معرفی انواع خواب آور طبیعی که خوابی لذت بخش به شما هدیه می دهند

معرفی انواع خواب آور طبیعی که خوابی لذت بخش به شما هدیه می دهند


منبع: آرگا

40

1401/7/20

11:40


اختلال خواب یکی از مشکلاتی است که بیشتر ما ممکن است آن را تجربه کرده باشیم و با توجه به اینکه خواب می تواند در سلامت انسان تاثیرگذار باشد با استفاده از خواب آور طبیعی می توان آن را درمان کرد.

بیشتر افراد به محض بی خوابی با استفاده از داروها و قرص های خواب آور به خواب می روند در صورتی که انجام این کار می تواند برای سلامت چشم خطر داشته باشد. اما استفاده از خواب آور های طبیعی که شامل مواد گیاهی و مواد غذایی موثر برای تعادل خواب می باشد به راحتی و بدون هیچ ضرری می تواند برنامه خواب شما را راحت تر و منظم کند.

  

خواب آور خانگی طبیعی

 معرفی انواع داروهای خواب آور طبیعی:

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند برنامه خواب شما بر هم بزند از جمله استرس، تنش و نگرانی همچنین در برخی از موارد نیز افراد به دلیل ریشه بیماری های روانی مانند اختلال اضطراب فراگیر یا کابوس دچار بی خوابی و بد خوابی خواهند شد.

هضم نشدن درست غذا و خوردن غذاهای سنگین در شب و قبل از خواب یک عادت نادرستی است که موجب بی خوابی می شود و شما برای مقابله با این امر باید قبل از خواب از این ترفند ساده برای خوابی آرام استفاده کنید.

بادام:

بادام یکی از موادی است که به عنوان یک خواب آور برای شما عمل می کند و به دلیل اینکه سرشار از منیزیم است به ریلکس شدن عضلات و سیستم های عصبی کمک می کند. علاوه بر این بادام دارای مقداری پروتئین نیز می باشد که سطح قند خون را کنترل می کند و موجب می شود تا کمتر دچار احساس گرسنگی شوید.

مصرف ۳۵ گرم بادام به همراه سالاد یا قبل از خواب می تواند موجب آرامش اعصاب و روان شما شود و خواب راحتی خواهید داشت.

خواب آور مفید طبیعی

سیب و کاهو:

سیب و کاهو را می توانید به عنوان یک ترکیب مناسب و تاثیرگذار برای تنظیم برنامه خواب و به عنوان یک خواب آور های طبیعی استفاده می شود. این ترکیب را نیز می توانید با استفاده از شیر نیز استفاده کنید. مصرف سیب و سیر به شکل معجون می تواند مناسب باشد همچنین استفاده از این مواد غذایی به شکل سالاد به همراه سس، روغن زیتون، نارنج و یا آبلیمو استفاده کنید.

موز:

مصرف مور نیز می تواند همانند یک خواب آور عمل کند این معجون را می توانید به شکل های مختلف و دلخواهی تهیه کنید. مخلوط موز، کره بادام زمینی به همراه شیر سویا از ترکیبات فوق العاده ای است که  دارای تاثیرات بسیاری است.

خواب آورهای طبیعی کدام اند

چای سبز:

چای سبز تنانین دارد که مصرف آن موجب کاهش افسردگی و استرس خواهد شد و این امر موجب می شود تا وضعیت خواب شما رو به بهبود باشد.

در  استفاده از این دمنوش خواب آورهای طبیعی باید توجه داشته باشید که در صورتی استفاده از چای سبز معمولی دچار بی خوابی خواهید شد و به همین جهت باید از چای سبز نتالین دار استفاده نمایید. زمان مناسب برای مصرف این دمنوش ۵ عصر می باشد

بادرنجبویه:

این دمنوش از دمنوش های توصیه شده برای درمان بی خوابی و کم خوابی است افرادی که دارای استرس و اضطراب هستند می توانند از این دمنوش تاثیرگذار استفاده کنند. مصرف این دمنوش به همراه مقداری عسل می تواند دارای تاثیرگذاری بیشتری باشد.

چند خواب آور طبیعی

دمنوش:

استفاده از دمنوش های مناسب به عنوان خواب آور طبیعی نیز می تواند موثر باشد دمنوش هایی مانند گل گاو زبان، بهار نارنج، سنبل الطیب و تخم گشنیز می تواند برای این امر موثر و مفید باشند.

برخی مواد غذایی که در بی خوابی تاثیر دارند.

در بالا با انواع خوراکی ها و دمنوش هایی که برای درمان بی خوابی موثر هستند، آشنا شدید، حال در ادامه به معرفی مواد غذایی تاثیرگذار در بی خوابی می پردازیم :

قهوه :

یک قانون ساده درباره این نوشیدنی وجود دارد که نباید حداقل تا ۶ ساعت قبل از خواب مصرف شود، زیرا کافئین که در قهوه وجود دارد، تاثیر زیادی در اضطراب و اختلال در خواب می شود، کافئین می تواند سطح هورمون استرس را افزایش دهد و از طریق مسدود کردن گیرنده های تقویت کننده خواب در مغز موجب بی خوابی فرد خواهد شد، از این رو توصیه می شود بعد از ناهار از خوردن قهوه اجتناب شود.

خواب آور خانگی

غذا های ادویه دار :

این غذا با وجود اینکه خوشمزه بوده و طرفداران زیادی دارند، مصرف آنها پیش از خواب مفید نمی باشد، این غذاها بر روی دستگاه گوارش تاثیرات مخرب دارند، ناراحتی دستگاه گوارش یکی از علل اصلی بی خوابی می باشد، همچنین خوردن غذا های تند موجب سوء هاضمه، سوزش سر دل و رفلاکس اسید شده که این عوامل در بی خواب شدن تاثیرگذار هستند.

جو دوسر :

مصرف این ماده غذایی به دلیل دیر هضم بودن در پیش از خواب، موجب می شود که وقت کافی برای هضم مناسب نداشته باشید، در نتیجه خوردن آن با سوء هاضمه، سوزش قلب و گاز معده همراه خواهد بود و این مشکلات در نهایت موجب ناراحتی معده و احساس درد می شود که در شب بیداری و بی خوابی تان تاثیر گذار خواهد بود.

خواب اور های طبیعی

کربوهیدارت ها و مواد قندی :

مصرف شیرینی ها، کیک های شکلاتی و دسر ها می توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند، قند هایی مثل فروکتوز و گالاکتوز می توانند در الگو های نامنظم خواب تاثیر گذار باشند، به طور کلی غذا های قندی و غنی از کربوهیدرات جزو غذاهای موثر بر بی خوابی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو