زرشک ظرفیتی برای جذب گردشگران به خراسان جنوبی است

منبع: همگردی

17

1401/7/21

13:31


ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، زرشک ظرفیتی برای جذب گردشگران به خراسان جنوبی است.

علی اصغر شالبافیان در حاشیه بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت های متنوع گردشگری از جنبه تاریخی فرهنگی و طبیعتگردی دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعددی در این استان وجود دارد، بیان کرد: به عنوان مثال در خراسان جنوبی محصولات کشاورزی ویژه ای چون زرشک وجود دارد که با توجه به آن میتوان جذابیت هایی را در زمینه گردشگری ایجاد کرد.

شالبافان ادامه داد: یکی از مسائلی که می تواند به رونق گردشگری خراسان جنوبی کمک کند، استفاده از ظرفیت گردشگران عبوری است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که مسافران عبوری در استان اقامت داشته باشند، افزود: تقویت زیرساختهای اقامتی و خدماتی گردشگری در خراسان جنوبی می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید بهانه های ماندن و اقامت بیشتر گردشگران در خراسان جنوبی را زیاد کنیم.

شالبافیان یادآور شد: اگر سخن از رویدادهایی چون جشنواره زرشک می کنیم بواسطه آن است که بهانه برای سفر به خراسان جنوبی و اقامت گردشگران را داشته باشیم؛ علاوه بر آن باید ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری خراسان جنوبی را به درستی معرفی کنیم.

زرشک ظرفیتی برای جذب گردشگران به خراسان جنوبی است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو