با شماری از عجیب ترین مراسم های خاکسپاری در جهان آشنا شویم

با شماری از عجیب ترین مراسم های خاکسپاری در جهان آشنا شویم


منبع: همگردی

53

1401/7/20

22:01


این بار می خواهیم تا اطلاعاتی را در مورد عجیب ترین مراسم های خاکسپاری در جهان به شما ارائه بدهیم که احتمالا تاکنون نشنیده و ندیده اید. در ضمن، این هشدار را هم بدهیم که ممکن است از شنیدن بعضی از مراسم های خاکسپاری عجیب در دنیا کمی بترسید. پس اگر جراتش را دارید، با ما همراه باشید تا با چند نمونه از ترسناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان آشنا شوید.

خاکسپاری در پارک و یادبود در زیر پل

برخی از مردم آمریکا مردگانشان را در پارک صورت فلکی دفن کرده و در زیر پل منهتن برایشان یادبود می گیرند. این مورد از عجیب ترین مراسم های خاکسپاری در جهان، روش نوینی بوده که به درد شهرهای بسیار شلوغ می خورد. جالب است بدانید که شمار این جنازه ها به 5000 تن می رسد.

خاکسپاری در پارک و یادبود در زیر پل

جاودانه کردن مردگان به شکل درخت

بعضی کشورها هم به فکر جاودانه شدن مردگانشان هستند و روشی ابداع کرده اند که در آن DNA مردگان را به درخت تزریق کرده و گویی، روحی جاودانه به آن می دهند. البته در این روش که بیو پرزنس نام دارد، در ژن درخت تغییری ایجاد نمی شود.

جاودانه کردن مردگان به شکل درخت

صخره های مرجانی از مردار انسان ها

حتما تا بحال دفن دریایی مردگان به گوشتان خورده است. این بار اما می خواهیم به معرفی روش نوینی بپردازیم که یکی از عجیب ترین مراسم خاکسپاری در دنیا بشمار می رود. شاید تا به حال نام صخره مرجانی نپتون را در فلوریدا شنیده شنیده باشید که برای ساختش خاکستر مردگان را پس از ترکیب با سیمان، درون آب انداخته تا صخره های مرجانی بزرگی را تشکیل دهد.

صخره های مرجانی از مردار انسان ها

روش دفن آسمانی

حتما با شنیدن نام آسمانی چیزی که در ذهنتان تداعی می شود، این است که این مورد از مراسم های خاکسپاری عجیب در دنیا روشی بسیار آرام و معنوی خواهد بود. اما باید بگوییم که اصلا اینطور نیست. در تبت کندن قبر بسیار دشوار هست و به همین خاطر، مردم مردگان خود را در طبیعت رها کرده تا خوراک کرکس و دیگر مردارخواران شوند.

روش دفن آسمانی

انبار نوین شرکت تویوتا برای خاکستر مردگان

در راستای انجام یکی از ترسناک ترین مراسم های خاکسپاری در جهان حتی شرکت تویوتا هم وارد عمل شده و انباری را برای نگهداری از مردگان ساخت. ابتدا، کد مورد نظر خود را وارد کرده و سپس، می توانید مرده مورد نظر خود را البته بعد از خاکستر شدن ببینید.

انبار نوین شرکت تویوتا برای خاکستر مردگان

فریز کردن اجساد

در این روش، مردگان را فریز کرده، خرد می کنند و وکیوم شده آن را به خاک می سپارند تا اینگونه جهشی در فرآیند تجزیه ایجاد کرده و مدت آن را به یک سال کاهش دهند.

فریز کردن اجساد

روش دفن در فضا

حال بشنوید از افرادی که برای خاکسپاری مردگان از زمین بریده و متوسل به فضا شده اند. یکی از این افراد، جین رادنبری است که به روشی که در فیلم استار ترک 2 نشان داده شد، به خاک رفت. در آن اثر، شخصیت اسپاک پس از خاکستر شدن به وسیله کپسولی به فضا ارسال شد و در آنجا مامن گزید.

روش دفن در فضا

بهینه سازی از طریق اجساد

حال بشنوید از عجایب کشور کره جنوبی. حدود 17 سال پیش قانونی در این کشور به تصویب رسید که براساس آن، قبرهایی که بالای 60 سال عمر دارند، باید شکافته و اجسادشان خارج شوند تا جا برای اجساد جدید باز گردد. حتما تعجبتان دوچندان خواهد شد اگر بدانید که با همان اجساد بیچاره مهره هایی رنگارنگ تولید می کنند تا دور ریزشان به صفر رسیده و بهینه سازی را به معنای واقعی انجام دهند.

بهینه سازی از طریق اجساد

ساخت برجی برای اجساد

و اما بشنوید از تلاش های بی دریغ مردم مکزیک برای احداث برجی به عمق 250 متر برای مردگان. این برج قرار است در مکزیکو سیتی افتتاح گردید.

ساخت برجی برای اجساد

جشنی همراه با حرکات موزون به افتخار مردگان

اگر تا اینجا ترس و تعجبتان هنوز برانگیخته نشده است، دیگر وقتش رسیده تا با خواندن این مطلب اعلام شکست کنید. مردم ماداگاسکار طی مراسمی با استخوان های بیرون آورده مردگان خود شروع به رقصیدن می کنند. البته برای بوی بد مردگان هم به اسپری و شراب متوسل می شوند، چرا که این مردگان 5 تا 7 سال درون خاک بوده اند.

جشنی همراه با حرکات موزون به افتخار مردگان

ساخت تابوت هایی رنگارنگ و فانتزی

بعد از شنیدن این همه شگفتی، خوب است سری هم به کشور غنا بزنیم و از روش نوآورانه آنها نیز باخبر شویم. این روش اصلا ترس ندارد و بیشتر می تواند جنبه سرگرمی داشته باشد، چرا که مردم غنا تابوت های زیبایی را برای مردگان خود و براساس روحیات آن ها طراحی کرده و آن ها را در این تابوت های فانتزی به خاک می سپارند.

ساخت تابوت هایی رنگارنگ و فانتزی

روش تدفین به صورت عمودی

حال با شنیدن این همه شگفتی، دانستن اینکه در عراق و نروژ مردگان را به صورت افقی به خاک می سپارند، دیگر نباید جای شگفتی داشته باشد.

روش تدفین به صورت عمودی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو