختصاصی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی وی در گروه آزمایشی که شرکت کرده ساخته می شود.

توجه داشته باشید که مطالعه برای کنکور با درس خواندن برای یک امتحان معمولی کمی متفاوت است. مطالعه‌ی حجم زیادی از درس‌ها و اطلاعات برای آزمونی که چند ساعت طول می‌کشد تمرکز و انرژی بیشتری می‌طلبد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو