طرز تهیه پیتزا بلدرچین یک فست فود فوق العاده خوشمزه

منبع: آرگا

18

1401/7/18

08:10


طرز تهیه پیتزا بلدرچین را می توانید در این مقاله مطالعه کنید. این پیتزا دستور پختی متنوع داشته و می توانید به راحتی تهیه نمایید. از مواد اولیه این پیتزا می توان به تخم بلدرچین اشاره کرد.

بلدرچین، یک ماده غذایی پر خاصیت بوده که طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. شما می توانید با استفاده از بلدرچین انواعی از غذاهای متنوع را تهیه کنید. در این بخش نیز می توانید با دستور پخت و طرز تهیه پیتزا بلدرچین که طعم فوق العاده متفاوتی دارد، آشنا شوید.

برای تهیه انواعی از پیتزاهای خانگی خوشمزه تنها کافی است که در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید علاوه بر تهیه پیتزا بلدرچین با پخت اسنک بادمجان و مافین ژامبون در این مطلب آشنا شوید.

نحوه پخت پیتزا بلدرچین

مواد لازم خمیر پیتزا

  • خمیر مایه فوری: ۱ قاشق چای خوری
  • آرد: ۲ لیوان
  • آب: ۳/۴ لیوان
  • روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری

مواد پیتزا

  • تخم بلدرچین: ۵ عدد
  • سس کچاپ و گوجه فرنگی: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد متوسط

مواد لازم پیتزا بلدرچین

طرز تهیه پیتزا بلدرچین خوشمزه

برای تهیه این پیتزای خانگی خوشمزه با طعم فوق العاده ابتدا باید، خمیر آن را آماده کنید. خمیر مایه فوری را به همراه مقداری آرد، آب، روغن و نمک درون کاسه ای ریخته و به خوبی ورز دهید. بعد از مخلوط کردن این مواد با یکدیگر خمیر آماده بوده بهتر است، آب را کم کم به مواد خمیر اضافه کنید تا خمیر شل نشود. بعد از اینکه خمیر شما یکدست شد، آن را کنار بگذارید.

خمیر را روی یک سطح مقداری آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن ورز دهید. مدت کافی برای ورز دادن این خمیر ۱۰ دقیقه بوده و بعد از آن خمیر را چانه کنید. درون کاسه ای را چرب کرده و روی خمیر را با آب اسپری نمایید. روی کاسه را سلفون کشیده و به مدت ۱ ساعت در حالت استراحت قرار دهید.

بعد از گذر این مدت حجم خمیر شما دو برابر می شود، پس یک ظرف بزرگ انتخاب کنید. بعد از حجیم شدن مواد مجدد آن را ورز دهید. بعد از گرفته شدن پف خمیر فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گرم شدن فر سینی را چرب کرده و یک لایه نازک از خمیر را روی سینی پهن کنید.

حالا در این مرحله از طرز تهیه پیتزا بلدرچین باید، مواد را تهیه نمایید. روی خمیر را با مقداری سس کچاپ رومال کنید. یک لایه پنیر پیتزا روی خمیر ریخته و تخم بلدرچین ها را شکسته و روی مواد بریزید. حالا گوجه فرنگی ها را نگینی کرده و به مواد اضافه کنید. حالا پیتزا را باید در وسط فر قرار دهید. پیتزا باید به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بگذارید. حالا باید روی پیتزا را کمی گریل کنید. این پیتزا را می توانید با انواعی از سس ها سرو نمایید.

طرز تهیه پیتزا بلدرچین

امیدواریم از تهیه این نوع پیتزا لذت برده باشید. برای تهیه انواع پیتزا می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو