بررسی گوشی گیمینگ Nubia Red Magic 7S Pro

بررسی گوشی گیمینگ Nubia Red Magic 7S Pro


منبع: زومجی

37

1401/7/18

23:23


درحالی‌که شاید تا چند سال پیش فکرش را هم نمی‌کردیم که روزی بخواهیم از گوشی‌های همراه به‌عنوان دستگاه‌هایی برای بازی استفاده کنیم، حالا گوشی‌های هوشمند را می‌توانیم نوعی کنسول دستی به حساب بیاوریم. اگرچه شاید به عقیده‌ی برخی از جمله نویسنده، مفهوم بازی کردن روی گوشی لمسی با ابعاد نمایشگر کوچک و بدون وجود دکمه‌های فیزیکی، موضوعیت چندانی نداشته باشد، نمی‌توانیم انکار کنیم که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، به قابل حمل بودن دستگاه گیمینگ‌شان بیش از هر مقوله‌ی دیگری اهمیت می‌دهند.

درحالی‌که عملا بازار کنسول‌های قابل حمل به یک یا دو محصول آبرومند مثل نینتندو سوییچ و شاید استیم دک خلاصه می‌شود، برندهای مختلف از ظرفیت‌ها و پتانسیل جامعه‌ی کاربری غافل نمانده‌اند و به سراغ طراحی و تولید گوشی‌های مخصوص بازی رفته‌اند تا به‌نوعی خلأ موجود در بازار کنسول‌های پرتابل را پوشش دهند.

برند چینی Nubia که پیش‌تر زیرمجموعه‌ی ZTE به‌حساب می‌آمد و حالا به‌عنوان نامی مستقل فعالیت می‌کند، گوشی‌های گیمینگ خود را با نام Red Magic به بازار می‌فرستد. در حال حاضر، خانواده‌ی Red Magic 7 که شامل سه مدل Red Magic 7 و Red Magic 7 Pro و Red Magic 7S Pro می‌شود، جدیدترین سری گوشی‌های گیمینگ Nubia را شامل می‌شود. مدل‌های پایه و پرو، در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی راهی بازار شدند و هر دو نیز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام مجهز هستند. با عرضه‌ی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی تراشه‌ی کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1، چینی‌ها نیز بیکار ننشستند و مدل 7S Pro را با تراشه‌ی جدید و تغییرات اندک نسبت به مدل پرو، وارد بازار کردند.

ما قدرتمندترین مدل خانواده‌ی Red Magic یعنی 7S Pro را دراختیار داریم. قیمت گوشی گیمینگ Nubia در زمان نگارش این مقاله، حدود ۳۴ میلیون تومان است و رقیب قدرتمندی همچون Asus ROG Phone 6 را سر راه خود می‌بیند. اگر به گوشی‌های گیمینگ علاقه‌مند هستید، بررسی Nubia Red Magic 7S Pro زومیت را از دست ندهید.

گوشی گیمینگ Red Magic 7S Pro از سوی فروشگاه مقداد آی‌تی برای جعبه‌گشایی و بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

طراحی و کیفیت ساخت Nubia Red Magic 7S Pro

در نگاه اول، ضخامت و ابعاد گوشی گیمینگ Red Magic 7S Pro توجهتان را جلب خواهد کرد؛ اما خوشبختانه با یک گوشی بیش‌ازحد سنگین روبه‌رو نیستیم. وزن ۲۳۵ گرمی برای گوشی گیمینگ قدرتمندی همچون Red Magic 7S Pro معقول به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال نمی‌توان انکار کرد که کمتر پیش می‌آید به یک گوشی با ضخامت ۱۰ میلی‌متر برخورد کنیم. بدنه‌ی 7S Pro از جنس شیشه و فریم آن نیز فلزی است؛ اما حس ما حین لمس و در دست گرفتن گوشی، بیشتر با تجربه‌ی پوشش پلاستیکی همخوانی داشت. باوجود جثه‌ی نسبتاً بزرگ، Red Magic 7S Pro به سختی از دست سُر می‌خورد که بخشی از آن را مدیون فریم تخت مشابه آیفون‌های اپل است.

نوبیا رد مجیک 7S Pro در دست

برخلاف فریم، بدنه‌ی گوشی خمیده است و در قسمت میانی بدنه، طرح خاص گوشی‌های Red Magic 7 را مشاهده می‌کنیم که درون یک نوار عمودی ارائه می‌شود و نورپردازی RGB نیز در اطراف نوار تعبیه شده است. مجموعه‌ی سه دوربین Red Magic 7S Pro را به‌همراه فلش LED در قسمت بالای نوار عمودی مشاهده می‌کنیم که برای تقارن بیشتر، به فرم مربعی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

گوشی گیمینگ Nubia در چهاررنگ مشکی (Obsidian)، مشکی شفاف (Super Nova)، نقره‌ای (Mercury) و زرد به‌فروش می‌رسد. به‌جز مدل مشکی که برای بررسی دراختیار ما قرار داشت، بخشی از بدنه‌ی سه مدل دیگر اصطلاحا Transparent یا شفاف است که دید جالبی به سخت‌افزار گوشی به‌دست می‌دهد. مدل مشکی ساده، رد چربی و اثرانگشت را تا حد قابل توجهی آشکار می‌کند؛ مسئله‌ای که احتمال می‌دهیم برای رنگ‌های روشن گوشی صادق نباشد.

طراحی پنل پشت نوبیا رد مجیک 7S Pro

ازآنجاکه با گوشی گیمینگ طرف هستیم بنابراین عناصری را روی بدنه مشاهده می‌کنیم که به دیدنشان عادت نداریم. به‌منظور خنک‌سازی سخت‌افزار دستگاه و دریافت بهترین عملکرد، Red Magic 7S Pro به فن خنک‌کننده مجهز است. شیار ورود هوای خنک در کنار دوربین‌ها و شیار خروجی هوای گرم در بخش سمت راست فریم قرار دارند. به‌خاطر جای‌گیری شیار روی فریم، دکمه‌های قفل و پاور اندکی پایین‌تر از حد معمول تعبیه شده‌اند و بسیار پیش می‌آید که ناخودآگاه به‌جای دکمه‌ها، شیار را لمس کنید.

طبق تجربه‌ی ما از کار با گوشی، حین بازی یا پردازش‌های سنگین حتماً دستتان چندباری روی یکی از شیارهای فن قرار می‌گیرد و باید بخشی از حواستان را به جای‌گیری دست‌ها معطوف کنید. برای داشتن کنترل بیشتر در بازی‌ها، به‌خصوص بازی‌های اکشن و شوتر، دو تریگر (Trigger) لمسی نیز در بالا و پایین سمت راست فریم جای گرفته‌اند تا وقتی گوشی را به‌صورت افقی در دست می‌گیرید، انگشت‌های اشاره روی دو تریگر قرار بگیرند. عملکرد تریگرها مطلوب است و به حرفه‌ای‌تر شدن تجربه‌ی بازی کمک خواهد کرد.

در بخش پایین فریم، درگاه سیم‌کارت‌، بدون پشتیبانی از حافظه‌ی microSD در کنار اسپیکر و درگاه USB-C قرار دارد. سمت چپ فریم میزبان یک اسلایدر فیزیکی برای فعال و غیرفعال کردن اپلیکیشن Gaming Mode است که در مورد آن در بخش‌های بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد. در قسمت بالای فریم نیز جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر مکالمه را می‌بینیم که به‌عنوان اسپیکر ثانویه نیز عمل می‌کند.

در نمای جلوی گوشی، حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر ۶٫۸ اینچی کاملاً به چشم می‌آید. نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۸۷٫۱ درصد است و باریک بودن حاشیه‌ها، احتمال لمس تصادفی حین کارهای مختلف و به‌خصوص بازی را افزایش می‌دهد. البته باوجود گزینه‌ی Edge Accidental Touch Protection در نرم‌افزار Gaming Mode می‌توانید در بازی‌ها، دو قسمت پایین نمایشگر که در بیشترین تماس با کف دستانتان هستند، غیرفعال کنید. برای محافظت، روی نمایشگر نیز با لایه‌ی Gorilla Glass 5 پوشانده شده است.

نمایشگر و اسپیکر Nubia Red Magic 7S Pro

گوشی گیمینگ Red Magic 7S Pro از نمایشگر ۶٫۸ اینچی با پنل OLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند که وضوح ۲۰۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل را با نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ دراختیار قرار می‌دهد. باوجود اینکه حداقل در تنظیمات نرخ نوسازی، تنها سه گزینه‌ی ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز برای انتخاب دراختیار کاربر قرار می‌گیرد، اما با ورود به برنامه‌های مختلف، نرخ نوسازی به‌صورت Adaptive یا همان تطبیقی تغییر می‌کند که نحوه‌ی عملکرد آن نیز در نوع خود عجیب است. مثلاً فارغ از گزینه‌ی انتخابی شما، نرخ نوسازی برای وبگردی روی ۶۰ یا ۹۰ هرتز ثابت می‌شود (برای Chrome روی ۶۰ هرتز و برای Edge روی ۹۰ هرتز).

نمایشگر نوبیا رد مجیک 7S Pro

برای یکپارچه‌تر شدن تجربه‌ی بصری و غوطه‌وری هرچه بیشتر کاربر در محتوا، از بریدگی دوربین سلفی خبری نیست و دوربین زیر نمایشگر قرار گرفته است. نمایشگر همچنین می‌تواند از نرخ نمونه‌برداری لمسی تا ۹۶۰ هرتز نیز پشتیبانی کند تا به‌ویژه در بازی‌ها، سرعت اجرای فرامین لمسی بالاتر برود.

پنل Red Magic 7S Pro همچون دو گوشی دیگر هم‌خانواده‌اش از عمق رنگی ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. استاندارهای HDR10 و HLG نیز روی نمایشگر پشتیبانی می‌شوند. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر قرار دارد و دقت عملکرد خوبی حین باز کردن قفل صفحه ارائه می‌کند، بعلاوه با استفاده از همین حسگر می‌توان از قابلیت سنجش ضربان قلب نیز استفاده کرد؛ البته سنجش ضربان قلب با چنین روشی در مقایسه با حسگرهای حرفه‌ای در ساعت‌های هوشمند، تا حدی خطا هم دارد.

دوربین سلفی زیر نمایشگر نوبیا رد مجیک 7S Pro

در صفحه‌ی مشخصات گوشی می‌خوانیم که نمایشگر می‌تواند تا ۶۰۰ نیت روشنایی تولید کند. در اندازه‌گیری‌های زومیت، روشنایی نمایشگر در حالت دستی را نزدیک به همین مقدار و برابر با ۵۷۱ نیت به‌دست آوردیم؛ اما در حالت خودکار و زیر نور آفتاب، روشنایی نمایشگر از این هم بالاتر می‌رود و به‌حدود ۸۸۴ نیت می‌رسد.

عملکرد نمایشگر Nubia Red Magic 7S Pro دربرابر رقبا
محصول ٫ پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر روشنایی خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگ میانگین
سفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت پیش‌فرضدقیق‌ترین حالت
رد مجیک 7S Pro۴۰۵۷۱۰۸۸۴٫۵
۴ (Vivid)۲ (فضای sRGB)
اج ۳۰ پرو۲٫۴۰۶۸۰۰۹۶۵۳٫۲ (Saturated)۱٫۵ (Natural)
وان پلاس ۱۰ پرو۲٫۱۰۶۰۵۰۹۷۵۳٫۵ (Vivid)۰٫۸ (Natural)
شیائومی ۱۲ پرو۲٫۰۰۵۸۲۰۱۳۷۷۳٫۶ (Vivid)۱٫۰ (Original)
گلکسی S22 اولترا۲٫۵۰۰۱۶۸۲۳٫۲ (Vivid)۱٫۷ (Natural)
آیفون ۱۳ پرو مکس۲/۰۷۰۱۰۶۵۰۱۴۴۹ (HDR)۱٫۱ (فضای sRGB)۱٫۱ (فضای sRGB)
گلکسی زد فلیپ ۴۱٫۱۸۰۶۴۲۰۱۱۸۷۳ (Vivid)۱٫۴ (Natural)
گلکسی زد فولد ۴ (اصلی)۰.۹۶۰۶۳۵۰۱۳۷۰۶ (Vivid)۳٫۵ (Natural)
گلکسی زد فولد ۴ (کاور)۰.۷۴۰۵۶۶۰۱۳۹۵۵٫۳ (Vivid)۳ (Natural)
ناتینگ فون ۱۲٫۴۰۵۶۷۰۸۳۰۱٫۵ (Alive)۱٫۱ (Standard)
گلکسی S22 پلاس۲٫۶۰۱۰۹۸٫۵
۶۵۴٫۵
۰۱۷۱۲٫۵۴٫۹ (Vivid)۳٫۶ (Natural)
گلکسی S22۲۰۱۰۵۸
۶۲۸٫۵
۰۱۲۱۵۴٫۵ (Vivid)۲ (Natural)
پیکسل ۶ پرو۲/۱۰۶۰۲۰۱۱۳۷۲٫۴ (Adaptive)۱٫۳ (Natural)
آیفون ۱۳۲/۰۵۰۹۹۹۰۱۳۷۹ (HDR)۱٫۵ (فضای sRGB)۱٫۵ (فضای sRGB)
گلکسی S21 اولترا۱٫۹۰۶۲۶۰۱۳۹۱۴٫۶ (Vivid)۲٫۹ (Natural)
تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

برای Nubia Red Magic 7S Pro، پنج پروفایل رنگی در نظر گرفته شده است که در بخش تنظیمات نمایشگر دردسترس قرار دارند و شامل پروفایل‌های Normal و Vivid و Natural و P3 Color Gamut و sRGB Color Gamut می‌شوند. نمایشگر رد مجیک 7S Pro پوشش‌دهی تقریباً کاملی روی فضاهای رنگی DCI P3 و sRGB دارد؛ بعلاوه رنگ‌ها را با خطای قابل قبولی نمایش می‌دهد. دقیق‌ترین رنگ‌ها نیز در پروفایل sRGB Color Gamut ارائه می‌شود. از نظر دمایی نیز رنگ‌ها در تمام پروفایل‌های تمایل به سردی دارند و ته‌مایه‌ی آبی در آن‌ها به‌وضوح وجود دارد.

گوشی گیمینگ Nubia از اسپیکرهای استریو برای پخش صدا بهره می‌برد که یکی از اسپیکرها به‌صورت یکپارچه با اسپیکر مکالمه تعبیه شده است. صدای اسپیکرها چندان متعادل نیست و عمده‌ی حجم صدا توسط اسپیکر اصلی تولید می‌شود. تا وقتی صدا را تا آخرین حد زیاد نکرده باشید، تفکیک فرکانس‌ها به‌خوبی انجام می‌شود، صداهای بیس کوبنده و با قدرت شنیده می‌شوند و می‌توان به‌خوبی وکال را تشخیص داد، اما در سطوح آخر بلندی صدا، زنگ صداهای زیر و فرکانس‌های بالاتر تجربه‌ی شما را از گوش دادن به محتوای صوتی خراب خواهد کرد.

نرم‌افزار و رابط کاربری Nubia Red Magic 7S Pro

رد مجیک 7S Pro با پوسته‌ی کاربری اختصاصی Redmagic 5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ به‌دست کاربران می‌رسد. نکته‌ی اصلی که حین کار با رابط کاربری توجه را به‌خود جلب می‌کند ظاهر نه‌چندان کاربرپسند و منوهای درهم‌ریخته‌ی آن است. بعضا برای پیدا کردن بعضی از گزینه‌ها که عموماً باید دردسترس کاربر قرار داشته باشند، دقایق زیادی را به چرخیدن در منوهای مختلف اختصاص می‌دادیم. ترجمه‌ی انگلیسی نامناسب و انتخاب نام‌های عجیب و طولانی برای تنظیمات نیز کار کردن با رابط کاربری را طاقت‌فرساتر می‌کند. درواقع رابط کاربری رد مجیک، تفاوت زیادی با اندروید خالص و استاندارد دارد و عادت کردن به عناصر ظاهری و منوهای درهم‌ریخته‌ی آن زمان زیادی خواهد برد.

ویجت فن در نوبیا رد مجیک 7S Pro

یکی از قابلیت‌های کاربردی Redmagic 5.5 این است که به شما اجازه‌ی کوچک‌سازی و سپس جابه‌جا کردن پنجره‌ی برخی اپلیکیشن‌ها را می‌دهد. برای استفاده از قابلیت مذکور، کافی است درحالی‌که اپلیکیشن مورد نظر را باز کرده‌اید، منوی تنظیمات سریع را پایین بیاورید و گزینه‌ی Free Window را انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید علاوه‌بر جابه‌جا کردن پنجره‌ی اپلیکیشن، ابعاد آن نیز قابل تغییر است. عموم اپلیکیشن‌های گوگل همچون Gmail و Chrome و Youtube و Photos از Free Window پشتیبانی می‌کنند اما سایر اپ‌ها را نمی‌توان به‌همراه قابلیت مذکور مورد استفاده قرار داد.

طبعا بخش مهمی از قابلیت‌های رابط کاربری رد مجیک، به امکاناتی که برای گیمرها در نظر گرفته شده باز می‌گردد. ما در این بخش از مقاله، در مورد قابلیت‌های گیمینگ رابط کاربری صحبت نمی‌کنیم و در بخش تجربه‌ی بازی، مفصل به این مقوله خواهیم پرداخت.

سخت‌افزار، عملکرد و باتری Nubia Red Magic 7S Pro

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، مهم‌ترین تفاوت 7S Pro با دو مدل استاندارد و پرو، به استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 باز می‌گردد. جدیدترین نسخه از تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام، به‌جای لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ، با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود. بهبود عملکرد CPU و GPU، دیگر تغییرات نسخه‌ی جدید تراشه‌ی کوالکام نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 به شمار می‌آیند. کوالکام می‌گوید که با تغییر لیتوگرافی به خط ۴ نانومتری TSMC، عملکرد CPU و GPU به‌ازای ۳۰ درصد توان مصرفی کمتر همچنان ثابت می‌ماند.

پردازنده با تکیه بر هشت هسته در سه خوشه کار می‌کند؛ یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X2 با فرکانس بیشینه‌ی ۳٫۲ گیگاهرتز، سه هسته‌ی میانی Cortex-A710 با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس بیشینه‌ی ۲ گیگاهرتز. تمام هسته‌ها نسبت به هسته‌های Snapdragon 8 Gen 1 حدود ۱۰ درصد افزایش فرکانس داشته‌اند.

پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 730 برای انجام پردازش‌های گرافیک‌محور در تراشه‌ی کوالکام ایفای نقش می‌کند. درحالی‌که Snapdragon 8 Gen 1 نیز از همین ماژول گرافیکی بهره می‌گرفت، کوالکام در نسخه‌ی بهبودیافته‌ی تراشه‌ی خود، حدود ۱۰ درصد افزایش فرکانس را برای GPU نیز در نظر گرفته است.

بازی با نوبیا رد مجیک 7S Pro

مودم یکپارچه‌ی X65 در تراشه‌ی کوالکام وظیفه‌ی برقراری اتصال به اینترنت 5G در باند فرکانسی کمتر از ۶ گیگاهرتز و محدوده‌ی موج میلی‌متری را به‌عهده دارد. رد مجیک 7S Pro از ارتباط وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ نیز پشتیبانی می‌کند.

رد مجیک 7S Pro در چهار نسخه‌ی ۲۵۶ | ۱۲، ۵۱۲ | ۱۶، ۵۱۲ | ۱۸ گیگابایت و یک ترابایت | ۱۸ گیگابایت راهی بازار می‌شود. زومیت نسخه‌ی پایه یعنی ۲۵۶ | ۱۲ گیگابایت را برای بررسی دراختیار داشت. رم دستگاه از نوع LPDDR5 و حافظه ذخیره‌سازی نیز از نوع UFS 3.1 است تا سرعت تبادل اطلاعات، در حدواندازه‌های یک گوشی قدرتمند گیمینگ باشد.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی Nubia Red Magic 7S Pro دربرابر رقبا
مدل‌ها ٫ عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
رد مجیک 7S Pro۱۷۳۸٫۶۴۱۵۴۵٫۳۳۴۳٫۵۷۴۶۶٫۰۹
اج ۳۰ پرو۱۷۶۹٫۸۴۱۰۴۴٫۳۹۳۰۹٫۷۳۳۲٫۶۱
وان‌پلاس ۱۰ پرو۱۶۰۱٫۳۱۲۷۰٫۱۲۷۸٫۲۲۶۲٫۷
شیائومی ۱۲ پرو۱۸۹۵٫۸۱۴۷۹٫۸۳۲۷٫۳۴۱۹٫۷
گلکسی S22 اولترا۱۹۱۹٫۹۱۲۶۲٫۰۲۲۳۵٫۵۲۲۶۱٫۹
گلکسی زد فلیپ ۴۱۵۲۱٫۳۹۹۸۷٫۸۱۲۲۱٫۹۳۲۱۰٫۴۹
گلکسی زد فولد ۴۱۹۶۱٫۳۱۳۳۵٫۹۳۰۷٫۹۷۲۷۰٫۱
شیائومی Mi 11i۱۵۱۴٫۶۵۸۹٫۸۱۱۸۳٫۳۱۲۰۱٫۱۳
شیائومی می ۱۰۱۳۷۴٫۴۶۴۹٫۴۵۲۱۳٫۸۲۲۱۷٫۴۱
گلکسی S22۱۵۹۶٫۸۹۹۳٫۵۷۳۲۹٫۱۶۲۲۴٫۳۹
پیکسل ۶ پرو۵۴۴٫۱۲۴۳٫۳۱۳۳٫۸۸۱۹۰٫۶۱
گلکسی S21 اولترا۱۸۹۲٫۷۱۳۰۵٫۴۷۳۱۳٫۰۶۲۸۶٫۴۶
*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

به‌منظور دریافت قدرت نهایی سخت‌افزار، بخش خنک‌کننده یا Cooling در گوشی گیمینگ رد مجیک اهمیت زیادی دارد و مانور زیادی هم روی آن داده می‌شود. به گفته‌ی چینی‌ها، سیستم خنک‌کننده‌ی 7S Pro از ده لایه تشکیل می‌شود که ترکیبی از محفظه‌ی بخار، آلومینیوم، ژل با رسانش گرمایی بالا و فویل مسی است. در نهایت نیز فن خنک‌کننده‌ی دستگاه قرار دارد که می‌تواند به‌سرعت چرخش بیشینه‌ی ۲۰ هزار دور در دقیقه دست پیدا کند.

بنچمارک‌های متداول را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشن بودن فن روی گوشی گیمینگ رد مجیک اجرا کردیم. توجه داشته باشید که برای فن خنک‌کننده، دو گزینه‌ی Intelligent Adjustment و Fast Cooling در اختیارتان قرار خواهد گرفت. ما در همه‌ی سناریوها، از حالت Intelligent Adjustment استفاده کردیم تا دستگاه بنابه حجم پردازش‌ها و دمای دستگاه، بهترین دور فن را برای خنک‌کردن سیستم در نظر بگیرد.

عملکرد Nubia Red Magic 7S Pro دربرابر رقبا
نام و کارایی بنچمارک / محصولPCMarkSpeedometer 2.0GeekBench 5GFXBench
عملکرد کلیمرورگرپردازنده‌ی گرافیکیپردازنده‌ی مرکزیشبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan/Metal

Single Core
Multi Core
Aztec Ruins
Onscreen/1440p
Car Chase
Onscreen/1080p
OpenGLVulkanMetalOpenGLMetal

رد مجیک 7S Pro
(۱۲۰ هرتز)

۱۴۱۳۹۷۴٫۲۷۱۳۳۱۳۳۹
۴۲۳۶
۶۳
۴۷
۶۵
۵۱
--۸۱
۱۰۳
--
گلکسی زد فولد ۴
(نمایشگر اصلی - Adaptive)
۱۴۳۴۳۱۱۳۶۲۵۳۱۳۲۷
۳۷۶۰
۴۳
۴۱
۴۰
۴۲
--۶۰
۹۶
--
گلکسی زد فلیپ ۴
(Adaptive)
۱۴۰۶۸۱۱۰۶۳۶۹۱۲۸۸
۳۶۱۹
۵۸
۳۱
۶۱
۴۱
--۷۷
۸۶
--

اج ۳۰ پرو
(۱۴۴ هرتز)

۱۵۶۱۷۹۷۷۲۱۲۱۱۹۵
۳۷۷۲
۵۹
۳۴
۵۸
۳۸
--۶۳
۷۰
--
اج ۳۰ پرو
(۶۰ هرتز)
۱۱۷۳۰۹۶----۵۷
۳۸
۵۸
۳۸
--۶۰
۷۹
--
وان پلاس ۱۰ پرو
(۱۲۰ هرتز، 1080p)
۱۳۸۰۶۱۱۵٫۱۷۴۲۰۱۲۶۰
۳۳۵۲
۵۸
۴۱
۵۹
۴۴
--۶۰
۹۷
--
شیائومی ۱۲ پرو
(Dynamic
1080p)
۱۲۸۴۱۷۹٫۶۶۵۱۲۱۲۴۶
۳۷۱۸
۵۷
۳۸
۵۸
۴۱
--۷۷
۸۹
--
گلکسی S22 اولترا
(Adaptive
1080p)
۱۴۲۴۱۱۱۹۵۸۳۵۱۲۳۹
۳۵۵۱
۵۸
۳۸
۶۱
۴۳
--۸۱
۹۲
--
آیفون ۱۳ پرو مکس
(ProMotion)
--۲۴۷۱۴۳۲۶۱۷۴۵
۴۸۱۳
----۴۸٫۹
۵۱٫۶
--۵۹٫۹
۱۱۴٫۸
پیکسل ۶ پرو
(۱۲۰ هرتز)
۱۱۳۹۶۱۰۶۷۲۲۳۹۶۹
۲۶۱۴
۲۴
۲۵
۲۳
۲۳
--۳۴
۵۶
--
آیفون ۱۳--۲۴۳۱۰۷۸۵۱۷۳۹
۴۶۰۶
----۵۱٫۸
۴۱٫۲
--۵۹٫۹
۱۰۲٫۳
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در جدول بالا، گوشی‌های اج ۳۰ پرو و وان پلاس ۱۰ پرو که پیش‌تر زیر ذره‌بین زومیت قرار گرفته‌اند، از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 در قلب خود بهره می‌برند و بنابراین می‌توانند دید مقایسه‌ای خوبی بین دو تراشه به دست دهند. در سوی دیگر، برای مقایسه توان پردازشی Snapdragon 8+ Gen 1 در گوشی گیمینگ رد مجیک با گوشی‌های پرچم‌دار دیگر، می‌توانیم به داده‌های به‌دست آمده در بررسی گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ رجوع کنیم؛ البته باید در نظر داشت که فرم‌فکتور دستگاه‌های تاشوی سامسونگ در بخش عملکرد نیز تأثیر خود را نشان می‌دهد.

از نظر عملکرد CPU، رد مجیک 7S Pro با تکیه بر تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای هم‌پای تاشوهای سامسونگ عمل می‌کند؛ اما در عملکرد چندهسته‌ای با اختلاف ۱۲ درصدی از آن‌ها پیش می‌افتد. نکته‌ی جالب اینکه همین اختلاف عملکرد در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 1 هم صدق می‌کند. در عملکرد GPU و با استناد به نتایج شبیه‌ساز بازی، تفاوت چندانی بین عملکرد گوشی گیمینگ Nubia با گلکسی زد فولد و زد فلیپ سامسونگ مشاهده نمی‌شود. در مقایسه با گوشی‌هایی که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کنند، اختلاف در شبیه‌ساز بازی به‌حدود ۴۷ درصد می‌رسد.

گشتن در وبسایت زومیت با نوبیا رد مجیک 7S Pro

نکته‌ی جالب توجه در بنچمارک‌ها، نمره‌ی نه‌چندان جالب رد مجیک 7S Pro در بخش وبگردی است. در صورت استفاده از Chrome برای وبگردی، نرخ نوسازی نمایشگر فارغ از انتخاب کاربر به ۶۰ هرتز افت می‌کند و نمره‌ی دستگاه در آزمون وبگردی حدود ۴۷ به دست می‌آید. در صورتی که از مرورگر Edge استفاده کنید، نرخ نوسازی نمایشگر روی ۹۰ هرتز ثابت می‌شود و امتیاز گوشی در آزمون وبگردی به عدد ۷۴ افزایش پیدا می‌کند. حتی در حالت اخیر هم امتیاز رد مجیک 7S Pro به مقدار قابل توجهی کمتر از سایر گوشی‌های هم‌رده‌ی موجود در جدول زومیت به‌دست می‌آید.

ازآنجاکه گوشی‌های گیمینگ باید برای کاربری‌های پرفشار و طولانی مدت بهینه شده باشند، نتایج آزمون پایداری عملکرد می‌تواند دید خوبی از رفتار دستگاه در چنین شرایطی به دست دهد. در حالتی که نرخ نوسازی نمایشگر روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده باشد و فن دستگاه نیز با حالت Intelligent Cooling کار کند، رد مجیک 7S Pro در تست استرس ۲۰ دقیقه‌ای نرم‌افزار 3D Mark امتیاز شگفت‌انگیزی به دست می‌آورد و به پایداری عملکرد فوق‌العاده‌ی ۹۵ درصد نیز دست پیدا می‌کند؛ البته بهای دستیابی به چنین سطح عملکردی، داغ شدن باورنکردنی بدنه خواهد بود، در حدی که نمی‌توانید بیشتر از دو یا سه ثانیه گوشی را در دستانتان نگه دارید.

نمودار تست پایداری عملکرد رد مجیک 7S Pro

رد مجیک 7S Pro‌ به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که با یک شارژر ۶۵ وات درون جعبه دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. براساس بررسی‌های انجام شده، شارژر ۶۵ وات می‌تواند در مدت ۴۱ دقیقه باتری را از صفر تا صد درصد شارژ کند. باتری رد مجیک 7S Pro از شارژ سریع ۱۳۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند و بنابر آمار و ارقام اعلام شده توسط چینی‌ها، برای شارژ کامل باتری به تنها ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

عملکرد باتری رد مجیک 7S Pro دربرابر رقبا
محصول ٫ آزمایشنمایشگرباتریزمان لازم برای شارژپخش ویدئو PCMark
ابعاد و رزولوشنمیلی‌آمپرساعتدقیقه:ساعتدقیقه:ساعتدقیقه:ساعت
رد مجیک 7S Pro
(۱۲۰ هرتز - بدون فن)
۶٫۸ اینچ
۲۴۰۰‌ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۰۰:۴۱
با شارژر ۶۵ واتی
۱۷:۰۰۱۱:۴۷

گلکسی زد فولد ۴
(نمایشگر اصلی - Adaptive)

۷٫۶ اینچ
۲۱۷۶ × ۱۸۱۲ پیکسل
۴۴۰۰۱:۱۹
با شارژر ۲۵ واتی
۲۱:۱۵۹:۱۹
اج ۳۰ پرو
(۱۴۴ هرتز)
۶٫۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۸۰۰۰۰:۵۵
با شارژر ۶۸ واتی
۱۹:۰۷۱۰:۰۶
وان پلاس ۱۰ پرو
(۱۲۰ هرتز، 1080p)
۶٫۷ اینچ
۳۲۱۶ × ۱۴۴۰ پیکسل
۵۰۰۰۰۰:۳۴
با شارژر ۸۰ واتی
۳۳:۵۸۱۱:۵۷
شیائومی ۱۲ پرو
(Dynamic
1080p)
۶٫۷۳ اینچ
۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۶۰۰۰۰:۱۸
با شارژر ۱۲۰ واتی
۳۱:۲۲۷:۴۴
گلکسی S22 اولترا
(Adaptive
1080p)
۶٫۸ اینچ
۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل
۵۰۰۰N/A۲۰:۴۳۱۰:۴۹
آیفون ۱۳ پرو مکس
(ProMotion)
۶٫۷ اینچ
۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل
۴۳۷۳۱:۴۵
با شارژر ۲۰ واتی
۳۵:۱۷--
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

رد مجیک 7S Pro در شرایط استاندارد آزمایش‌های شارژدهی باتری زومیت، یعنی روشنایی ۲۰۰ نیت نمایشگر و قطع بودن تمام امکانات ارتباطی، در کاربری روزمره ۱۱ ساعت و ۴۷ دقیقه شارژدهی دارد. توجه داشته باشید که نتیجه‌ی مذکور با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایشگر و خاموش بودن فن خنک‌کننده‌ی دستگاه به دست آمده است. در صورتی که فن گوشی روشن باشد، شارژدهی رد مجیک 7S Pro در همین آزمایش به ۱۰ ساعت و ۲ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. در تست پخش ویدیو، رد مجیک 7S Pro می‌تواند ویدیوی معیار زومیت با وضوح HD و کدک x264 را به مدت حدودا ۱۷ ساعت پخش کند. باتوجه به اعداد به دست آمده، شارژدهی گوشی گیمینگ رد مجیک را قابل قبول ارزیابی می‌کنیم.

تجربه‌ی بازی Nubia Red Magic 7S Pro

پیش از اینکه به عملکرد گوشی گیمینگ رد مجیک 7S Pro در اجرای بازی‌ها بپردازیم، بد نیست کمی در مورد ابزارهایی که برای گیمرها در نظر گرفته شده است صحبت کنیم. اپلیکیشن Game Space رد مجیک اصلی‌ترین ابزار درنظر گرفته شده برای گیمرها است که امکانات متعددی را حین بازی دراختیار قرار می‌دهد. اجرا کردن اپلیکیشن و بستن آن، ازطریق اسلایدر تعبیه شده در سمت چپ فریم ممکن خواهد بود. بعد از اینکه بازی مدنظرتان را در لابی اپلیکیشن اضافه کردید، در حین اجرای بازی با کشیدن منوی Game Space از سمت راست یا چپ نمایشگر می‌توانید وارد منوهای آن شوید.

Game launcher نوبیا رد مجیک 7S Pro

علاوه‌بر نمایش لحظه‌ای فرکانس CPU و GPU، امکان انتخاب بین سه پروفایل عملکرد پیش‌فرض Eco و Balanced و Rise، کنترل فن دستگاه، میانبر برای پیام‌رسان‌های مختلف از جمله واتساپ و تلگرام نیز دراختیار قرار می‌گیرد. برای کاربرانی که دوست دارند حین اجرای بازی‌ها از نهایت قدرت GPU‌ استفاده شود، گزینه‌ای نیز برای تنظیم پروفایل عملکرد GPU در نظر گرفته شده است که علاوه‌بر پروفایل‌های پیش‌فرض، یک حالت برای تنظیم دستی فرکانس GPU نیز ارائه می‌کند.

فارغ از امکانات نرم‌افزاری، تریگرهای رد مجیک 7S Pro را باید بهترین قابلیت بازی‌محور گوشی به‌حساب بیاوریم. برای نسبت دادن فرمان مدنظرتان به تریگرها، کافی است از درون نرم‌افزار Game Space آن‌ها را فعال کنید و سپس درون بازی و به‌صورت نرم‌افزاری، عملکرد هرکدام را تعیین کنید. کاربرد تریگرها در بازی‌های شوتر و مسابقه‌ای لذت دوچندانی دارد و کنترل بازی را برایتان راحت‌تر خواهد کرد.

بازی با نوبیا رد مجیک 7S Pro

برای تست عملکرد رد مجیک 7S Pro در اجرای بازی‌ها، از عناوین پرطرفدار که عملکرد سخت‌افزار گوشی را به چالش می‌کشند استفاده کردیم. همان‌طور که در نمودارها مشاهده می‌کنید، تمام بازی‌ها با پایداری بالای ۸۰ درصد و نرخ‌فریم حوالی ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شوند. اگر به نمودار بازی Diablo Immortal توجه کنید، متوجه افت فریم در بخش کوچکی از نمودار خواهید شد که درواقع به‌خاطر Freeze شدن بازی در برخی از لحظات اتفاق افتاده است.

نمودار عملکرد رد مجیک 7S Pro در بازی Genshin Impact

نمودار عملکرد رد مجیک 7S Pro در بازی Diablo Immortal

نمودار عملکرد رد مجیک 7S Pro در بازی Apex Legends

خوشبختانه حین اجرای بازی‌ها، دمای دستگاه نیز از حدی فراتر نمی‌رفت و باوجود فن‌های خنک‌کننده، دما نیز در حد معقولی که برای دست اذیت‌کننده نباشد، باقی می‌ماند.

عملکرد Nubia Red Magic 7S Pro در اجرای بازی‌های موبایل
عنوان بازی موبایلتنظیمات گرافیکی بازینرخ فریم میانگینوضعیت اجرا
Call of Duty MobileVery High۶۰ فریم‌برثانیهعملکرد بسیار پایدار
Genshin ImpactMedium۶۰ فریم‌برثانیهعملکرد بسیار پایدار
Diablo ImmortalsVery High۶۰ فریم‌برثانیهعملکرد پایدار با نوسان‌های اندک
Apex LegendsExtreme HD۵۰ فریم‌برثانیهعملکرد بسیار پایدار
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

دوربین Nubia Red Magic 7S Pro

رد مجیک 7S Pro از ترکیب سه دوربین اصلی + اولتراواید + ماکرو برای عکاسی بهره می‌برد که متأسفانه تمام دوربین‌ها از نظر مشخصات فنی، نسبت به نسل قبل تغییر خاصی را به خود نمی‌بینند. با چنین وصفی، انتظار داریم رد مجیک 7S Pro از نظر عکاسی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. در دوربین اصلی یا واید، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متر قرار گرفته است. دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز در حین عکاسی استفاده می‌کند.

مجموعه دوربین نوبیا رد مجیک 7S Pro

دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌تواند عکس‌ها را با میدان دید ۱۲۰ درجه به ثبت برساند. دوربین ماکرو نیز برای گرفتن عکس‌ها از فواصل نزدیک، از حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنزی با f/2.4 به‌کار خواهد آمد. رد مجیک 7S Pro از عکاسی با گستره‌ی دینامیکی بالا (HDR) نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر فیلم‌برداری، با 7S Pro می‌توان ویدیوهایی با وضوح 8K و نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه یا 4K با نرخ فریم ۳۰ یا ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کرد.

مجموعه‌ی عکس‌های رد مجیک 7S Pro را در گالری زیر مشاهده می‌کنید. از نظر گستره‌ی دینامیکی و ثبت رنگ‌ها، دوربین اصلی عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. البته با کمی زوم روی عکس می‌توان اثر سافت شدن بافت‌ها بر اثر حذف نویز را به‌وضوح مشاهده کرد. دوربین اولتراواید چندان از نظر گستره‌ی دینامیکی و دقت در ثبت رنگ‌ها خوب عمل نمی‌کند که با توجه به ابعاد حسگر، موضوع چندان عجیبی هم به نظر نمی‌رسد.

ازآنجاکه تنها دوربین اصلی رد مجیک 7S Pro‌ از حالت عکاسی شب یا نایت مد پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای عکاسی در شرایط نوری کم، باید به دوربین اصلی بسنده کنید. در حالتی که نایت مد فعال باشد، با بالابردن پارامتر ISO برای نورپردازی بیشتر، نویز زیادی هم به عکس اضافه می‌شود. به منظور حذف نویز، برخی از جزئیات بافت‌ها از بین می‌رود و به همین دلیل سافت شدن بافت‌ها رخ می‌دهد. از سوی دیگر، در حالت فوتو مد، نویز چندانی در عکس‌ها دیده نمی‌شود.

برای عکاسی سلفی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی زیر نمایشگر تعبیه شده است. ازآنجاکه تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر همچنان در مسیر بهبود قرار داشته و راه زیادی برای رسیدن به حالت ایده‌آل دارد، در مورد عملکرد دوربین سلفی نوبیا رد مجیک 7S Pro نیز چندان مته به خشخاش نمی‌گذاریم. به نظر می‌رسد بود و نبود دوربین سلفی چندان هم تفاوتی را رقم نمی‌زند و اگر می‌خواهید گوشی گیمینگ رد مجیک را خریداری کنید، باید قید سلفی‌های باکیفیت و خوش‌رنگ و لعاب را بزنید.

علاقه‌مندان به عکاسی ماکرو وضعیت بهتری نسبت به سلفی‌دوستان دارند و در صورتی که بخواهند از اشیا در فواصل نزدیک عکاسی کنند، با کمی دقت و حوصله، می‌توانند عکس‌های نسبتاً خوبی به ثبت برسانند.

جمع‌بندی

رد مجیک 7S Pro یک گوشی گیمینگ تمام‌عیار است و با اختصاص دادن تقریباً تمام منابع به همین برچسب کاربری، از همان ابتدا تمام تعارفات را با کاربران کنار می‌گذارد. تجربه‌ای که 7S Pro در بخش‌هایی همچون عکاسی و وبگردی ارائه می‌کند کاملاً متوسط و در حد گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار به نظر می‌رسد؛ اما از سوی دیگر، تمام عناصری که گیمرها برای لذت‌بردن از بازی‌های موبایل نیاز دارند در 7S Pro گرد هم می‌آیند. نمایشگر ۱۰ بیتی با دقت رنگ و روشنایی قابل قبول، سخت‌افزار قدرتمند به همراه سیستم خنک‌کننده، قابلیت‌های نرم‌افزاری مخصوص بازی‌ها، تریگرهای لمسی کارآمد و پایداری عملکرد مثال‌زدنی در کنار شارژدهی قابل قبول، رد مجیک 7S Pro‌ را به دستگاه رویایی موبایل گیمرها تبدیل می‌کنند.

مکالمه با نوبیا رد مجیک 7S Pro

شاید تنها ایراد رد مجیک 7S Pro، تجربه‌ی نرم‌افزاری نه‌چندان دلچسبی باشد که با پوسته‌ی کاربری اختصاصی رد مجیک به کاربر ارائه می‌شود. ازآنجاکه این روزها برای دراختیار داشتن یک گوشی پرچم‌دار باید حتی در بعضی موارد، بیشتر از برچسب قیمتی رد مجیک 7S Pro هزینه کنید، شاید برای افرادی که زمان قابل توجهی از روز را به بازی کردن با گوشی هوشمندشان اختصاص می‌دهند، انتخاب رد مجیک 7S Pro حتی معقولانه‌تر از انتخاب یک پرچم‌دار متداول باشد.

گوشی گیمینگ Red Magic 7S Pro از سوی فروشگاه مقداد آی‌تی برای جعبه‌گشایی و بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو