پارک جنگلی رودبارک یکی از تفریحگاه های استان سمنان است

منبع: همگردی

29

1401/7/21

15:30


جاذبه ها/ براساس خبرهای بدست آمده، پارک جنگلی رودبارک یکی از تفریحگاه های استان سمنان است.

پارک جنگلی رودبارک از جمله پارکهای طبیعی کشور و مناطق حفاظت شده ای بوده که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند؛ منطقه ای زیبا در موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای منحصر بفرد که در کنار زیبایی های طبیعی خود به بسیاری از مناطق طبیعی و تاریخی دسترسی دارد. این جنگل زیبا در فاصله 60 کیلومتری شمال شرقی استان سمنان و در مسیر شهمیرزاد به فولاد محله قرار گرفته است. در انتهای مسیر منتهی به این پارک جنگلی حدود 5 کیلومتر جاده خاکی وجود دارد و پس از آن جنگلهای سر به فلک کشیده چشم نوازی می کنند.

عاشقان جنگل و سرسبزی می توانند ساعتها در جنگلهای بکر و دست نخورده این منطقه به تفریح بپردازند. دشت وسیع و پرگل نیز در این منطقه کم نیستند و صحنه ای کم نظیر را به نمایش میگذارد. این منطقه طبیعی و زیبا در کنار تمام مناظر طبیعی و سرسبز خود دنیایی از موجودات و حیات وحش را نیز در دل خود جای داده است. به دلیل وجود گونه های مختلف حیوانات در این منطقه همه ساله بسیاری از عاشقان حیات وحش از این منطقه بازدید می کنند.

البته گه گاه شکارچیان غیر مجاز نیز در این جنگل بچشم میخورد که در سالهای اخیر با آنها به شدت برخورد شده است. حیوانات این منطقه که میتوان به انواع گوزن قرمز، گاو کوهی، کل، قوچ، میش، آهو، بز، شوکا، خوک، گراز، خرس و پلنگ و بسیاری دیگر از گونه ها در آن اشاره کرد.

پارک جنگلی رودبارک یکی از تفریحگاه های استان سمنان است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو