پارک ایل گلی تبریز با طبیعت زیبا و چشم نواز

پارک ایل گلی تبریز با طبیعت زیبا و چشم نواز


منبع: آرگا

29

1401/7/20

10:09


پارک ایل گلی تبریز یکی از یباترین پارک هایی است که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. این پارک یک باغ وسیع و تاریخی است که از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد.

تبریز شهری با تمدن بالا که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می کشاند. این شهر به دلیل قدمت بالای خود و جاذبه های دیدنی بی شمارش شناخته شده است. پارک ایل گلی تبریز که یکی از زیبایی های این شهر بوده یکی از نمادهای اصلی آن محسوب می شود.

پارک ایل گلی تبریز

معرفی پارک ایل گلی تبریز

این باغ زیبا در شهر تبریز بسیار با قدمت است. در واقع این پارک امروزه یکی از مهم ترین نمادهای این شهر به شمار می آید. اهمیت این مکان به دلیل طبیعت زیبا و قدمت تاریخی آن می باشد. اگر می خواهید از زیبایی های این پارک بیشتر دیدن کنید، می توانید در این بخش همراه ما باشید. این مکان امروزه دیدنی های تبریز است.

باغ ایل گلی

همانطور که می دانید، تبریز شهری با شرایط کوهستان است بنابراین دارای آب و هوایی سرد می باشد. تابستان های این شهر تجربه خوبی برای سفر است زیرا می توانید از آب و هوای معتدل و خنک آن استفاده کنید. این شهر حجم بالایی از بارندگی را دارد، بنابراین می توان گفت یکی از شهرهای سرسبز ایران است.

عمارت ایل گلی

این باغ کجا قرار دارد؟

برای بازدید از این باغ دیدنی و زیبا باید به بخش اصلی شهر تبریز بروید. این باغ در فاصله ۷ کیلومتری از تبریز واقع شده است و مکانی برای تفرج و استراحت می باشد. در پیشینه تاریخی این مکان ذکر شده که نام آن پیش از انقلاب “گول” بوده است. گول به معنای استخر بوده و در واقع با نام استخر شاه از آن یاد می شده است. بعد از انقلاب این مکان تغییر نام یافت.

پارک ایل گلی

شما با سفر به این پارک دیدنی و زیبا می توانید، سری به مقبره شعرا که در نزدیکی آن قرار دارد، بزنید. بازارهای قدیمی که در این حوالی مشاهده می کنید، صفایی خاص داشته که با قدم زدن در آن متوجه خواهید شد. شما برای رسیدن به این پارک تاریخی زیبا می توانید از وسیله شخصی و مترو استفاده کنید. این پارک زیبا از مکان های دیدنی تبریز می باشد.

تاریخچه ایل گلی:

در زمان آق قویونلوها این مکان استخری بزرگ بوده که در زمان صفویان نیز گسترش یافت. این استخر یکی از بزرگ ترین منابع آب بوده و باغ های اطراف را آبیاری می کرده است. این استخر ۱۲ متر عمق داشته و در زمان صفویان دیوارکشی شد. در زمان قاجاریان نیز با راه اندازی برخی از مسیرها درختانی برای سرسبزی ایجاد شدند. این درختان شامل بید مجنون بوده که زیبایی خاصی به آن بخشیده اند.

پارک دیدنی ایل گلی

دیدنی های ایل گلی:

پارک ایل گلی تبریز دارای جاذبه های زیادی است. با ورود به این پارک دریاچه و عمارتی را مشاهده می کنید که در نوع خود منحصر به فرد هستند. دریاچه این پارک از مشهورترین دیدنی های آذربایجان شرقی است. این پارک دارای جاذبه های تفریحی و امتیازات زیادی بوده که آن را به یکی از مکان های تفریحی تبدیل کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو