برنامه پیام رسان گپ؛ آشنایی با امکانات و نحوه نصب اپلیکیشن گپ

برنامه پیام رسان گپ؛ آشنایی با امکانات و نحوه نصب اپلیکیشن گپ


منبع: پلازا

51

1401/7/17

08:41


برنامه پیام رسان گپ؛ آشنایی با امکانات و نحوه نصب اپلیکیشن گپ

برنامه پیام رسان گپ یک پیام رسان منحصر به فرد است. برنامه چت گپ یک برنامه پر از خدمات مفید است که در دسترس شماست. مانند؛ بازی‌ها، سرگرمی‌ها و سایر اطلاعات کاربردی. مطالب یا موضوعات خود را انتخاب کنید و از دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز خود لذت ببرید. با استفاده از تمام ویژگی‌های ویژه اپلیکیشن گپ، یک تجربه پیام‌رسانی سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد داشته باشید.

برنامه پیام رسان گپ روی پلتفرم‌های مختلفی مانند اندروید، IOS کار می‌کند و حتی یک نسخه تحت وب نیز وجود دارد. به لطف این می‌توانید در هر مکان و هر زمان آنلاین باشید، با لذت سرعت بالا، دسترسی آسان و رابط جذاب Gap. می‌توانید به راحتی چت‌های گروهی را راه‌اندازی کنید تا همه دوستان خود را درگیر کنید.

فهرست مطالب

برنامه پیام رسان گپ

گپ، یک برنامه ارتباطی مبتنی بر ابر منحصر به فرد با خدمات ارزش افزوده است که مانند هیچ برنامه پیام رسانی بین المللی دیگری نیست، تمام نیازهای ارتباطی کاربران مختلف مانند مکالمه رمزگذاری شده خصوصی، ایجاد گروه و کانال، چت گروهی را برآورده می‌کند. و یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد داشتن پشتیبان برای توسعه دهندگان است!

آموزش نصب برنامه چت گپ

کاربران به سادگی برنامه را در دستگاه تلفن همراه/تبلت خود دانلود می‌کنند. این برنامه همچنین می‌تواند در دسکتاپ استفاده شود. کاربران می‌توانند مسنجر را با استفاده از حساب فیس بوک خود یا با شماره تلفن خود (مشابه Whatsapp، Viber، ooVoo و غیره) راه اندازی کنند. پروفایل مسنجر خود را تنظیم کنید این اطلاعات شامل لیست دوستان، عکس نمایه و غیره می‌شود.

اپلیکیشن گپ با سایر برنامه‌های پیام رسانی مشابه، خطرات و چیزهایی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها بود. برای کمک به جلوگیری از این مشکلات، قوانین یکسانی باید برای همه تعاملات آنلاین برای جوانان اعمال شود. فقط با کسانی که در زندگی واقعی به آنها اعتماد دارید، داده‌ها را به اشتراک بگذارید، قبل از کلیک کردن فکر کنید و هرگونه داده یا پیام نامناسب را به یک بزرگسال مورد اعتماد گزارش دهید.

برنامه چت گپ

اگر نگران این هستید که چه کسی ممکن است در لیست مخاطبین فرزندتان باشد یا ترجیح می‌دهید مخاطبین فرزندتان را فقط به دوستان فیس‌بوک محدود کنید، این کار را می‌توانید با رد کردن گزینه همگام‌سازی با مخاطبین هنگام دانلود برنامه چت گپ یا خاموش کردن آن در تنظیمات انجام دهید. به تنظیمات Settings > افراد People > خاموش کردن مخاطبین همگام‌سازی Turn Synced Contacts off شده بروید.

برای نصب گپ به سیستم عامل دستگاه شما بستگی دارد، (iOS، Android) می‌توانید نسخه اندروید Gap را از این آدرس دانلود کنید. برنامه پیام رسان گپ برای آیفون هم در همین سایت موجود است. برای Google plays store و برای iOS می‌توانید از فروشگاه اپل دانلود کنید. پس از نصب گپ برای فعال سازی باید شماره موبایل/ همراه خود را در کادر مربوطه وارد کنید تا کد تایید 4 رقمی را از طریق پیامک دریافت کنید. در صورت عدم دریافت پیامک، کد با تماس صوتی به شما اعلام می‌شود.

استفاده از اپلیکیشن گپ در رایانه شخصی

برای دسترسی به شکاف در رایانه شخصی یا لپ تاپ خود، باید از نسخه وب استفاده کنید.

یک انتخاب برای ورود به نسخه وب وجود دارد که به نام “ورود با کد QR” نامگذاری شده است. اگر آن را در URL https://web.gap.im انتخاب کنید، یک بارکد به شما نشان داده می‌شود. اکنون، در تلفن همراه خود، روی “ورود به وب با کد QR” در منوی کاربر ضربه بزنید، سپس دوربین تلفن همراه خود را درست در مقابل بارکد نشان داده شده در وب نگه دارید و آن را اسکن کنید.

برنامه چت گپ

شما به یکباره وارد نسخه وب خواهید شد.

اپلیکیشن گپ

در صفحه اول اپلیکیشن گپ چه می‌بینیم؟

پس از ورود به برنامه، می‌توانید 5 بخش را در بالای صفحه اول مشاهده کنید:

1) تنظیمات کاربر

2) جستجو

3) مکالمات (چت)

4) مخاطبین شما

5) اطلاعات، خدمات و سرگرمی ها

علامت های (ساعت، یک تیک، دو تیک و چشم) در پیام‌های ارسالی به چه معناست؟

این علامت‌ها وضعیت پیام شما را نشان می‌دهد.

  • تماشا: به این معنی است که پیام شما در حال ارسال به سرور است.
  • یک تیک: پیام شما در سرور دریافت شده است اما از آنجایی که مخاطب شما آنلاین نیست و پیامی را در حساب خود دریافت نکرده است.
  • دو تیک: پیام شما توسط حساب تماس شما دریافت شده است اما خوانده نشده است.
  • چشم: مخاطب شما پیام را دریافت کرده و خوانده است.

بخش‌هایی که در منوی کاربری نسخه اندروید وجود دارد

  • My Gap: فضایی ابری برای آرشیو فایل ها، تصاویر، اطلاعات و … به عنوان داده‌های خصوصی.
  • موارد دلخواه: لیستی از تمام تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌ها، پیام‌ها و … وجود دارد که آن‌ها را به عنوان موارد دلخواه خود علامت گذاری کرده‌اید.
  • با QR Code وارد وب شوید: فقط با نگه داشتن دوربین تلفن همراه خود در مقابل بارکد نمایش داده شده در صفحه مشتری وب، می‌توانید از طریق سرویس گیرنده وب ما به حساب شکاف خود دسترسی پیدا کنید.
  • پشتیبانی: اگر در مورد Gap سوالی دارید، می‌توانید از این‌جا با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.
  • تنظیمات: در این‌جا برخی تنظیمات برای Gap آمده است (این بخش در بخش مربوط به آن توضیح داده خواهد شد)
  • دعوت از دوستان: دعوت اولیه با یک پیام کوتاه ساده انجام می‌شود. سعی کنید لینک دانلود برنامه چت گپ را از طریق هر سرویس پیام رسان دیگری مانند ایمیل، تلگرام، واتس اپ و غیره برای آن‌ها ارسال کنید.

تعریف رمز عبور برای ورود به Gap

اگر به دنبال امنیت بیشتر و حفاظت از حریم خصوصی هستید، می‌توانید برای ورود به Gap رمز عبور تعریف کنید. برای انجام این کار، به منوی کاربر –> تنظیمات –> رمز عبور بروید. در این‌جا می توانید رمز عبور را فعال کرده و پسورد دلخواه خود را وارد کنید.

اپلیکیشن گپ

امکانات برنامه پیام رسان گپ

  • پیام رسانی فوری
  • اشتراک گذاری عکس/فیلم
  • چت‌های گروهی – کاربران می‌توانند با دوستان فیس بوک و مخاطبین دفترچه تلفن خود چت کنند
  • امکان ضبط پیام‌های صوتی
  • تماس تصویری // چت تصویری زنده
  • استفاده از آن واقعا آسان استبا برنامه چت گپ می‌توانید عکس، فیلم و استیکر ارسال کنید تا مطمئن شوید که دوستان و خانواده چیزی را از دست نمی‌دهند
  • عکس‌ها و فیلم‌ها را برای هر کسی که دوست دارید ارسال کنید و آن‌ها را به روز نگه دارید

اپلیکیشن گپ یک پیام رسان چند پلتفرمی کاملاً رمزگذاری شده مبتنی بر ابر است و همچنین برنامه چت گپ مبتنی بر ابر است. شما می‌توانید به مکالمات خود در هر جایی دسترسی داشته باشید. برنامه پیام رسان گپ برای همیشه رایگان است. یکی از ویژگی های برنامه پیام رسان گپ این است که از سازگاری چند دستگاه پشتیبانی می‌کند.

سوالات متداول

1. آیا برای اتصال به گپ به شماره تلفن نیاز دارید؟

بله، برای ثبت نام در گپ باید شماره موبایل همراه خود را وارد کنید.

2. آیا سایر کاربران شماره من را خواهند دانست؟

خیر، هیچ یک از طرفین شماره تلفن دیگران را نمی‌بینند، با این حال، یک استثنا وجود دارد. اگر شماره شخصی را به عنوان مخاطب ذخیره کرده باشید و پس از ارسال پیام به او، شماره شما نیز برای او قابل مشاهده است.

3. چگونه اکانت خود را حذف کنم؟

برای انجام این کار، به منوی کاربر --> تنظیمات Settings --> جلسات فعال Active sessions --> حذف اکانت Delete account بروید.

4. چگونه می‌توانم مطلع شوم که کدام دستگاه‌ها به Gap متصل شده‌اند؟

برای مشاهده آن، به منوی کاربر User menu --> تنظیمات Settings --> جلسات فعال Active sessions بروید. تمام جلساتی که به حساب Gap شما متصل شده‌اند را مشاهده خواهید کرد. اگر جلسه ناشناخته‌ای وجود دارد، می‌توانید آن را حذف کنید. در این صورت آن دستگاه قادر به اتصال به حساب کاربری شما نخواهد بود و دسترسی وی قطع خواهد شد.

5. My Gap چیست و چگونه کار می‌کند؟

این یک فضای ذخیره سازی ابری است که در این‌جا می‌توانید پیام‌ها و تصاویر را ذخیره کنید. صداها، موسیقی‌ها، ویدیوها را ذخیره و بایگانی کنید و سپس آن‌ها را برای دیگران ارسال کنید. این اطلاعات در وب کلاینت، IOS و غیره قابل استفاده است.

6. چگونه مخاطبین Gap را در نسخه موبایل آپدیت کنیم؟

برای به روز رسانی مخاطبین، در قسمت مخاطبین، صفحه را لمس کرده و به پایین بکشید تا به روز شود.

سخن پایانی

در این مقاله ما به معرفی برنامه پیام رسان گپ و همچنین کاربرد این اپلیکیشن و نحوه دانلود آن اشاره کردیم. امیدواریم که استفاده کافی رو برده باشید و بتوانید بهترین مسنجر را برای خود انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو