ساده‌ترین راه‌ از بین بردن نفخ حبوبات | این مواد غذایی چاق کننده‌های سالم هستند

منبع: نصرینو

19

1401/7/20

23:28


یک متخصص طب سنتی مواد غذایی چاق کننده سالم و نحوه مصرف آنها را معرفی و درباره راه از بین بردن نفخ حبوبات توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

همشهری آنلاین: علیرضا یارقلی در خصوص چاق کننده‌های سالم گفت: هر چیزی که رطوبت شما را زیاد کند، چاق کننده است. سمنو و رب عناب و خود عناب چاق کننده است که می‌توان قبل و بعد غذا استفاده کرد و هم در طی روز استفاده شود. وی افزود: مصرف این مواد برای هر بدنی مناسب و کمک کننده است.

این متخصص طب سنتی در مورد مصرف این مواد غذایی گفت: روزانه می‌توان با توصیه پزشک سه قاشق غذاخوری استفاده کرد اما نباید در استفاده از آن زیاده روی شود. وی با اشاره به اینکه بادام چاق کننده است گفت: شیربرنج و فرنی نیز چاقی سالم می‌دهند.

یارقلی در خصوص نفخ حبوبات گفت: برخی از مواد غذایی تولید گاز می‌کنند و برای افراد نفاخ توصیه نمی‌شوند. همچون حبوبات که در این گروه قرار می‌گیرند.

وی افزود: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آنها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: راهکار دیگر برای رفع نفخ حبوبات پختن آن به همراه زیره و برنج است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو