بیوگرافی کیم کارداشیان | نگاهی به زندگی پرحاشیه ترین سلبریتی دنیا

بیوگرافی کیم کارداشیان | نگاهی به زندگی پرحاشیه ترین سلبریتی دنیا


منبع: پلازا

42

1401/7/18

21:07


بیوگرافی کیم کارداشیان | نگاهی به زندگی پرحاشیه ترین سلبریتی دنیا

صفحات مجازی، مراسم‌های مهم، اخبار خبرگذاری‌ها، هرجا را که بنگرید او را می‌بینید. بله منظورمان کیم کارداشیان است‌. راستی چه چیزی باعث حضور او و معروفیت او شد؟ اگر شما نیز کنجکاو هستید تا جواب این سوال را بدانید، با بیوگرافی کیم کارداشیان همراه ما باشید.

کیمبرلی نوئل کارداشیان (Kimberly Noel Kardashian) که او را با نام کیم کارداشیان (Kim Kardashian) می‌شناسیم، یک شخصیت رسانه‌ای، مدل، فردی سرشناس و تاجر زن اهل آمریکا است که 41 سال سن دارد. او با دارایی 1.8 میلیارد دلاری خود یکی از افراد ثروتمند در دنیا محسوب می‌شود.

کیم کارداشیان نخستین بار به عنوان دوست و استایلیست پاریس هیلتون (Paris Hilton) معرفی شد. اما شناخته شدن این سلبریتی به شکلی عجیب و با پخش شدن ویدیو ارتباط جنسی‌اش با دوست پسر آن زمان خود، ری جی (Ray J) در سال 2007 انجام گرفت. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی کامل کیم کارداشیان خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

مشخصات ظاهری کیم کارداشیان

قد و وزن کیم کارداشیان

از آنجایی که کیم در زمینه مدلینگ نیز فعالیت دارد، در این قسمت قد و وزن کیم کارداشیان و مشخصات ظاهری او را عنوان می‌کنیم.

  • قد: 157 سانتی متر
  • وزن: 52 کیلوگرم
  • رنگ چشم: قهوه‌‌ای
  • رنگ مو: مشکی (در حال حاضر بلوند پلاتینه)

بیوگرافی کیم کارداشیان

در این بخش به بیوگرافی کیم کارداشیان و زندگی شخصی او می‌پردازیم و تمام اطلاعاتی که از زندگی این سلبریتی می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نگاهی بر کودکی و نوجوانی کیمبرلی

پدر کیم کارداشیان / مادر کیم کارداشیان

کیم در 21 اکتبر 1980 (29 مهر 1359) در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد. برای فهمیدن معنی کلمه کیم کارداشیان نیز باید نام و نام خانوادگی او را به دو قسمت تقسیم کنیم. کیمبرلی ریشه‌ در زبان انگلیسی دارد و نامی قدیمی به معنای از جنگل‌ها یا چمن‌زارهای سلطنتی است. این نام بیشتر برای افراد سلطنتی یا عالی‌رتبه انتخاب می‌شود. کارداشیان نیز نام خانوادگی‌ای ارمنی به معنای سنگ‌ تراش است.

مادر کیم کارداشیان کریس جنر (Kris Jenner) تاجر زن و شخصیت رسانه‌ای است. پدر کیم کارداشیان، رابرت کارداشیان نیز تاجر و وکیل آمریکا بود که در سال 2003 بر اثر ابتلا به بیماری سرطان مری درگذشت. کریس جنر اصالتی هلندی، انگلیسی، ایرلندی و اسکاتلندی دارد و رابرت کارداشیان نیز دورگه آمریکایی-ارمنی بود. این‌طور که دیده می‌شود، کیم حاصل ازدواج نژادهای مختلف باهم است. عکس مادر کیم کارداشیان به همراه او در کودکی را در بالا دیدید.

او تحصیلات خود را در دبیرستان دخترانه کاتولیک-ارمنی (Marymount High School) کامل کرد. در اوایل 20 سالگی خود با کمک دوستش پاریس هیلتون دیده و با جریان معروف خود شناخته شد. پس آن بود که شاهد ریالیتی شو پابه‌پای کارداشیان‌ها (Keeping Up with the Kardashians) بودیم که تا سال 2021 ادامه دار شد.

خانواده کارداشیان

کیم یک خواهر تنی بزرگتر از خود به نام کورتنی (Kourtney)، خواهر تنی کوچکتری به نام کلوئی (Khloé) و یک برادر کوچکتر تنی به نام راب (Rob) دارد. اما این پایان خواهر و برادران کیم نیست. وقتی پدر و مادر کیم کارداشیان در سال 1991 از هم جدا شدند، کریس با بروس جنر (Bruce Jenner) که پس از تغییر جنسیت خود را کیتلین نامید، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج برادرهای نانتی او با نام‌های برتون (Burton)، برندون (Brandon) و برودی (Brody) و یک خواهر به نام کیسی است که همگی فرزندان بروس جنر بودند. کریس و بروس پس از ازدواج نیز صاحب دو دختر به نام‌های کندال (Kendall) و کایلی (Kylie Jenner) شدند.

حضور در فیلم و سریال ها

شغل کیم کارداشیان / بیوگرافی کیم کارداشیان

کیم قبل از شروع فعالیت‌های تجاری خود قدم‌هایی در دنیای بازیگری گذاشت که به موفقیتی ختم نشدند. او در سال 2008 بازیگری را در نخستین فیلمش به نام فاجعه (Disaster) آغاز کرد. پس از آن نیز در چند مسابقه شرکت کرد که موفقیتی حاصل نشد. او همچنین در یکی از قسمت‌های سیتکام آشنایی با مادر (How I Met Your Mother) حضور داشت. پس آن نیز به عنوان داور و شرکت کننده در مسابقات مختلف حاضر شد.

فعالیت های تجاری کیم کارداشیان

اگرچه ما امروز برند کیم را می‌بینیم اما او از ابتدا راه‌های زیادی برای تاسیس شغل خود پیمود. کیم ضمن شرکت در مسابقات و حضور در سریال‌های مختلف همراه خواهرانش کورتنی و کلویی فعالیت در زمینه خرده فروشی را آغاز کردند. آنها در چندین محل مختلف چه به عنوان ایده پرداز و چه به عنوان حمایتگران از حقوق حیوانات حضور داشتند.

این خانواده همچنین کتابی با عنوان محرمانه کارداشیان (Kardashian Konfidential) منتشر کردند که در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. کیم از فعالیت باز نایستاد و با شرکت در موزیک ویدیوها، فیلم‌ها و همکاری با برند‌های تجاری توانست خود را سر زبان‌ها بیاندازد. سرانجام کیم کارداشیان در سال 2010 با درآمدی نزدیک به 6 میلیون دلار به عنوان پردرآمد‌ترین ستاره ریالیتی‌شو انتخاب شد.

تمرکز کیم بر روی رسانه

کیم کارداشیان چطور معروف شد

این سلبریتی جنجالی اما سرانجام کلید موفقیت خود در زمینه‌های مختلف را یافت. کیم باید در رسانه حضور می‌داشت و سر زبان‌ها می‌افتاد! این راهی بود که پیش از آن هم رفته بود. عکس او در سال 2014 بر روی مجله پیپر (Paper) رفت و این شاید اولین باری بود که کیم علنا از اندام خود برای جلب توجه استفاده کرد. حتی یکی از نویسندگان مجله تایم از این عکس‌ها انتقاد کرد و کار او را طعنه به جریان حمایت از زنان و حضور متفاوت آنها برای نگاه جامعه به زنان خواند. اما به هرحال عکس کیم با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

کیم از فعالیت در زمینه رسانه دست نکشید و در سال 2014 یک بازی اندرویدی با پرداخت درون برنامه‌ای منتشر کرد. سپس کار دوبله یک شخصیت انیمیشنی در انیمیشن پدر آمریکایی (American Dad!) را برعهده گرفت. پس از آن یک کتاب از عکس‌های سلفی خود و در سال 2015 یک پک ایموجی منتشر کرد که پرطرفدار هم شد. سرانجام او را در جلد اول مجله اسپانیایی ووگ نیز دیدیم.

اگر هنوز هم سوال شما این باشد که کیم کارداشیان چطور معروف شد، باید بگوییم که یک سر دیگر به مطالبی که تاکنون خواندید بزنید. اگرچه این کارها بسیار پراکنده و نامرتبط بهم به نظر می‌رسند اما سوار شدن کیم بر موج رسانه سرانجام او را به موفقیت رساند به طوری که در سال 2016 کیم کارداشیان برای تبلیغ هر محصول در حساب‌های اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک خود چیزی حدود 75 تا 300 هزار دلار دریافت می‌کرد. شما می‌توانید به پیج اینستاگرام کیم کارداشیان با 331 میلیون فالوور به آدرس kimkardashian سر بزنید.‌

کیم کارداشیان و تاسیس برند

معنی کلمه کیم کارداشیان

سرانجام در سال 2017 از برند آرایشی خود یعنی کی‌ کی دبلیو (KKW) رونمایی کرد. این اتفاق کاملا شغل کیم کارداشیان را به عنوان یک تاجر زن تثبیت کرد. در همان سال بود که او برند عطر خود با نام عطر کی کی دبیلو (KKW Fragrance) را نیز معرفی کرد. این اتفاق باعث شد که او در سال 2018 هزینه‌ای 720 هزار دلاری برای هر پست خود تقاضا کند که رقم بسیار بالایی به‌نظر می‌آید.

در سال 2019 او برندی با نام کیمونو (Kimono) برای تولید گن‌های لاغری تاسیس کرد که به دلیل نزدیک بودن نام آن به پوشش فرهنگی ژاپن کیمونو جنجالی به پا شد و سرانجام نام برند به اسکیمز (Skims) تغییر کرد. این برند هم‌اکنون در ابعادی گسترده به کار خود ادامه می‌دهد و با برندهای معروفی نیز همکاری داشته است.

زندگی شخصی کیم کارداشیان

همسر کیم کارداشیان / پیج اینستاگرام کیم کارداشیان

کیم همانند هر کار دیگر خود، زندگی شخصی پرحاشیه‌ای نیز داشت. به طوری که تاکنون سه بار طلاق گرفته‌ است. او در سال 2000 با دیمون توماس (Damon Thomas) تهیه‌کننده موسیقی ازدواج کرد و این ازدواج در سال 2003 به جدایی ختم شد و در سال 2004 طلاق این زوج رسمی گشت. کیم علت طلاق خود را آزار و اذیت فیزیکی خواند و حتی پیش از رسمی شدن طلاق خود با جی ری وارد رابطه شد.

در سال 2011 نیز او با کریس هامفریس (Kris Humphries) بازیکن حرفه‌ای بسکتبال نامزد کرد و بعد چند ماه ازدواج کردند. کیم از مراحل ازدواج خود، برنامه‌ای دو قسمته تولید کرد اما دقیقا 72 روز بعد از ازدواج درخواست طلاق داد و دلیل جدایی را اختلاف‌های حل نشدنی خواند. پس از این اتفاق موج رسانه‌ای بر کیم مبنی بر اینکه تمام این کارها را برای معروف کردن خانواده خود انجام می‌دهد راه افتاد که کیم از برخی افرادی که او را متهم می‌کردند شکایت نیز کرد.

کیم کارداشیان از سال 2012 شروع به قرار گذاشتن با رپر آمریکایی کانیه وست (Kanye West) کرد آن هم در حالی که هنوز طلاقش با همسر سابق خود رسمی نشده بود. سرانجام کانیه و کیم در سال 2014 ازدواج کردند. از آنجایی که هم کیم و هم کانیه با حواشی و کارهای خود معروفیت زیادی داشتند، ازدواج این زوج «کولاکی تاریخی میان افراد مشهور» از نگاه مجله تایم خوانده شد. حاصل این ازدواج چهار فرزند به نام‌های نورث (North) 9 ساله، سنت (Saint) 6 ساله، شیکاگو (Chicago) 4 ساله و سام (Psalm) 3 ساله هستند. اما در سال 2021 زمزمه‌های طلاق این زوج پخش شد و پس از حاشیه‌های فراوان سرانجام در سال 2022 رسما از هم جدا شدند. در پایین عکس کیم کارداشین و همسرش کانیه وست را می‌بینید.

عکس کیم کارداشین و همسرش / همسر کیم کارداشیان

 پس از آن نیز کیم کارداشیان مدتی با پیت دیویدسون (Pete Davidson) بازیگر و کمدین آمریکایی قرار گذاشت که در اوایل 2022 از یکدیگر جدا شدند.

حواشی زندگی کیم کارداشیان

از آنجایی که با سلبریتی پرحاشیه‌ای روبه‌رو هستیم قصد داریم در اینجا 10 اتفاق جنجالی زندگی کیم را با شما درمیان‌ بگذاریم.

1. کیم کارداشیان و رونالدو مدتی باهم بودند

بله از عنوان تعجب نکنید! ظاهرا در سال 2010 کیم و کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo) وقتی کیم برای تعطیلات به مادرید رفته بود، باهم دیده شدند. این اتفاق پیش از رابطه کیم با کانیه وست بود‌.

2. مستند کیم کارداشیان ساخته شد

یکی از حواشی زندگی این سلبریتی فیلم مستند اوست. این فیلم زمانی که او همسر کانیه وست بود ساخته شد. نام مستند کیم کارداشیان وست: پروژه عدالت (Kim Kardashian West: The Justice Project) است و به مشکلات زندانیان می‌پردازد.

3. تتو کیم خبر ساز شد

تتو های کیم کارداشیان

اگر راجع به تتو های کیم کارداشیان بر روی بدن خودش کنجکاو هستید، باید بگوییم که این سلبریتی هیچ تتویی روی بدن خود ندارد و بحث این عنوان نیز درباره تتوهای روی بدن او نیست. داستان از آنجایی شروع می‌شود که پیت دیویدسون تتوهایی روی بدن خود به یاد کیم می‌زند. پس از تمام شدن رابطه همه کنجکاو بودند که عاقبت این تتوها چه می‌شود که گویا جدیدا گفته شده پیت دیویدسون درحال پاک کردن آنها از بدن خود است.

4. کیم و از بین بردن اعتماد به نفس در زنان

یکی از حرف‌هایی که درباره کیم زده می‌شود، مسئله فعالیت‌های او برخلاف جریان روز است. امروزه بیشتر سعی می‌شود که به زنان حس خوبی برای داشتن بدن‌هایی با هر شکل داده شود. برخی معتقدند کیم کارداشیان با کانتور بدن و فوتوشاپ عکس‌های خود اعتماد به نفس را در زنان کم کرده و باعث می‌شود آنها دائما خود را مقایسه کنند.

5. دو فرزند کیم از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمدند

مستند کیم کارداشیان

نورث و سنت دو فرزند اول کیم، حاصل بارداری او هستند اما دو فرزند دیگر از طریق رحم اجاره‌ای دنیا آمدند. ظاهرا وضعیت سلامتی کیم پس از به دنیا آوردن دو فرزند اول خود برای بارداری مساعد نبوده است.

6. کیم کارداشیان فخر می‌ فروشد

زمان تولد 40 سالگی کیم، او در بحبوحه همه‌گیر کرونا عکس‌هایی از خود و خانواده در حال تفریح در جزیره‌ای شخصی منتشر کرد. پس از موج انتقاد از او بابت اشتراک این عکس‌ها او در توئیتی گفت:

«می‌دانم که برای اکثر مردم، این چیزی دور از دسترس است، بنابراین در لحظات این چنینی، به من یادآوری می‌شود که زندگی‌ام چقدر عالی است.»

7. آیا کیم علاقه دارد سیاه پوست باشد؟

وقتی نخستین بار محصولات آرایشی کی کی دبلیو رونمایی شدند، عکسی از کیم با پوستی کاملا تیره منتشر شد و افراد مختلفی او را متهم به سیاه کردن پوست خود کردند که او این ادعا را قبول نداشت و فقط آن را به نورپردازی عکس ربط داد.

8. کیم و فوتوشاپ کردن عکس کودکان خود

یکی از جنجال‌هایی که در دنیای مجازی درباره کیم برپا شد انتشار عکسی از کودکان او و فوتوشاپ کردن آن عکس‌ها به دست کیم بودند. افراد معتقد بودند که او با این‌ کار اعتماد به نفس کودک را از بین می‌برد.

9. لباس عجیب مت گالا کیم کارداشیان در 2021

پیج اینستگرام کیم کارداشیان

سال 2021 و طی مراسم مت گالا (Met Gala) کیم برخلاف همیشه لباسی سرتاپا سیاه پوشید و حتی صورتش را هم پوشاند که این موجی از حیرت و انتقاد را به سوی او راه انداخت.

10. کیم با لباس مرلین مونرو حاشیه ساز می شود

اخیرا و در جریان مراسم مت گالا 2022 بازهم عمل عجیب دیگری از کیم سر زد. او با وجود داشتن هیکلی ساعت شنی چیزی حدود 5 کیلوگرم وزن کم کرد تا لباس معروف مرلین در جشن تولد جان اف کندی (John F. Kennedy) را بپوشد اما بازهم لباس برای او تنگ بود و حتی نتوانست زیپ پشت آن را ببندد. گفته شده که او به لباس آسیب شدیدی وارد کرده است.

کلام آخر

به پایان مقاله بیوگرافی کیم کارداشیان می‌رسیم. در این مقاله تلاش کردیم تا زندگی‌نامه کاملی از این سلبریتی ارائه دهیم. کیم کارداشیان یکی از پولدارترین و پرحاشیه‌ترین افراد معروف جهان محسوب می‌شود. نظر شما راجع به او چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید، از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو