ادعای باورنکردنی مدیرعامل ایران خودرو درباره خودروهای ایرانی + ویدئو

منبع: روزیاتو

46

1401/7/19

10:00


ادعای باورنکردنی مدیرعامل ایران خودرو درباره خودروهای ایرانی + ویدئو

ادعای باورنکردنی مدیرعامل ایران خودرو درباره خودروهای ایرانی + ویدئو

مدیرعامل ایران خودرو با صحبت های خود درباره ی استانداردهای خودروسازی در ایران خبرساز شده است.

مهدی خطیبی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو که روز گذشته برای صحبت درباره ی عملکرد یک سال گذشته و برنامه های آینده ی این شرکت خودروسازی در شبکه خبر حضور یافته بود، ادعاهای بحث برانگیزی را مطرح کرد.

خطیبی گفت: «بسیاری از استانداردهایی که ما در کشور داریم، در خودروهای روز دنیا وجود ندارد. استانداردهایی که در کشور ما اجرا می‌شود در کل دنیا جزء استانداردهای سختگیرانه است. خودروهایی که جدیداً تولید می‌شود تمام استانداردهای اعلام شده را خواهند داشت.»

خطیبی همچنین مدعی شد بسیاری از مواردی که از سوی منتقدان کیفیت خودروهای ایرانی به عنوان استاندارد مطرح می شود جزء آپشن ها هستند.

مدیرعامل ایران خودرو اردیبهشت ماه امسال هم در برنامه تلویزیونی «فرامتن» مدعی شده بود خودروهای ایرانی گران نیستند.

او گفته بود خودروسازی ایران صنعت پیشرفته ای است و خودروهای ایرانی قیمت بالایی ندارند و انتقادها به صنعت خودروسازی ایران را فضاسازی دانسته بود.

خطیبی همچنین ادعای ضرردهی شرکت ایران خودرو را مطرح کرده بود، ادعایی که پیش تر از سوی شرکت سایپا نیز مطرح شده بود.

علی شیدایی، عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا چندی قبل مدعی ضرر ۷۰ میلیون تومانی این شرکت به ازای تولید هر خودرو شده بود.

کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی همواره مورد انتقاد مردم و کارشناسان بوده است و حتی مسئولین نیز به آن اذعان داشته اند.

چندی قبل نیز رهبری در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با بیان اینکه با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست، فرمودند مردم ناراضی‌ اند و حق با مردم است.

با این وجود، برخی مسئولین کماکان سعی در توجیه کیفیت پایین خودروهای ایرانی دارند. مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس و عضو تشخیص مصلحت نظام که همواره از مخالفان واردات خودرو به کشور بوده است، مدتی قبل درباره ی نقص فنی خودروهای داخلی اظهاراتی داشت که سر و صدای زیادی به پا کرد.

میرسلیم دراینباره گفته بود: «تولید خودروهای داخلی در طول این چندسال ساخته شده، لج خودروسازان خارجی و واردکنندگان را در آورده است. صنعت خودروسازی کشور در طول سالیان گذشته رو به پیشرفت بوده است. ادعای بازنشدن ایربگ خودروها در تصادفات به هیچ وجه صحت ندارد. به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودرو آمار ناچیزی است.»

قرعه کشی ایران جدید خودرو

دیروز دوشنبه ۱۸ مهر ایران خودرو قرعه کشی فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات خود در مهر ۱۴۰۱ را برای انواع پژو پارس سال و سورن پلاس، دنا پلاس دستی و اتوماتیک برگزار کرد.

قرار بود نتایج قرعه کشی عصر دیروز از طریق سایت اینترنتی ایران خودرو اطلاع رسانی شود اما اسامی برندگان تاکنون اعلام نشده است.

ثبت نام در طرح جدید فروش فوق‌العاده ایران خودرو از روز سه شنبه مورخ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ آغاز و چهار روز ادامه داشت.

در طرح فروش فوق العاده ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر برای ۴۰ هزار خودروی عرضه شده در این طرح شرکت کرده‌اند. در طرح فروش فوق العاده عادی ایران خودرو ۳ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۱۴ نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند. بر اساس اعلام ایران خودرو در قرعه کشی مرحله سی و هشتمین فروش فوق العاده عادی، ۱۶ هزار نفر بر اساس ظرفیت هر خودرو، به عنوان برنده و با روش قرعه‌کشی انتخاب شدند.

بر اساس اعلام ایران خودرو زمان تحویل خودروها حداکثر ۹۰ روز خواهد بود.‌

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو