نحوه نگهداری شیره انگور برای مدت طولانی با حفظ رنگ و طعم

منبع: مینویسم

36

1401/7/16

17:01


برای اینکه طرز نگهداری شیره انگور را بیاموزید و نگهداری شیره انگور را به بهترین نحو انجام دهید، لازم است این پست آموزشی از مینویسم را مطالعه کنید.

نحوه نگهداری شیره انگور برای مدت طولانی با حفظ رنگ و طعم

یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی هایی که با انگور تهیه می شود، شیره انگور می باشد. از منظر طب سنتی شیره انگوری که از انگور چفته تهیه می شود، مفید تر است، دارای طبع گرم بوده و خاصیت بیشتری دارد. اگر طرفدار شیره انگور هستید، علاوه بر آشنایی با بهترین نوع انگور برای تهیه شیره انگور و طرز پخت شیره انگور، باید نحوه نگهداری شیره انگور را بلد باشید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

طرز نگهداری شیره انگور

بهترین مکان برای نگهداری شیره انگور مکانی خشک و بدور از آفتاب می باشد. در این مکان شیره مدت زیادی می ماند و دلیل آن نیز رطوبت کم و قند بسیار زیاد آن می باشد که باعث می شود میکروارگانیسم ها در آن رشد نکنند. علاوه بر آن برای ماندگاری بیشتر شیره انگور می توانید آن را در یخچال نگه دارید که در این روش نگهداری شیره انگور، شیره سالم تر می ماند. اگر مقدار شیره انگور زیادی دارید، بهتر است در جایی خنک و بدور از نور خورشید نگهداری کنید.

البته لازم به ذکر است که لزومی به نگهداری شیره انگور در یخچال نیست. همچنین توجه کنید که بهترین ظرف برای نگهداری شیره انگور، ظروف پلاستیکی یا شیشه ای می باشد که تمیز و خشک است و بهتر است برای نگهداری شیره انگور از ظرف فلزی استفاده نکنید. همچنین نباید از قاشق خیس برای برداشتن شیره انگور استفاده کنید و لازم است قاشق کاملا خشک و تمیز باشد.

اگر شیره انگور برای مدت طولانی نگه داشته اید و قدیمی شده است، با آن انواع دسر و کیک نظیر کیک با شیره انگور و یا مسقطی با شیره انگور را که پیش از این در مینویسم آموزش داده ایم، تهیه کنید. همچنین می توانید با سرکه بجوشانید و سرکه شیره آماده کنید.

توجه کنید که اگر یکی از روش های بالا را برای نگهداری شیره انگور انتخاب کردید و شیره انگور ترش شده یا کپک زد، به دلیل این است که در هنگام پخت، شیره به غلظت مناسب نرسیده و خوب نجوشیده است. پس لازم است در حین پختن شیره انگور اجازه دهید به خوبی بجوشد و غلیظ شود.

راهکار از بین بردن شکرک در شیره

روش تشخیص شیره انگور اصل

روش نگهداری شیره انگور

روش های زیادی برای تشخیص شیره انگور خوب وجود دارد. در مورد شیره انگور لازم است مواردی همچون طرز نگهداری شیره انگور و روش تشخیص شیره انگور اصل را بیاموزید. همانطور که در بالا ملاحظه کردید، نگهداری شیره انگور را بیان کردیم و حال می خواهیم تشخیص شیره خوب را به شما بیاموزیم تا در خرید آن دقت لازم کنید.

مواردی که باید برای تشخیص شیره انگور اصل بیاموزید، عبارتند از :

  1. رنگ شیره انگور اصل : قبل از اینکه بهترین طرز نگهداری شیره انگور را بیاموزید، لازم است از اصل بودن آن مطمئن شوید. به طور کلی شیره انگور نسبت به شیره خرما رنگ روشن تری دارد. اما شیره انگور دارای رنگ عسلی تیره (قهوه ای روشن) و یا قهوه ای تیره تر می باشد. جالب است بدانید که شیره انگور سنتی که با حرارت بالا تهیه شده است، رنگی تیره تر دارد و شیره ای که در کارخانه تولید شود، رنگ روشن تری دارد و لازم است بدانید که بهترین شیره انگور همان شیره انگور سنتی است.
  2. عطر شیره انگور اصل : شیره انگور اصل و مرغوب، دارای عطر غلیظ و تند می باشد و برای تشخیص کافیست درب ظرف شیره انگور را باز کنید و اگر این بو تند و غلیظ به شمامتان رسید، یعنی شیره شما اصل است و حال یکی از روش های بالا که برای نگهداری شیره انگور بیان کردیم را انتخاب کنید تا این شیره انگور را در منزل نگهداری کنید.
  3. طعم شیره انگور خوب : بهترین و اصل ترین شیره انگور، شیره ای است که طعم آن یادآور طعم انگور باشد. اگر شیره انگور شما طعم خیلی شیرینی داشته باشد، اصل نیست زیرا در اینصورت حاوی شکر است. توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر شیره انگور بی مزه باشد، ارزش چندانی ندارد.
  4. قیمت شیره انگور مرغوب : یکی دیگر از مواردی که برای تشخیص شیره انگور اصل به کار می رود، قیمت شیره است. شیره ای که بیش از حد ارزان باشد، حتما غیر اصل است. البته این به این معنا نیست که اگر شیره ای زیادی گران قیمت بود حتما اصل و مرغوب است اما لازم دانستیم این نکته را هم با شما سروران در میان بگذاریم. بعد از خرید شیره انگور یکی از روش های نگهداری شیره انگور را که در بالا ارائه دادیم، انتخاب کنید.
  5. غلظت شیره انگور اصل : در روش سنتی برای تهیه شیره انگور، شعله گاز را تا زمانی که رطوبت شیره انگور گرفته نشده است، روشن نگه می دارند و می گذارند غلیظ شود و بنابراین اگر شیره خیلی رقیق باشد به معنی اصل نبودن آن است.

همچنین بخوانید : مراحل پخت حلوا با شیره انگور

دستور تهیه خاگینه با شیره انگور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو