۸ روش خانگی شگفت‌انگیز برای رفع خشکی دست‌ها در پاییز!

منبع: نی نی بان

25

1401/7/19

16:25


۸ روش خانگی شگفت انگیز برای رفع خشکی دست‌ها برای پاییز!

رفع خشکی دستها: تغییرات شدید آب و هوا و شرایط سخت آب و هوایی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و محرک های محیطی و برخی شرایط پزشکی می تواند دستان شما را خشک و خشن کند. خشک شدن دست ها منجر به پیری زودرس پوست دست ها می شود. بنابراین باید به صورت مرتب از دست های خود مراقبت کنید تا دچار خشکی نشوند.

خوشبختانه جای نگرانی نیست، شما می توانید از چندین روش خانگی برای نرم کردن دوباره دستان خود استفاده کنید. در بخش آرایش و زیبایی، ۸ بهترین روش خانگی برای جوان سازی و نرم کردن دست ها معرفی شده است. این روش ها ساده و بسیار موثر هستند که اگر به صورت مرتب استفاده کنید پوست های بسیار خشک و خشن را هم نرم و لطیف می سازند.

۸ روش خانگی معجزه گر برای نرم شدن دست ها

۱.وازلین

رفع خشکی دستها، وازلین دارای خواص مرطوب کنندگی قوی است. استفاده منظم از آن دست ها را نرم و لطیف می کند. قبل از خواب یک لایه نازک وازلین را به هر دو دست خود بمالید. سپس یک جفت دستکش نخی سبک بپوشید و به رختخواب بروید. اگر پوست خیلی خشکی دارید می توانید از وازلین هر شب استفاده کنید.

۲.روغن نارگیل

خواص نرم کنندگی روغن نارگیل به بهبود آبرسانی پوست و افزایش سطح چربی در سطح پوست کمک می کند. بنابراین، استفاده موضعی از روغن نارگیل می‌تواند به نرم‌تر شدن دست‌های شما کمک کند. ۱-۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل فوق بکر را به هر دو دست خود بمالید. یک جفت دستکش بپوشید تا روغن به پوست شما نفوذ کند. بگذارید یک شب یا چند ساعت بماند. می توانید این کار را ۱-۲ بار در روز انجام دهید.

۸ روش خانگی شگفت انگیز برای رفع خشکی دست‌ها برای پاییز!

۳.بلغور جو دوسر

رفع خشکی دستها، بلغور جو دوسر پوست را مرطوب می کند و عملکرد سد پوستی را بهبود می بخشد. از این رو، می تواند به از بین بردن خشکی پوست کمک کند، در نتیجه دستان شما را با هر بار استفاده نرم تر می کند. نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر اضافه کنید.

آ‌ن را خوب مخلوط کنید و روی دستان خود بمالید. بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه قبل از آبکشی روی پوست بماند. همچنین می توانید از مرطوب کننده های ساخته شده از بلغور جو دوسر نیز استفاده کنید. می توانید از بلغور جو دو سر در روز یک بار استفاده کنید.

۴.زرده تخم مرغ

رفع خشکی دستها، زرده تخم مرغ سرشار از لسیتین است، نرم‌کننده‌ای که به بهبود پوست کمک می‌کند. معمولا در مواد حالت دهنده پوست استفاده می شود. زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید. زرده را به دستان خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب و صابون ملایم بشویید تا بوی بد تخم مرغ از بین برود. این کار را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید.

۵.اسکراب شکر

رفع خشکی دستها، تجمع سلول های خشک پوست روی دست ها نیز می تواند باعث خشک شدن آن ها شود. بافت دانه دانه، دانه های شکر می تواند به لایه برداری پوست کمک کند. یک قاشق غذاخوری شکر را با نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را به دستان خود بمالید و ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.  این کار را ۱-۲ بار در هفته انجام دهید.

۶.عسل

رفع خشکی دستها، عسل می تواند پوست را هیدراته، تسکین و مرطوب کند. در واقع ماهیت نرم کننده عسل می تواند دستان شما را نرم کند. کمی عسل خام را در دستان خود بگیرید. آن را به آرامی روی هر دو دست خود پخش کنید. قبل از اینکه آن را بشویید، بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست بماند. این کار را ۱-۲ بار در روز انجام دهید.

۸ روش خانگی شگفت انگیز برای رفع خشکی دست‌ها برای پاییز!

۷.آلوئه ورا

رفع خشکی دستها، عصاره آلوئه ورا سرشار از پلی ساکارید است که می تواند به مرطوب کردن پوست کمک کند.  یک قاشق غذاخوری ژل را از برگ آلوئه ورا استخراج کنید. ژل را مخلوط کرده و روی دستان خود بمالید. بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. ژل باقی مانده را برای استفاده بیشتر فریز کنید. این کار را ۱-۲ بار در روز انجام دهید.

۸.روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین حاوی اسیدهای چرب است که می تواند به مرطوب کردن پوست کمک کند و دستان شما را نرم تر کند. روغن بادام شیرین را روی دستان خود بمالید. بگذارید تا خشک شود. اگر قصد دارید روغن را یک شبه روی پوست خود بگذارید، می توانید یک جفت دستکش نیز بپوشید. این کار را روزانه یک یا چند بار انجام دهید.

رفع خشکی دستها، این درمان ها می توانند با گذشت زمان دست های شما را نرم تر کنند. اما مهم است که از خشک شدن مجدد دستان خود جلوگیری کنید. در ادامه چند راه را برای جلوگیری از خشک شدن دست ها شرح داده شده است.

چگونه از خشک شدن دست های خود جلوگیری کنیم؟

۱.از استفاده از صابون ها یا مواد شوینده ای که باعث خشکی دستان شما می شوند خودداری کنید.

۲.اگر می خواهید دست های خود را برای مدت طولانی در معرض آب قرار دهید، از دستکش استفاده کنید.

۳.همیشه از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

۴.استرس خود را مدیریت کنید زیرا شرایط خاصی مانند اگزما (که می تواند ناشی از استرس باشد) باعث خشکی دستان شما می شود.

۵.از استفاده از خشک کن هوا برای خشک کردن دست خودداری کنید. به جای آن از دستمال کاغذی استفاده کنید.

۶.هفته ای یک بار دستان خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست که می توانند باعث خشکی پوست شوند خلاص شوید.

۷.برای مدیریت اختلالات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما فورا کمک پزشکی دریافت کنید.


مطلب پیشنهادی: درمان سریع خشکی پوست دست چیست؟


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو