اکران «جنگ جهانی سوم» بدون فروش بلیت! | وقتی مخاطبان دستچین می‌شوند

53

1401/7/17

09:00


فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شده اما هنوز تهیه‌کنندگان فیلم تصمیم به اکران عمومی آن در ایران نگرفته‌اند!

اکران «جنگ جهانی سوم» بدون فروش بلیت! | وقتی مخاطبان دستچین می‌شوند

گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم «جنگ جهانی سوم» آخرین ساخته هومن سیدی است که به تازگی در هفتادونهمین دوره جشنواره فیلم ونیز برنده دو جایزه بخش افق‌ها (بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده) شد.

به زعم کارشناسان این اتفاق یکی از تاثیرگذارترین مواردی بود که سبب شد «جنگ جهانی سوم» به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۳ برگزیده شود. از این رو، فیلم می‌بایست یک هفته در سینمایی از کشور مبدا (ایران) اکران عمومی می‌شد تا حائز شرایط شرکت در اسکار شود.

با تصمیم شورای صنفی نمایش، قرار شد «جنگ جهانی سوم» از پنجشنبه ۱۴ مهر اکران عمومی خود را در پردیس سینمایی مگامال تهران آغاز کند و یک هفته روی پرده بماند اما تاکنون برای این فیلم هیچ بلیتی از سامانه‌های اینترنتی به فروش نرسیده و گفته می‌شود هیچ بلیتی هم به تماشاگران حضوری فروخته نمی‌شود.

مسئولان پردیس سینمایی مگامال هم در پاسخ به تماس تلفنی اکران فیلم سیدی را انکار می‌کنند. هر چند به نظر می‌رسد «جنگ جهانی سوم» در مگامال روی پرده می‌رود اما اکران آن برای عموم نیست، بلکه کسانی می‌توانند فیلم را تماشا کنند که با دست‌اندرکاران آن یا مدیران سینما در ارتباط باشند.

این در حالی است که یکی از شروط اصلی حضور فیلم در اسکار، اکران عمومی آن به مدت حداقل یک هفته است. گفته می‌شود صاحبان اثر علاقه چندانی به دیده شدن فیلم در شرایط فعلی ندارند و به همین دلیل نه تبلیغی برای اکران آن شده نه بلیتی به فروش می‌رسد.

باتوجه به این حجم از حساسیت دست‌اندرکاران «جنگ جهانی سوم» برای دیده نشدن آن در ایران در این بازه زمانی، مشخص نیست چرا این فیلم را همچون «خورشید» مجید مجیدی که شرایطی مشابه برای شرکت در اسکار داشت،‌ در یک شهرستان اکران نکرده‌اند؟

«جنگ جهانی سوم» با سرمایه‌گذاری نماوا تولید شده و درباره زندگی یک کارگر روزمزد میانسالِ بی‌خانمان است که همسر و پسرش را سال‌ها پیش در زلزله از دست داده است. شکیب با یک زن ناشنوای جوان به نام لادن رابطه دارد و محل کارش صحنه فیلمی درباره جنایات آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم است. وقتی بازیگر نقش هیتلر ناگهان می‌میرد، شکیب جایگزین او می‌شود و... محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی، مرتضی خانجانی و حاتم مشمولی بازیگران فیلم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو