زدوبند ترامپ با روسیه فاش شد

منبع: سیمرغ

24

1401/7/17

16:47


زدوبند ترامپ با روسیه فاش شد

ترامپ می‌خواست اسناد کاخ سفید را با اسناد روسیه تاخت بزند - ایسنا



به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، از آنجایی که "آرشیو ملی" آمریکا دونالد ترامپ را تحت فشار قرار داده بود تا تعداد زیادی از اسناد رسمی را که او در املاک مارالاگو در فلوریدا جنوبی نگهداری می‌کرد و در اختیار آنها نبود بازگرداند، این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که هنوز از تحقیقات مرتبط با روسیه خشمگین بود، از امتناع این آژانس دولتی از افشای اسنادی که او احساس می‌کرد می‌توانند از ادعاهایش پشتیبانی کنند، ناامید شده بود.

براساس این گزارش، ترامپ به مشاورانش گفت که برای رسیدن به این اسناد، او حاضر است تا جعبه‌های سندهای حساسی که او در مارالاگو نگهداری می‌کرد، تحویل دهد. اما دستیاران این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا این پیشنهاد را بررسی نکردند چون می‌دانستند رد می‌شود.

اندکی پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، نگرانی‌هایی درباره تمایلات این رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای بردن اسناد به اتاق خوابش ایجاد شد و یافتن اسناد در کاخ سفید به معضل تبدیل شد. در طول سومین سال ریاست ترامپ، مقام‌های ارشد کاخ سفید مطلع شدند که برخی از اسناد خاص در مکان‌هایی هستند که نباید باشند.

پس از آنکه ترامپ از کاخ سفید رفت، مسوول آرشیو ملی آمریکا به نمایندگان او گفت که اسناد را بازگرداند. اما این مساله حل نشده باقی ماند، تا اینکه در ماه اوت اف‌بی‌آی در عملیاتی عمارت مارالاگو را تفتیش کرد و یک سری سند از آنجا بیرون برد. وزارت دادگستری آمریکا اکنون این مساله را بررسی می‌کند که آیا ترامپ سه قانون فدرال مرتبط با اسناد محرمانه از جمله "قانون جاسوسی" را نقض کرده است یا خیر.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو