بهترین بازی های ترسناک که می توانید روی پلی استیشن 4 تجربه کنید

بهترین بازی های ترسناک که می توانید روی پلی استیشن 4 تجربه کنید


منبع: پلازا

52

1401/7/16

14:15


بهترین بازی های ترسناک که می توانید روی پلی استیشن 4 تجربه کنید

از زمان عرضه کنسول پلی استیشن 4، بازی‌ های ترسناک زیادی برای آن منتشر شده‌اند؛ در این مقاله با بهترین بازی های ترسناک که روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند آشنا می‌شوید.

در سال 1992 بود که عنوانی بانام تنها در تاریکی (Alone in the Dark) در سبک ترسناک-بقاء عرضه شد. بازی Alone in the Dark، ابداع‌کننده سبک جدیدی در صنعت بازی‌سازی بود که تا به امروز فراز و نشیب زیادی را به خود دیده بود. اما Alone in the Dark، فقط ابداع‌کننده سبک ترسناک بود؛ ولی چه عنوانی باعث که سبک ترسناک در کنار دیگر بازی‌ها، قد علم کند؟! جواب سؤال بسیار ساده است و آن‌هم چیزی نیست به‌جز بازی موفق و زیبای رزیدنت اویل (Resident Evil) که در سال 1996، توسط کمپانی کپکام (Capcom) عرضه‌شده بود.

فهرست مطالب

بهترین بازی‌های ترسناک پلی استیشن 4

ولی ما امروز قرار نیست که در مورد بازی‌های ماندگار Alone in the Dark و Resident Evil صحبت کنیم! همان‌گونه که قبلاً گفته بودیم، سبک ترسناک از زمان اعلام حیات خود، پست و بلندی‌ها زیادی را دید و حتی نزدیک بود که به‌طورکلی این سبک نه‌چندان محبوب (برخلاف دیگر سبک‌های بازی)، به فراموشی سپرده شود. خوشبختانه، از اوایل نسل گذشته، استودیوهای مستقل و کوچکی تأسیس شدند و این افراد کم‌تجربه، به‌راحتی توانستند سبک ترسناک را از منقرض شدن نجات دهند. روند انتشار بازی‌های ترسناک موفق تا نسل جدید نیز ادامه داشت و ما می‌خواهیم بهترین بازی های ترسناک که برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه‌شده بود را معرفی کنیم؛ لازم به ذکر است که بعضی این بازی اشاره‌ شده، روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی نیز در دسترس هستند.

 


Until Dawn ترسناک ترین بازی پلی استیشن 4


Until Dawn

اگر افت فریم عجیب‌وغریب بازی را به کنار بگذاریم، عنوان Until Dawn اثر استودیو سوپر مسیو گیمز (Supermassive Games)، نکات خوبی را در خود جای‌داده است. پیش‌زمینه بازی و افسانه‌های روایت‌شده در بازی، باعث می‌شود که تا انتهای بازی را انجام دهید. شما در این بازی، هدایت چند شخصیت جوان را بر عهده‌دارید که اگر تصمیم اشتباه در مورد شخصیت‌ها بگیرید، به بدترین شکل ممکن کشته خواهند شد؛ تصمیمات شما، به‌طورکلی تأثیر بسزایی در روند داستانی بازی خواهد داشت و حتی ممکن است که بازی را تنها با یک شخصیت تمام کنید. بازی Until Dawn، فقط برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه‌ شده است.

یونیت داون یکی از ترسناک ترین بازی پلی استیشن 4 بوده که با برخورداری از خط داستانی تاریک و گیرا توانسته نظرات بسیاری را به سمت خود جذب نماید که در این خصوص میتوانید با چالش های بسیاری مواجه باشید. این بازی ترسناک شخصیت جوانی را برعهده شما خواهد گذاشت که باید وی را از چالش و مراحلی که برایش در نظر گرفته شده است عبور دهید. بی شک دنیای این بازی میتواند شمارا با چالش های نوینی مواجه کند که نباید آنها را ساده از دست دهید.


Resident Evil 7: Biohazard ترسناک ترین بازیهای ps4


Until Dawn

کمپانی کپکام، نیاز به جرقه‌ای داشت که سری فوق محبوب رزیدنت اویل را به ریشه‌های خود بازگرداند و این کاری بود که Resident Evil 7: biohazard برای کپکام انجام داد. بازی Resident Evil 7: biohazard، به‌گونه‌ای شروع شد که همه‌چیز آن برای بازیکنان، عجیب‌وغریب بود ولی اگر جز طرفداران اصلی این سری محبوب باشید، به راحتی متوجه می‌شوید که بازی همان چیزی که سال‌ها منتظرش بودید؛ مخصوصاً بعد از عرضه عنوانی به نام Resident Evil 6 که باعث خدشه‌دار شدن این نام بزرگ شد. برخلاف سری قبلی، بازی این بار با دوربین اول‌شخص منتشرشده بود و شما باید خود را از دست خانواده بیکر (Baker)، فراری دهید؛ جایی که تمامی اعضای خانواده، برای خود هیولایی هستند. خانه‌ای که داستان بازی در آن اتفاق می‌افتد، به‌شدت یادآور عمارت اسپنسر در قسمت اول بازی رزیدنت اویل است. بازی Resident Evil 7: biohazard، برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس علاقه‌مندان است.

هفتمین سری از بازی های رزیدنت اویل که با نام اویل 7 نیز شناخته میشود را نباید از دست داد. اگر از دوست داران بازی های ترسناک هستید بی شک با این مجموعه آشنایی دارید که اینبار قرار است در خانواده ای جدید بدنبال نقش آفرینی باشید. لیست ترسناک ترین بازیهای ps4 شمارا با موارد جدید و نسل نوینی از این سبک آشنا خواهد کرد که بدنیست بدانید این بازی از یک طراحی دیدنی و تاریک برخوردار بوده که میتواند نظر گیمرهای مختلفی را به سمت خود جذب نماید. در ادامه لیست باما همراه باشید.


The Last of Us Remastered ترسناکترین بازی های پی اس ۴


The Last of Us Remastered

مگر می‌شود که نام بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 را به میان بیاوریم ولی نامی از عنوان فوق محبوب The Last of Us برده نشود! بازی درجایی شروع می‌شود که بیماری وحشتناکی گریبان گیر انسان‌ها شده است و این بیماری قارچی، مردم را تبدیل می‌کنند به موجوداتی ترسناک به نام کلیکرز (Clickers). یکی از دلایل محبوبیت بازی برمی‌گردد به داستان محشر آن؛ جایی که شما کنترل شخصیتی به نام جوئل را بر عهده‌دارید که برحسب اتفاق با دختری به نام الی در یک دنیای آخرالزمانی، آشنا می‌شود.

در میان ترسناکترین بازی های پی اس ۴ ریمستر The Last of Us Remastered گزینه ای ایده آل برای سرگرمی بوده که قرار است سبک جدیدی از این سبک را برایتان به نمایش بگذارد. این بازی ویدیویی درگیری بین نیروهای بازمانده با جهش یافتگان را به تصویر خواهد کشید که مابین تمامی لحظات دشوار باید بدنبال نجات دادن جان خود و دوستانتان باشید که مسیر سختی را در پیش خواهید داشت. گیم پلی بازی The Last of Us Remastered میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید که پیشنهاد میشود در ادامه لیست باما همراه باشید.


Layers of Fear وحشتناک ترین بازی پی اس 4


The Last of Us Remastered

باوجود لایه‌های کمتری از ترس، بازی Layers of Fear ارزش انجام دادن را دارد. شما هدایت یک نقاش دیوانه را در یک عمارت ویکتوریایی بر عهده‌دارید. این نقاش دیوانه درحالی‌که باید در این عمارت بزرگ با توهمات خود سروکله بزند، باید شاهکار خود را بانام Magnus Opus نیز تکمیل کند. بعد از این هر قسمت از بازی را به اتمام رساندید، لایه‌های جدیدی به اثر Magnus Opus اضافه می‌شود و از طرفی دیگر، با گذشته این نقاش دیوانه نیز آشنا می‌شوید. شما قرار نیست که در این بازی با هیولاها مبارزه کنید ولی در عوض با «توهمات» این نقاش مبارزه خواهید کرد؛ بعضی مواقع معمای نیز سد راه بازیکن قرار می‌گیرد که نیاز به کمی فسفر سوزاندن دارد.

بازی Layers of Fear یکی از وحشتناک ترین بازی پی اس 4 بوده است که اثر جدیدی از یک بازی نوین با سبک کلاسیک بوده است. اگر اطلاعاتی از یک دیوانه ندارید پیشنهاد میشود که این بازی خیالی را تجربه کنید که گیم پلی نوآورانه آن میتواند شمارا با سبک جدیدی از بازی های ترسناک مواجه کند. در خیال پردازی یک دیوانه بدنبال پایان دادن به معما هایی باشید که در تونل و اتاق های پیچیده گرفتار شده است و راهی جز مبارزه برای رهایی از این مشکلات ندارد.


Amnesia: The Dark Descent گیم پلی ترسناک ترین بازی ps4


Amnesia: The Dark Descent

Amnesia: The Dark Descent، یکی از بهترین بازی های ترسناک چند سال اخیر است و به‌راحتی می‌توان گفت که این بازی، باعث شده است که سبک ترسناک به فراموشی سپرده نشود. بازی‌های ترسناک اول‌شخص چند سال اخیر، فقط یک وظیفه‌دارند و آن‌هم این است که بر روی روح و روان شما تأثیر بگذارند؛ این کاری هست که Amnesia: The Dark Descent، به‌خوبی آن را انجام می‌دهد. یکی از دلایل ترسناک بودن بازی و تأثیر آن بر روی بازیکن برمی‌گردد به صداگذاری قدرتمند بازی که سازندگان با وسواس زیادی رو آن کارکرده اند؛ برای تجربه بهتر بازی بهتر است که آن را با هدفون انجام دهید. داستان بازی بین سال‌های 1800 تا 1850 اتفاق می‌افتد و در مورد شخصیتی به نام دنیل هست که در قصری متروکه و بزرگ بیدار می‌شود. دنیل دچار فراموشی شده است و چیزی از گذشته خود به یاد ندارد و هرچقدر داستان بازی به جلو برود متوجه می‌شوید که این «فراموشی»، به‌عمد و توسط خود دنیل انجام‌شده است. همانند برخی از بازی‌های ترسناک چند سال اخیر، بازیکن در مواجه با هیولاهای بازی، یا باید فرار کند و یا اینکه خود را به هر نحوی مخفی کند.

گیم پلی ترسناک ترین بازی ps4 که امروزه در سبک های مختلفی جریان داشته میتواند تجربه خوبی برای سرگرمی باشد. بازی Amnesia: The Dark Descent در سال های گذشته جریان داشته است که این مورد سبب شده تا بازی از یک طراحی واقع گرایانه با صداگذاری قدیمی برخوردار باشد. شرکت سازنده این گیم با درنظر گرفتن تجهیزات جدید در ساخت بازی توانسته گزینه خوبی را در میان بازی های ترسناک عرضه کند که بازی Amnesia: The Dark Descent شامل گیم پلی وسیعی بوده و پیشنهاد می‌شود برای تنوع در ظاهر دسته بازی از اسکین دسته PS4 و برای شارژ آن از پایه شارژ PS4 استفاده کنید.


Outlast ترسناک ترین بازی جهان برای ps4


Outlast

هرکسی که این بازی را انجام داده باشد، به‌راحتی می‌تواند متوجه شود که این بازی برخی از نکات Amnesia: The Dark Descent را قرض گرفته است؛ اما این به‌نوبه خود چیز بدی نیست. البته، اگر دوست دارید که ترس را دقیقاً زیرپوست‌های خود احساس کنید، بازی Outlast، اثر استودیو کانادایی Red Barrels، این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد. داستان بازی در مورد روزنامه‌نگاری بانام مایلز اوپسور است که روزی گزارش‌هایی محرمانه از منبع ناشناس در تیمارستان ماونت مسیو (Mount Massive)، به دستش می‌رسد. وقتی‌که مایلز اوپسور به تیمارستان می‌رسد، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو می‌شود؛ جایی که خون همه‌جای تیمارستان را فراگرفته است و جسدهای کارمندان تیمارستان در سرتاسر آن، پخش‌شده است. همانند بازی Amnesia: The Dark Descent، شما قرار نیست در این بازی با کسی مبارزه کنید و تنها وسیله‌ای که در بازی در اختیاردارید یک دوربین هندی‌کم است که باید بعضی مواقع به فکر پیدا کردن باطری‌های جدید برای این دوربین باشید.

مجموعه بازی های اوت لست در میان ترسناک ترین بازی جهان برای ps4 جایگاه خوبی را کسب نموده اند. اگر بدنبال معنای واقعی ترس هستید این بازی که اولین نسخه از اوت لست بوده میتواند شمارا با سبک و گیم پلی نوینی مواجه کند که در این راستا میتوانید برای مدت زمان طولانی سرگرم شوید. داستان بازی در خصوص یک روزنامه نگار بوده که به صورت ناخواسته وارد جریانات جنایی شده است و این مورد سبب شده تا جان او به طرز وحشیانه ای تهدید شود که راهی جز مبارزه و فرار نداشته است.


Alien: Isolation لیست بازی های ترسناک پلی استیشن 4


Alien: Isolation

بعد از عرضه بازی ناموفق بر اساس نام بزرگ Alien یا همان بیگانه، نوبت به استودیو انگلیسی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) رسید؛ استودیویی که بیشتر به خاطر ساخت سری بازی‌های استراتژیک Total War معروف است. به‌هرحال Alien: Isolation، یک بازی اکشن-ماجرایی مبتنی بر حل معماها و بعضی مواقع مبارزه با ربات‌های عجیب‌وغریب است؛ اما هدف اصلی بازی چیز دیگری است. شما در این بازی وظیفه‌ دارید که تا جای ممکن از تنها نکرومورف (Xenomorph)، موجود در سفینه فضایی فاصله بگیرد و زنده بمانید. طبق گفته‌های بازیکنان این عنوان، هوش مصنوعی نکرومورف، تا حدودی بی‌نقص‌ترین هوش مصنوعی ساخته‌شده برای یک شخصیت در بازی‌های رایانه‌‌ای است که به‌شدت به حرکات شخصیت اصلی بازی یعنی آماندا ریپلی (فرزند شخصیت اصلی فیلم Alien، نسخه 1979)، حساس است؛ هرچند که بعضی مواقع هوش مصنوعی نکرومورف، به طرز عجیبی افت می‌کرد و وارد کانال‌های هوایی که آماندا ریپلی در آنجا قایم شده بود، نمی‌شد! سازندگان برای سخت نبودن بیش‌ازحد بازی، دستگاهی را بانام motion tracker در بازی گنجانده‌اند و همان‌گونه که از نام آن پیداست، حرکات نکرومورف را در یک صفحه‌نمایش کوچک به بازیکن نشان می‌دهد. بازی به‌طورکلی ارزش انجام دادن را دارد؛ مخصوصاً برای کسانی که به نسخه 1979 فیلم بیگانه، علاقه‌مند هستند.

در لیست بازی های ترسناک پلی استیشن 4 بازی Alien: Isolation شاید آنگونه که باید به محبوبیت نرسیده است اما بدنیست بدانید که در ساخت این بازی از هوش مصنوعی استفاده شده که این مورد میتواند شمارا با نتایج و عکس العمل های مختلی مواجه کند. خط داستانی بازی Alien: Isolation به نسبت تصمیمات شما ممکن است تغییر کند که باید آمادگی لازم برای حضور در هر مکان و شرایطی را داشته باشید که بازی از گیم پلی طولانی مدتی برخوردار است. پیشنهاد می‌شود برای مراقبت از کنسول و دسته بازی از کیف PS4 استفاده کنید.


Lone Survivor لیست بازی های ترسناک برتر پلی استیشن 4


Lone Survivor

خب، تا به الآن که پیش آمدیم، فقط در مورد بهترین بازی های ترسناک در سبک اول‌شخص و سوم شخص صحبت کردیم؛ ولی آیا عنوانی دوبعدی و درخور سبک ترسناک وجود دارد؟! جواب آن‌هم چیزی نیست جز بازی دوبعدی Lone Survivor که در سال 2012 عرضه‌شده بود. همان‌گونه که بسیاری از طرفداران سبک ترسناک می‌دانند، سری بازی‌های فوق محبوب Silent Hill، مجموعه‌ای کامل از نکات کلیدی یک بازی ترسناک را دارند و این را هم بگویم که شاید این سری هیچ‌وقت روشنایی روز را بار دیگر نبیند؛ به‌هرحال، بازی Lone Survivor، تنها بازی‌ای هست که شباهت بسیار زیادی به سری Silent Hill دارد؛ هرچند که می‌توان گفت بازی Lone Survivor، سری Resident Evil نیز بر روی آن تأثیر گذاشته است. شما در این بازی در نقش بازمانده‌ای بدون نام بازی می‌کنید که در دنیایی تاریک و ترسناک بین هیولاها و زامبی‌های عجیب، گرفتارشده‌اید. به‌شدت باید نگران جمع‌کردن مهمات درون بازی باشید که به‌طورکلی در دنیای بازی Lone Survivor، کمیاب هستند. از طرفی دیگر، باید نیز نگران سلامت روانی شخصیت بازی نیز باشید و برای این کار باید، بعضی مواقع به کاشانه خود سر بزنید تا شخصیت اصلی بازی استراحت کند.

تهیه لیست بازی های ترسناک برتر پلی استیشن 4 کار دشواری بوده است زیرا می بایست در میان صد ها بازی ترسناک بدنبال مواردی بود که بتواند گیمر را درگیر ویژگی های خود کند. بازی Lone Survivor شاید از لحاظ طراحی و سبک مانند گیم های دیگر نباشد اما بدنیست بدانید که سبک متفاوت آن سبب شده  تا مراحل بازی بطور مستقیم با سلامت روان گیمر در ارتباط باشند که این ویژگی میتواند گزینه خوبی برای سرگرمی در مدت زمان طولانی باشد. ناگفته نماند که بازی Lone Survivor برای پلتفرم های مختلفی شده است.


Slender: The Arrival فهرست ترسناک ترین بازی های ps4 2022


Slender: The Arrival

بعضی از بازی‌های ترسناک هستند که فقط یک هدف‌ دارند و آن هم چیزی نیست جز «اذیت کردن بازیکن» به بدترین شکل ممکن که نمی‌توان تصورش هم کرد؛ کاری که بازی مستقل Slender: The Arrival، به‌خوبی آن را انجام می‌دهد و دقیقا به همین دلیل در فهرست بهترین بازی های ترسناک قرار گرفته است. داستان بازی در منطقه‌های متروکه مانند معدن زغال‌سنگ و خانه‌های ترسناک اتفاق می‌افتد. بازیکن در این بازی وظیفه دارد که تعدادی دست‌نوشته پیدا کند که این دست‌نوشته‌ها مربوط می‌شود به دو شخصیت با نام لورن و کیت که کودکی باهم دوست بوده‌اند؛ شما باید در کنار پیدا کردن دست‌نوشته‌ها و همچنین پیدا کردن دوست لورن یعنی کیت، نسبت به فرار کردن از دست مرد قلمی یا Slender Man، اقدام کنید. به بخش صداگذاری بازی، هیچ ایرادی نمی‌توان وارد کرد؛ افکت‌های صوتی بازی از انگشتان دست فراتر نمی‌روند، ولی همین افکت‌های صوتی کم، ترس عجیب و وحشتناکی را به جان بازیکن می‌اندازد که تا مدت‌ها، بازیکن از یاد نخواهد برد. به اعتقاد برخی از افراد، گرافیک بازی بیش‌ از حد ساده است؛ اما اگر بازی Amnesia: The Dark Descent را انجام داده باشید، به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که برای ترساندن بازیکن، راه‌های دیگری نیز وجود دارد. از نکات جالب اسلندرمن می‌توان به مشخصات ظاهری عجیبش اشاره کرد؛ مردی بلند با قدی سه متر دستانی بلند و شاخک‌هایی که از آن برای کشتن قربانی‌هایش استفاده می‌کند و بدون چهره همراه باکت و شلوار هست. علاقه اصلی اسلندرمن کشتن بچه‌ها به بدترین شکل ممکن است.

در فهرست ترسناک ترین بازی های ps4 2022 بدنیست بدانید که بازی Slender: The Arrival یک گزینه قدیمی ولی باکیفیت بوده که قرار است در دنیایی جدید و کاملا جذاب برای سرگرمی حضور پیدا کنید. طراحی و سبک گیم پلی بازی به خوبی انجام گرفته است که این مورد سبب خواهد شد تا با چالش های بسیاری سروکار داشته باشید. هدف اصلی شما در بازی Slender: The Arrival ردیابی تعدادی دست نوشته بوده که نمیدانید قرار است شمارا به چه مقصدی برساند و با چه چیز هایی مواجه شوید.


Among the Sleep ترسناک ترین بازی های پلی استیشن ۴


Among the Sleep

همه ما زمانی کودک بودیم و بعضی از مواقع که در شب و موقع خواب، صدای ترسناک می‌آمد و احساس می‌کردیم که درون تاریکی اتاق، هیولای ترسناکی منتظر ما هست؛ حتی بعضی مواقع، زیر تخت خواب را نیز نگاه می‌کردیم که یک‌وقت، هیولا و روحی زیر تخت خواب ما نباشد. داستان بازی Among the Sleep در مورد کودکی دوساله است که در شبی با صدای ترسناک از خواب بیدار می‌شود و می‌خواهد به اتاق‌خواب پدر و مادرش برود. همان‌طور که می‌توان تصور کرد، کنترل یک شخصیت کوچک که در دنیای به این بزرگی را می‌بیند، هر چیزی را که تصورش کنید، ترسناک است.

بازی Among the Sleep گزینه ای عالی در میان ترسناک ترین بازی های پلی استیشن ۴ بوده است که به نسبت گیم های دیگر در سطح قابل قبولی قرار داشته که این مورد میتواند شمارا با جذابیت های بسیاری مواجه کند. داستان گیرا و جذاب بازی میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید که در این بین بسته به مراحل بازی میتوانید برای مدت زمان طولانی سرگرم شوید.

Moons of Madness لیست بهترین بازی های دلهره آور پلی استیشن 4

در لیست بهترین بازی های دلهره آور پلی استیشن 4 بازی Moons of Madness آخرین گزینه معرفی شده بوده است که این بازی محصول شرکت Rock Pocket Games بوده و توسط Funcom در 21 مارس 2020 عرضه شده است. داستان بازی Moons of Madness در خصوص یک مسیر تعاملی با ویژگی و چالش های نوین بوده است که در یک سیاره باید بدنبال پایان دادن به مراحلی باشید که قرار است برای اولین بار با آنها مواجه شوید. این بازی به نسبت گیم های دیگر از طراحی و گیم پلی بهتری برخوردار بوده که میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید. ناگفته نماند که صداگذاری بازی براساس چالش و ویژگی های واقعی شکل گرفته است که میتواند نظر شمارا به خودش جذب نماید.

سخن پایانی

معرفی ترسناک ترین بازی پلی استیشن 4 به پایان رسید که در این میان گزینه های خوبی معرفی و در اختیار شما قرار گرفت. شما عزیزان میتوانید نظر خود را در خصوص مقاله ترسناک ترین بازیهای ps4 را باما در میان بگذارید و بازی های ارسالی خود را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید. به دلیل وسعت بالای بازی تهیه لیست ترسناکترین بازی های پی اس ۴ کار دشواری بوده است که پیشنهاد میشود نظر خود را در خصوص بازی های نامبرده باما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو