بازی های کامپیوتری ایرانی | با بهترین بازی های ایرانی برای کامپیوتر آشنا شوید

بازی های کامپیوتری ایرانی | با بهترین بازی های ایرانی برای کامپیوتر آشنا شوید


منبع: پلازا

69

1401/7/17

19:36


بازی های کامپیوتری ایرانی | با بهترین بازی های ایرانی برای کامپیوتر آشنا شوید

در طی چند سال گذشته بازی های کامپیوتری ایرانی زیادی منتشر و بدست گیمرها رسیدند. به همین خاطر بازی های ایرانی برای کامپیوتر طی چند سال گذشته خیلی بیشتر از آنچه که تصورش را می‌کردید پیشرفت کرده‌اند. البته جدیدترین بازی های کامپیوتری ایرانی همچنان اختلاف قابل توجهی با عناوین آمریکایی و ژاپنی دارند، ولی نسبت به قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارند. بر همین اساس بر آن شدیم تا در این مقاله به دنبال بازی رایانه ای ایرانی 1401 باشیم. با ما باشید.

بی‌شک صنعت بازی‌سازی یکی از موفق‌ترین و پر درآمدزاترین صعنت‌های مدرن در دنیا است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و تاکنون سعی کرده با تولید و ارائه بازی های ایرانی برای کامپیوتر مختلف در سبک‌های مختلف از این غافله عقب نماند.  قبلا در مطلبی جداگانه بهترین بازی های ایرانی برای اندروید و ios را معرفی کرده ایم. در این مطلب سعی بر این داریم تا بازی‌هایی را به شما معرفی کنیم که نام و فرهنگ ایرانی در آن تاثیرگذار بوده‌اند؛ بدین معنا که یا شخصیت اصلی آن ایرانی بوده، یا بازی توسط ایرانی‌ها ساخته شده و یا در ساخت آن همکاری داشته‌اند. با معرفی 15 مورد از انواع بازی های رایانه ای ایرانی همراه ما باشید. بازی های کامپیوتری ایرانی که هم از لحاظ جلوه‌های بصری و هم از لحاظ گیم پلی و ویژگی‌های دیگر حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند. همراه پلازا بمانید.

در ادامه می‌خوانید

بازی های کامپیوتری ایرانی

در ادامه به معرفی چندین بازی ایرانی برای پی سی که تاثیر زیادی در صنعت گیم داخلی و خارجی داشته‌اند می‌پردازیم.

1- بازی ایرانی میر مهنا

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

 

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی:
  • ناشر: پویا نما
  • حجم:

اولین عضو فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی میر مهنا محسوب می‌شود. این عضو از بهترین بازی های ایرانی PC یک بازی کامپیوتری ساخت ایران در سبک اکشن اول شخص و اولین بازی ملی و ایرانی است که توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با مشارکت استودیو بازی‌سازی «اسپریس پویا نما» (ESPRIS) ساخته و منتشر شده است. کارگردان اصلی این بازی آقای بهنام آقا جانی، تهیه کننده آن مرتضی رضایی، طراحان مراحل بهنام شجاعی، حسین دیبا و ابراهیم دیبا و آهنگسازی آن را پیمان آزادی بر عهده داشت.

این بازی از موتور بازی‌سازی TGEA استفاده کرده است؛ موتوری که می‌توان از آن نه تنها برای ساخت بهترین بازی تفنگی ایرانی برای PC استفاده کرد بلکه می‌توان در سبک‌های مختلف دیگر و برای ساختن‌ بازی‌های کامپیوتری دیگر نیز از آن استفاده کرد. بازی کامپیوتری ایرانی میر مهنا در بهمن ماه سال 1389 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. این بازی ویدیویی در گیمزکام سال 2011 نیز حضور داشت. شاید با دیدن تریلر بازی رایانه ای ایرانی 1401 میر مهنا حس کنید که این بازی ویدیویی بسیار ابتدایی و ضعیفی است، اما باید به این نکته توجه داشت که میر مهنا اولین بازی ایرانی مخصوص PC در سبک شوتر اول شخص است و یکی از بهترین نمونه‌های یک بازی جنگی ایرانی برای کامپیوتر محسوب می‌شود.

ویدیوی تریلر بازی میرمهنا را در زیر تماشا کنید: 

داستان بازی براساس زندگینامه میر مهنا مبارز ایرانی دوره کریم خان زند شکل گرفته است؛ دوره‌ای که با استعمار هلند و انگلیس و سلطه کمپانی هند شرقی بر جزایر جنوبی ایران و خصوصاً جزیره خارگ (خارک) همراه بوده است. کتاب چند جلدی «بر جاده‌های آبی سرخ» اثر زنده یاد نادر ابراهیمی که داستان زندگی و مبارزات این شخصیت را در قالب داستانی مرور می‌کند، منبع اصلی نگارش داستان این بازی است. پیشرفت‌های اساسی در صنعت گیم داخلی پس از عرضه این بازی تفنگی ایرانی برای کامپیوتر رخ داد.

2- بازی ایرانی گرشاسب: گرز ثریت

دانلود بازی ایرانی برای کامپیوتر جدیدترین بازی های کامپیوتری ایرانی

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی:
  • ناشر: ویژن فن افزار ویرا
  • حجم: 3 گیگابایت

دومین عضو فهرست بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی گرساشپ: گرز ثریت محسوب می‌شود. این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر یکی از بهترین بازی های ایرانی PC در سبک اکشن سوم شخص است که توسط استودیو «فن‌افزار شریف» ساخته و در 4 آبان 1389 توسط لوح زرین نیکان منتشر گردید. این بازی براساس اسطوره‌های کهن ایرانی در دوران ضحاک طراحی شده‌ است و بر روی رایانه‌های شخصی قابل اجرا است. بازی «گرشاسب: راز اژدها» نیز در سال 1391 منتشر شد. شرکت فن‌افزار شریف اکنون با نام Dead Mage صاحب امتیاز این اثر است.

بازی «گرشاسپ: گرز ثریت» بطور مستقل در اردیبهشت 1390 برای سرویس‌های آنلاین استیم (Steam) و گیمرز گیت (GamersGate) منتشر شد. منتقدین دیدگاه‌های متفاوتی را نسبت به بازی داشتند، اما نکته‌ای که بین همه آن‌ها مشترک است، ستایش کیفیت ساخت این بازی توسط یک استودیوی مستقل به عنوان یکی از برترین گیم های ایرانی بود. نویسندگی داستان این بازی را آرمان آرین، طراحی شخصیت و مدیریت پروژه را سهیل دانش‌اشراقی و برنامه‌نویسی آن را یاسر ژیان بر عهده داشت. این بازی در استیم نمره 6 از 10 و در متاکریک امتیاز 49 از 100 را دریافت کرد. بازی گرشاسب را می‌توان یکی از جدی‌ترین قدم‌های بازی‌سازان ایرانی در این صنعت حساب کرد. با این‌که بازی ایرادات فنی و گرافیکی متعددی داشت، اما خوش‌ساخت بود و توانست توجه منتقدین جهانی را به خود جلب کند. سایت گیم اسپات در نقد اختصاصی خود به این بازی نمره 5 از 10 را اختصاص داد.

 

3- بازی ایرانی کوهنورد

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: ماجراجویی، سکو بازی
  • رده‌سنی:
  • ناشر: نشر الکترونیک ایران
  • حجم:

سومین عضو فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی کوهنورد محسوب می‌شود. شهریور سال 1390 بود که این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر منتشر شد. تا قبل از این بازی، دیدگاه مثبتی نسبت به بازی های ایرانی وجود نداشت؛ اما «کوهنورد» توانست نظر مخاطبین را عوض کند. آقای «فرهود فرمند» سازنده این بازی ایرانی برای پی سی با ساده‌ترین موتور بازی‌سازی یعنی Game Maker توانست بازی دو بعدی‌ای را به مخاطب عرضه کند که لذت انجام آن تا ساعت‌ها نیز تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود.

داستان این بازی کامپیوتری ایرانی برای کودکان درمورد کوهنوردی به نام «فاد کاشف» است که در مسابقات بین‌المللی برای دریافت مقام امدادگر کوهستان تلاش می‌کند. این بازی متشکل از 10 مرحله نسبتا طولانی به همراه شخصیت‌های متنوع و خط داستانی جذاب است که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌سازد. «فاد» در ابتدا با دست خالی کوهنوردی می‌کند، اما پس از گذشت یکی دو مرحله با خرید تجهیزات کامل، از موانع متنوع کوهستان عبور می‌کند. این ویژگی باعث شده تا تنوع مراحل بالاتر رفته و هنگام بازی احساس یکنواختی نکنید.

بازی «کوهنورد» توسط استودیو «تصویر گستران نیو» برای رایانه‌های شخصی توسط شرکت «تبیان» منتشر شد. این بازی که در سبک «سکو بازی» ساخته شده است، جایزه بهترین بازی سال 90 از جشنواره بازیهای رایانه ای ایرانی را دریافت کرد و به همین دلیل نیز در این لیست به عنوان یکی از بازی های ایرانی برای PC قرار گرفته است.

 

4- بازی ایرانی ارتش‌ های فرازمینی

بازی ایرانی برای پی سی بهترین بازی تفنگی ایرانی برای pc

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی: بالای 15 سال
  • ناشر: پردیس هنر راسپینا
  • حجم: 3 گیگابایت

چهارمین عضو فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی ارتش های فرازمینی محسوب می‌شود. بیایید قبول کنیم که اولین تصاویر و تریلر منتشر شده از این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر مخاطبین را تا سرحد مرگ به وجد آورد! کیفیت تریلر بازی به حدی بالا بود که همگی مطمئن شده بودیم که از آن دوران تاریک بازی‌های بی‌کیفیت بیرون آمده‌ایم و با یک بازی قابل رقابت با عناوین جهانی رو به رو هستیم، اما پس از انتشار، انتظارات آن‌طور که باید و شاید برآورده نشد.

ارتش‌های فرازمینی (Extraterrestrial Armies) یک بازی کامپیوتری ایرانی در سبک تیراندازی اول شخص با تم و اتمسفر داستانی پسا آخرزمانی و علمی-تخیلی است که توسط استودیو بازی‌سازی ایرانی راسپینا ساخته شده است.

در سایت رسمی این بازی ایرانی برای پی سی نوشته شده که «ارتش‌های فرازمینی» بازی تیراندازی اول شخصی است که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایت‌گر جنگ‌های بشریت بر سر بزرگترین دغدغه‌ خود، یعنی انرژی خواهد بود‌. در خلاصه رسمی این بازی کامپیوتری ایرانی آمده که:

آن هنگام که زمین ویران شده از جنگ، به ناچار به فراموشی سپرده می‌شود تا سیطره‌ حیات به مرزهایی فراتر گسترش یافته و منابع انرژی جدید تقدیری دیگر را رقم زند. اما سرنوشت طردشدگان، فرار از نابودی شد. آن‌ها که از ترک زمین بازماندند و زمینیان طردشان کردند، اتحادی تشکیل داده و بقای خود را در تصاحب انرژی قدرت‌ها جستجو می‌کنند. [کسانی که] رویای انتقامشان مانع از کهنگی نفرت جنگ می‌شود.

مراحل تولید بازی «ارتش‌های فرازمینی» از دی ماه سال 1390 و با نسخه رایگان موتور بازی‌سازی Unreal Engine 3 ملقب به Unreal Development Kit (به اختصار:UDK) آغاز شد و انتشار بازی در شهریور ماه سال 1394 بر روی رایانه‌های شخصی صورت گرفت.


در این بازی تلاش شده تا تمامی استانداردهای بازی‌های برتر این سبک رعایت شده و محیط‌هایی بدیع و جذاب در کنار گیم‌پلی روان و سریع همراه با روند داستانی درگیرکننده عواملی باشند تا «ارتش‌های فرازمینی» را فراتر از یک بازی مستقل ایرانی مطرح کند.

بازی شباهت زیادی به عناوینی مانند کرایسیس (Crysis) و ندای وظیفه: جنگ پیشرفته (Call of Duty: Advanced Warfare) دارد. این بازی جزو اولین بازی‌ های کامپیوتری ایرانی است که در آن بخش چند نفره آنلاین نیز وجود دارد. همچنین ارتش‌های فرازمینی اولین بازی کامپیوتری ایرانی است که در سطح جهانی جایزه برده و در مراسم E3 نیز شرکت داشته است. این بازی در سال 92 توانست جایزه بهترین بازی مستقل سال 2013 را از میان سیزده هزار شرکت‌کننده از آن خود کند.

 

5- بازی ایرانی گربه و کودتا

بازی کامپیوتری ایرانی برای کودکان بازی رایانه ای ایرانی 1401

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن 4
  • سبک: معمایی
  • رده‌سنی: بالای 10 سال
  • ناشر: USC Games
  • حجم:

پنجمین عضو از فهرست بازی های کامپیوتری ایرانی بازی «گربه و کودتا» محسوب می‌شود. این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر یکی دیگر از بازی های ایرانی برای پی سی در سبک معمایی براساس مستندات زندگی دکتر «محمد مصدق» نخست وزیر ایران است که توسط «کوروش والانژاد»، مدیر هنری یک شرکت بازی‌های کامپیوتری و «پیتر برینسون»، از اساتید دانشگاه کالیفرنیا ساخته شده است. «برینسون» در توضیح این بازی کامپیوتری ایرانی می‌گوید که سعی داشته بدون ارزش‌گذاری بر خشونت، حوادث مهم کودتای 28 مرداد را نشان دهد. گربه و کودتا از استعاره‌های مفهومی و عمیقی بهره می‌برد و از نظر زیبایی‌های بصری می‌توان آن را با بازی هایی نظیر Limbo و Inside مقایسه کرد.

در این بازی گربه‌ای شخصیت اصلی بازی است و در ماجراهای مربوط به دوران مصدق درگیر شده و بدین وسیله حوادث زندگی او برای مخاطب بازگو می‌شود. حوادث بازی از زمان مرگ مصدق در بازداشت خانگی شروع شده و به عقب برمی‌گردد و حوادث کودتای 28 مرداد را که با حمایت دولت آمریکا علیه دولت مصدق انجام شد را مرور می‌کند. این بازی در سال 2011 برای رایانه‌های شخصی و در سال 2018 برای پلی استیشن 4 منتشر شد. بازی کامپیوتری ایرانی «گربه و کودتا» جوایز متعددی را دریافت کرد که از جمله آن می‌توان به جایزه «بهترین بازی مستند» در فستیوال IndieCade اشاره کرد. این بازی بطور رایگان در استیم در دسترس است.

در بالا می توانید تریلری از محیط بازی مشاهده کنید.

 

6- بازی ایرانی فرزندان مورتا

بهترین بازی ایرانی سال ۱۴۰۰ بهترین بازی های ایرانی pc

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ
  • سبک: ماجراجویی و نقش آفرینی اکشن
  • رده‌سنی: بالای 10 سال
  • ناشر: 11 بیت استودیو
  • حجم: 2 گیگابایت

ششمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی فرزندان مورتا محسوب می‌شود. پیش از این اشاره کرده بودیم که استودیو «فن‌افزار شریف» نام خود را به Dead Mage تغییر داده است؛ نامی که بسیاری از گیمرها با آن ناآشنا بودند. اما این استودیو پس از تجربه‌ای که در بازی‌هایی نظیر گرشاسب و Shadow Blade کسب کرد، اکنون با بازی بی‌نقصی به نام Children of Morta که یکی از بازی های جدید ایرانی است در سطح جهانی پا به عرصه رقابت گذاشته است.

این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که در مهر ماه سال 1398 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی منتشر شد. در ابتدای تریلر بازی دیالوگی قرار دارد که می‌گوید «خانواده به معنای زیر یک سقف زندگی کردن نیست، بلکه به معنای تقسیم کردن همه‌چیز با هم و هوای یکدیگر را داشتن است». این بازی داستان خانواده «برگسون» (Bergson) را روایت می‌کند که باید از «کوه مورتا» در برابر شیطانی که نامش «کراپشن» (Corruption) به معنی ویرانی است، محافظت کنند.

«فرزندان مورتا» در متاکریک نمره 82 از 100 و از سایت گیم اسپات نمره 8 از 10 را دریافت کرده است. پیش از این مطلب کاملی از نقد و بررسی این بازی در سایت پلازا منتشر شده که از این لینک می‌توانید به مطالعه درمورد یکی از بازی های ایرانی برای PC بپردازید. جهت دانلود بازی ایرانی برای کامپیوتر فرزندان مورتا نیز می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

 

7- بازی ایرانی شاهزاده ایرانی

دانلود بازی تفنگی ایرانی برای کامپیوتر بازی جنگی ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و نینتندو DS
  • سبک: ماجراجویی و اکشن
  • رده‌سنی: بالای 10 سال
  • ناشر: یوبی‌سافت
  • حجم:

هفتمین عضو از فهرست بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی شاهزاده ایرانی محسوب می‌شود. بدون شک منتظر بودید تا در فهرست بازی های ایرانی برای کامپیوتر امروزمان به بازی ایرانی شاهزاده ایرانی برسید؛ عنوانی جذاب از استودیو یوبی‌سافت (Ubisoft) که داستان یکی از شخصیت‌های کهن و باستانی ایران را تعریف می‌کند. شاید تاکنون بصورت مستقیم اشاره نشده بود که اسم این شخصیت در بازی «دستان» است. بله! شاهزاده ایرانی افسانه «رستم دستان» را در دوره‌های مختلف زندگی‌اش روایت می‌کند.

بخش‌های زیادی از داستان بازی بطور مستقیم از بزرگ‌ترین اثر ادبی ایران و جهان یعنی «شاهنامه» اثر «ابوالقاسم فردوسی» شاعر حماسه‌سرای ایرانی برداشته شده است. قدمت سری بازی‌های شاهزاده ایرانی امسال به 30 سالگی می‌رسد. جالبی این قضیه اینجاست که فردوسی نیز طی 30 سال شاهنامه را کامل کرد. به راستی که باید از یوبی‌سافت برای تحقق بخشیدن به رویای ساخت بازی براساس افسانه‌های ایرانی تشکر کرد.

پس از بازسازی نسخه اول بازی «شاهزاده ایرانی»، حداقل 8 بازی بر روی بیش از 10 پلتفرم مختلف در ادامه این سری ساخته شده است. در سال 2010 نیز فیلمی با عنوان «شاهزاده ایرانی: شن‌های زمان» (Prince of Persia: The Sands of Time) با بازی جیک جیلینهال (Jake Gyllenhaal) در نقش «دستان» منتشر شد که البته منتقدین واکنش‌های مثبتی نسبت به آن نداشتند.

دسته بازی یوکام مدل 704

دسته بازی یوکام مدل 704Ucom 704 Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطUSB

 

8- بازی ایرانی فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی: بالای 15 سال
  • ناشر: موسسه فرهنگی منادیان
  • حجم: 9.6 گیگابایت

هشتمین عضو از فهرست بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی محسوب می‌شود. فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی، از جدیدترین بازی های ایرانی برای کامپیوتر و از بهترین بازی های شوتر برای پی سی است. این بازی که برای کامپیوتر و در ژانر اکشن منتشر شده است، به محاصره شهر آمرلی در عراق توسط داعش و شکسته شدن این محاصره می‌پردازد. این بازی که در ابتدا با نام ژنرال در سایه معرفی شده بود، بتازگی برای کامپیوتر منتشر شده است.

این بهترین بازی تفنگی ایرانی برای PC دارای محیط های شهری، بیابانی و جنگلی است و در طول 3 فصل پاییز، زمستان و بهار روایت می‌شود. سازندگان همچنین از موتور آنریل انجین 4 برای ساخت این بازی استفاده کردند و به لطف همین موضوع نیز، بازی از گرافیک قابل توجهی برخوردار است. سازندگان بازی پیش‌بینی می‌کنند این عنوان به یکی از پرفروش ترین بازی های ایرانی تبدیل شود.

 

9- بازی ایرانی مختار: فصل قیام

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی: بالای 15 سال
  • ناشر: موسسه فرهنگی منادیان
  • حجم: 11 گیگابایت

نهمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ویدیویی مختار: فصل قیام محسوب می‌شود. مختار: فصل قیام دومین قسمت از سه‌گانه سفیر عشق و یکی از مهمترین بازی های ایرانی برای کامپیوتر است. در این قسمت از سری بازیهای رایانه ای ایرانی سفیر عشق، گیمرها مختار ثقفی را از زندان ابن‌زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام او همراهی می‌کنند. این بازی در سبک اکشن سوم شخص است و با 12 مرحله خود تا 4 ساعت شما را سرگرم خواهد کرد. این عنوان همچنین یکی از معدود بازی های ایرانی برای کامپیوتر است که دارای 45 دقیقه کات‌سین یا روایت سینمایی است.

بازی نسبت به نسخه اول از لحاظ گرافیک و گیم‌پلی پیشرفت زیادی داشته است و حالا با موتور آنریل انجین 4 همراه شده است. در این بازی تقریبا تمام نبردها بوسیله شمشیر انجام می‌شود. شما به عنوان مختار می‌توانید یا با یک شمشیر و سپر و یا بصورت همزمان با 2 شمشیر با دشمنان خود مبارزه کنید. البته در لحظات بخصوصی امکان استفاده از تیر و کمان نیز فراهم می‌شود.

دسته بازی پلی استیشن 2

دسته بازی پلی استیشن 2PS2 Gamepad

نوع اتصالبا سیم

10- بازی ایرانی سفیر عشق

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی: بالای 15 سال
  • ناشر: موسسه فرهنگی منادیان
  • حجم: 13 گیگابایت

دهمین عضو از فهرست بازی های کامپیوتری ایرانی بازی کامپیوتری سفیر عشق محسوب می‌شود. این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر اولین عنوان از سه‌گانه بازیهای رایانه ای ایرانی به همین نام است. بازی مختار که در بالا معرفی کردیم، قسمت دوم همین بازی است. قسمت اول بازی در سبک Hack ‘n’ Slash ساخته شده و شما در آن با یک شخصیت ایرانی به نام مهران همراه خواهید شد و شاهد سیر اتفاقات تاریخی در سال 61 هجری قمری و در کوفه خواهید بود.

این بازی که جزو بهترین بازی های ایرانی مخصوص pc است و البته از اولین بازی‌های ایرانی بود که با موتور آنریل انجین 4 برای کامپیوتر ساخته شد دارای سلاح‌های متنوع از شمشیر، خنجر، سپر و تیر کمان است و همچنین گیم‌پلی آن نیز دارای المان‌های متخلفی از جمله مخفی‌کاری و اسب‌سواری است. افزون بر این بازی دارای معماهای مختلفی است که گیمرها می‌توانند با حل کردن آن‌ها در بازی پیشرفت کنند. بازی به گفته سازندگان بیش از 50 دقیقه کات‌سین و موسیقی متن اختصاصی دارد و در ساخت آن از ده‌ها هزار انیمیشن دستی و همچنین موشن‌کپچر استفاده شده است.

 

11- بازی ایرانی فریاد آزادی: تنگستان

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی: بالای 15 سال
  • ناشر: پردازش افزار پژواک
  • حجم: 1.7 گیگابایت

یازدهمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی ایرانی فریاد آزادی: تنگستان محسوب می‌شود. این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر یکی دیگر از انواع بازی های رایانه ای و کامپیوتری ایرانی است که البته چندین سالی است از انتشار آن می‌گذرد. بازی توسط استودیو پژواک منتشر شده است. بازی در سبک شوتر اول شخص است و مبارزات میان نیروهای انگلیسی در قرن نوزدهم که جنوب کشور را تصرف کرده بودند با رئیس‌علی دلواری و یارانش را روایت می‌کند. شما در این بازی در نقش 2 کاراکتر بنام‌های خسرو و خالو با نیروهای انگلیسی مبارزه می‌کنید.

در بازی فریاد آزادی: تنگستان داستان از طریق روایت‌های سینمایی روایت می‌شوند و انمیشن‌ها نیز با کمک موشن کپچر تولید شده‌اند. این بازی در سال 92 توانست دیپلم افتخار بهترین بازی را در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای کسب کند. با این حال گرافیک آن کمی قدیمی شده است ولی در عوض به سیستم خیلی قدرتمندی برای اجرای آن نیاز ندارید.

دسته بازی Macher مدل MR-57

دسته بازی Macher مدل MR-57Macher MR-57 Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطUSB

 

12- بازی ایرانی عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی: بالای 12 سال
  • ناشر: رسانه گستر بِنیسی
  • حجم: 508 مگابایت

دوازدهمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی کامپیوتری عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر محسوب می‌شود. این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر دومین عنوان از مجموعه بازی های تفنگی ایرانی برای کامپیوتر، عملیات انهدام است. بازی همانطور که از نامش پیداست به عملیات فتح خرمشهر در جریان جنگ ایران و عراق می‌پردازد. بازی در سال 92 منتشر شد و اولین بازی ایرانی بود که بصورت رسمی به کشورهای عربی صادر شد. نبرد خرمشهر دارای 5 مرحله است و شما در آن باید با مبارزه با نیروهای عراقی، آن‌ها را از خرمشهر بیرون کنید.

اگر به دنبال دانلود بازی تفنگی ایرانی برای کامپیوتر باشید این عنوان یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود؛ چرا که هم از لحاظ گیم پلی و هم از لحاظ جلوه‌های بصری شما را به یاد بسیاری از نمونه‌های خارجی و عناوینی می‌اندازد که قبل از این تجربه کرده‌اید و با آن‌ها خاطره‌های بسیاری دارید. بر همین اساس اگر به یک بازی ویدیویی ایده‌آل که از همه لحاظ حرف‌های گفتن بسیار زیادی دارد علاقمند هستید این بازی ایرانی را از دست ندهید.

 

13- بازی ایرانی عملیات انهدام 3: نفس‌گیرترین نبرد

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن
  • رده‌سنی:
  • ناشر: رسانه گستر بِنیسی
  • حجم:

سیزدهمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی عملیات انهدام 3: نفس گیرترین نبرد محسوب می‌شود. نفس‌گیرترین نبرد جدیدترین عنوان از سری بازیهای رایانه ای عملیات انهدام است که در میان بازی های ایرانی برای کامپیوتر جزو بهترین هاست. این عنوان را که می‌توانید برای دانلود بازی جنگی ایرانی برای کامپیوتر درنظر داشته باشید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف دو عنوان قبلی، در این این بهترین بازی ایرانی سال ۱۴۰۰ تنها شاهد یک جنگ نیستیم و در حقیقت 4 جنگ از عملیات فتح‌المبین، عملیات خیبر، دفاع از مردم پاوه و همچنین جنگ 33 روزه حزب‌الله و اسراییل روایت می‌شود.

به بیان بهتر در بازی جنگی ایرانی برای کامپیوتر عملیات انهدام 3: نفس گیرترین نبرد با ویژگی‌های قابل توجه و تامل بسیاری روبرو خواهید شد که هم از منظر گیم پلی و هم از منظر جلوه‌های بصری رضایت شما را جلب خواهند کرد. در این عنوان نیز با پیشروی هر چه بیشتر در بازی به یاد عناوین خاطره انگیزی در نمونه‌های خارجی من جمله بازی ویدیویی IGI خواهید افتاد. این نسخه از این بازی نظر از هردو بازی قبلی خود گسترده‌تر و بزرگتر است و به گفته سازندگان، ده‌ها گام از نسخه قبلی پیشرفته‌تر و مهیج‌تر است.

دسته بازی دوبل یوکام مدل UC-JS708S2

دسته بازی دوبل یوکام مدل UC-JS708S2Ucom UC-JS708S2 Double Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطUSB

 

14- بازی ایرانی کانال سکوت

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: بقا، ماجراجویی
  • رده‌سنی:
  • ناشر: لکسیپ گیمز
  • حجم: 4 گیگابایت

چهاردهمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی کامپیوتری کانال سکوت محسوب می‌شود. بازی کانال سکوت یا Silence Channel جدیدترین اثر استودیو لکسیپ گیمز است. استودیو بازی‌ساز ایرانی مرتبط با این عنوان در سوئد فعالیت دارد و پیش از این بازی‌هایی مثل بال‌های تاریک را در ایران منتشر کرده بود. این بازی نیز شباهت زیادی با آثار قبلی آن‌ها دارد. بازی کانال سکوت در سبک ترس و بقا ساخته شده است.

در این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر شما در نقش جان مارتین که یک خبرنگار است به خانه‌ای فرستاده شدید تا اتفاقات عجیبی که در آنجا رخ داده است را بررسی کنید. این بازی سال گذشته در استیم منتشر شده است و تابحال نیز از بین 65 نقدی که کاربران برای آن نوشته‌اند توانسته نظر مثبت 84 درصد آن‌ها را به خود جلب کند. بر همین اساس شاید پربیراه نباشد که بگوییم این عنوان یکی از موفق‌ترین عناوین ایرانی در این سبک تا کنون محسوب می‌شود.

 

15- بازی ایرانی بردیا

بازی های کامپیوتری ایرانی بازی های ایرانی برای کامپیوتر

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • رده‌سنی:
  • ناشر: استودیو بازی‌سازی مهاد رسانه
  • حجم: 3.5 گیگابایت

پانزدهمین عضو از فهرست بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی بازی کامپیوتری ایرانی بردیا محسوب می‌شود. این عضو از بازی های ایرانی برای کامپیوتر اولین بازی از بازیهای رایانه ای ایرانی است که به تاریخ ایران باستان می‌پردازد. این بازی روایت‌گر حمله اسنکدر مقدونی به ایران در زمان هخامنشیان است. بازی برای اولین بار توانسته تخت‌جمشید را بصورت کاملا سه‌بعدی بازسازی کند و همچنین توجه زیادی هم به معماری، پوشش و تجهیزات نظامی آن زمان داشته است.

شما در این بازی کنترل بردیا را برعهده دارید، نوجوانی دلیر و قدرتمند که همراه با قهرمانانی مانند آریو برزن از ایران در برابر حمله اسکندر دفاع می‌کند. بازی در سال 98 منتشر شده و یکی از بازی های جدید ایرانی است. در این بازی شما امکان استفاده از سلاح‌هایی مثل شمشیر، سپر، تیروکمان، قلاب سنگ و … را دارید و با پیشرفت در بازی می‌توانید اسلحه‌های خود را هم ارتقا دهید. اگر به دنبال دانلود بازی ایرانی برای کامپیوتر باشید این عنوان را از دست ندهید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان در سال 2021
معین نسیم دوست22 خرداد 1401 12:30

thumbnail

پلی استیشن ۵ اسلیم ؛ اخبار، شایعات، مشخصات و تاریخ ...
محمد علی محمدی15 اسفند 1400 18:00

thumbnail

معرفی بازی Starfield ؛ تمام اطلاعات منتشر شده از بازی استارفیلد
محمد آریامقدم14 اسفند 1400 18:00

thumbnail

بازی Elden Ring ؛ گیم پلی، داستان و سیستم مورد نیاز اثر ...
معین نسیم دوست01 اسفند 1400 09:30

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم با ارائه فهرستی از بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی ثابت کنیم که در این زمینه حرفی برای گفتن داریم. بجز بازی «شاهزاده ایرانی» که داستان آن برگرفته از شخصیت‌های شاهنامه است، سایر بازی‌ها تماما توسط استودیو و تیم‌های سازنده ایرانی ساخته شده‌اند.

تیم‌های بازی‌ساز ایرانی همیشه ثابت کرده‌اند که از توانایی‌های بی‌شماری در ساخت بازی برای پی سی برخوردارند. تیم سازنده اکثر بازی‌های ایرانی شاید به کمتر از انگشتان یک دست برسند، اما تلاش و استعداد آن‌ها نشان داده که می‌توانند در صعنت گیم خودی نشان دهند؛ مانند تیم Dead Mage که بطور مستقل این حرفه را به دور از حاشیه ادامه داده است.

نظر شما درمورد بازی های ایرانی برای کامپیوتر چیست؟ کدام بازی رایانه ای ایرانی جزو بازی های مورد علاقه شما هستند؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو