«من یک زنم» به روایت علی خودسیانی | داستان واقعی زندگی سه زن شاخص تاریخ

44

1401/7/18

09:14


علی خودسیانی گفت: «من یک زنم» تاریخ مصرف ندارد و با اینکه پیش از رویدادهای اخیر نوشته شده، متناسب با شرایط امروزی جامعه است.

«من یک زنم» به روایت علی خودسیانی | داستان واقعی زندگی سه زن شاخص تاریخ

گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «من یک زنم» نوشته و کار علی خودسیانی به تهیه‌کنندگی آموزشگاه هنری هامون از 14 مهرماه ساعت 19 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و الهه خوش‌قامت تنها بازیگر آن است.

علی خودسیانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه نمایش پیش از این در جشنواره استانی تهران به صحنه آمده بود، درباره موضوع و مضمون «من یک زنم» گفت: نمایشنامه برگرفته از داستان واقعی زندگی سه زن شاخص از بدو تاریخ تا امروز است که روایت حقیقی زندگی آن‌ها تحریف شده است؛ داستان مواجهه تهمینه با رستم و مرگ سهراب، قصه عزت‌الدوله دختر محمدشاه قاجار و همسر امیرکبیر و همچنین یک زن معاصر افغانی که نمونه‌ای است کل زن‌های خاورمیانه.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: «من یک زنم» در یک صحنه سفید دایره‌ای‌شکل، با یک بازیگر و بدون هیچ آکسسواری به صورت مونولوگ اجرا می‌شود. نمایش تاریخ مصرف ندارد و با اینکه پیش از مرگ ناخوشایند مهسا امینی نوشته شده متناسب با شرایط امروزی جامعه است. «من یک زنم» فرازمان و فرامکان است و به مقوله زن می‌پردازد و از این رو امکان اجرا در هر زمان و مکانی را دارد.

63652_photo_2022-10-03_15-31-15.2d42c6

او در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: تقاضای اجرای این نمایش حدود یک سال پیش مطرح شده بود اما به دلایلی مجوز اجرا دریافت نکرد و با پافشاری خانم صدیقه صحت، مسئول پردیس تئاتر شهرزاد پس از چند تغییر و حذف و اضافه امکان اجرای آن فراهم شد. با وجود قطع شدن اینترنت و فراهم نبودن شرایط تبلیغات مجازی ما نمایش را روی صحنه آوردیم و خوشبختانه استقبال از آن رضایتبخش بوده است.

در خلاصه داستان «من یک زنم» آمده است: من یک زنم. یک مادر برای مردانی که قانون می‌نویسند. یک خواهر برای برادرانی که حرمت می‌شکنند و یک دختر برای پدرانی که رحم نمی‌کنند. من یک زنم. تافته جدابافته از رنج. دیگر عوامل نمایش عبارتند از دستیار کارگردان: امیررضا اکبری، طراح صحنه و لباس: شکوه بقایی، طراح نور: حمید باباخانی و ارسلان خالویی. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو