انتقال بیماران این بیمارستان پایتخت به دلیل فرسودگی ساختمان

31

1401/7/19

16:29


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس آخرین تصمیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار است بیمارستان اشرفی اصفهانی تبدیل به مرکز جامع تالاسمی شود. چند وقتی است که دادستانی کل کشور پیگیر ایمن سازی ساختمان های فرسوده به خصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی است تا حوادثی مانند  چند ماه گذشته در یکی  از مراکز درمانی کشور رخ ندهد.  

انتقال بیماران این بیمارستان پایتخت به دلیل فرسودگی ساختمان

به گزارش بهداشت نیوز، تعطیلی برخی بیمارستان ها به دلیل ایمن سازی ساختمان های آن ها موضوعی است که در فضای مجازی گاه و بیگاه شنیده می شود که هدف اصلی این کار حفظ ایمنی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی خواهد بود.
 
جدیدا اخباری به گوش رسیده است که بیمارستانی به دلیل فرسودگی ساختمان هایش در حال تعطیل شدن است.

رضا زندی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی اصلا بخش بستری ندارد و برای بیماران دیالیزی و تالاسمی است. در طول بازسازی ساختمان فرسوده این بیمارستان بیماران دیالیزی در مراکز دیگری جانمایی خواهند شد.
 
به گفته وی بعد از ایمن سازی ساختمان فرسوده بیمارستان آیت الله اشرفی اصفهانی بر اساس آخرین تصمیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار است تبدیل به مرکز جامع تالاسمی شهید بهشتی شود.
 
او افزود: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر این که بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی تغییر کاربری داده و تبدیل به پاساژ تجاری می شود، کاملا نادرست است. بیماران هیچ پولی پرداخت نکرده و در هر مرکز دولتی، خصوصی و خیریه می توانند نزدیک ترین مرکز به محل زندگی و حتی محل کار خود را انتخاب کنند و به نوعی جانمایی بیماران با نگاه بیمار محور است.
 
او ادامه داد: در هنگام جانمایی بیماران دیالیزی سعی شده است تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود و نزدیک ترین مرکز درمانی دلخواه بیماران برای جانمایی آن ها در نظر گرفته می شود تا هیچ بار مالی به بیماران تحمیل نشود.
 
او گفت: بر اساس ابلاغیه داداستان کل کشور و معاونت پیشگیری قوه قضائیه ساختمان های غیر ایمن باید بازسازی و ایمن سازی شوند که در این بین ساختمان بیمارستان آیت الله اشرفی اصفهانی فرسوده و غیر ایمن است.
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو