جین گنگ برنده جایزه شارلوت پریاند شد

47

1401/7/17

11:00


جین گنگ برای طراحی برج آکوا، بلندترین ساختمانی که یک زن در جهان طراحی کرده ستایش شد و دومین جایزه شارلوت پریاند را دریافت کرد.

جین گنگ برنده جایزه شارلوت پریاند شد

گروه معماری هنرآنلاین: جین گنگ گفته است: «این افتخار بزرگی است که این جایزه را دریافت کردم. شارلوت پریاند نماینده کسی است که بدون ترس از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته زمان خود استفاده می‌کرد، اما آن‌ها را با دقت و هوشمندی به کار می‌برد. او برای استفاده از طراحی برای بهبود کیفیت زندگی برای همه، واقعا آینده‌نگر بود.» پروژه «آکوا» از میان صدها اثر ارسالی انتخاب شده و مراسم اهدای جایزه ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ در پاریس برگزار می‌شود.

جین گنگ کارنامه درخشانی در زمینه طراحی ساختمان‌ها، موزه‌ها، مراکز اداری و تجاری دارد از جمله طراحی پردیس کالج هنر کالیفرنیا، پردیس شمالی دانشگاه شیکاگو، تئاتر نویسندگان و مرکز علم، آموزش و نوآوری ریچارد گیلدر در موزه تاریخ طبیعی آمریکا. این معمار بزرگ علاوه بر دریافت جایزه مارکوس در سال ۲۰۱۷، به عنوان تاثیرگذارترین معمار جهان در سال ۲۰۱۹ از سوی مجله تایمز انتخاب شده بود.

screenshot-www.dezeen.com-2022.10.08-14_03_30

شارلوت پریاند، هنرمند و طراح مدرنیست فرانسوی با وجود تأثیر زیادی که بر حوزه مبلمان معاصر گذاشته اما کمتر از او یاد‌ می‌شود. او سابقه همکاری با لو کوربوزیه و ژان پرووه را در کارنامه دارد. سبک کاری پریاند مورد تقلید و سرمشق بسیاری از طراحان پس از وی قرار گرفت و امروزه تمام این ویژگی‌ ها در وسایل روزمره زندگی ما به‌ راحتی پیدا می‌ شوند. آثار پریاند به‌طورکلی دارای ویژگی ساده، روستایی و بسیارنزدیک به فرم رنسانسی بود که بُعد لمسی از زندگی طبیعی به آن افزوده شد.

جایزه شارلوت پریاند امسال راه‌اندازی شد و به میراث شارلوت پریاند احترام می‌گذارد. این جایزه سالانه به خلاقان تاثیرگذاری اهدا می‌شود که راه پریاند را دنبال می‌کنند و دیدگاه و تعهد او به معماری، طراحی و هنر را پذیرفته‌اند. اعضای تیم این جایزه از میان طراحان برجسته و مطبوعات بین‌المللی هستند و بیش از ۲۰۰ متخصص از ۳۲ کشور در آن عضویت دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو