در کدام شهرهای دنیا، مردم و اماکن بیشتر تحت کنترل و نظارت دوربین مداربسته هستند؟

در کدام شهرهای دنیا، مردم و اماکن بیشتر تحت کنترل و نظارت دوربین مداربسته هستند؟


منبع: روزیاتو

39

1401/7/21

21:01


در کدام شهرهای دنیا، مردم و اماکن بیشتر تحت کنترل و نظارت دوربین مداربسته هستند؟

در کدام شهرهای دنیا، مردم و اماکن بیشتر تحت کنترل و نظارت دوربین مداربسته هستند؟

ممکن است تعجب آور باشد، اما تا سال ۲۰۰۷ جمعیت شهری جهان از جمعیت روستایی پیشی گرفت. در آن زمان، این دو گروه تقریباً ۵۰/۵۰ تقسیم شدند و حدود ۳.۳ میلیارد نفر در هر بخش زندگی می کردند.

امروزه درصد افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند به بیش از ۵۵ درصد رسیده و انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ به ۶۸ درصد برسد. با توجه به این روند، بسیاری از شهرهای بزرگ جهان به خانه ده ها میلیون نفر تبدیل شده اند.

در پاسخ به چنین تراکم باورنکردنی، دولت ها، مشاغل و خانواده ها دوربین های امنیتی بی شماری را برای اهداف مختلف از جمله حفاظت از جرم نصب کرده اند. برای درک مقیاس این نظارت، داده‌هایی را از گزارش اخیر Comparitech گرفته‌ایم تا ببینید در کدام شهرهای جهان مردم و اماکن بیشتر تحت نظارت و کنترل هستند.

فهرست شهرهایی که بیشتر تحت کنترل هستند (به استثنای چین)

فعلاً بدون احتساب چین، این ۱۰ شهر در جهان بیشتر از دیگر شهرهای جهان تحت نظارت هستند:

چهار شهر صدرنشین همگی متعلق به هند است که دومین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت است. دوربین های مداربسته نقش مهمی در تلاش های کشور برای کاهش جرایم علیه زنان ایفا می کنند.

در پایین‌ فهرست، شهرهایی از کشورهای مختلف قرار دارند. یکی از این موارد روسیه است که در سال های اخیر استفاده از دوربین های مداربسته را گسترش داده است. با توجه به سابقه نقض حقوق بشر در کشور، فعالان نگران هستند که فناوری تشخیص چهره به ابزاری برای سرکوب تبدیل شود.

تنها شهر ایالات متحده در این لیست، لس آنجلس است که شامل برخی از ثروتمندترین محله ها و شهرداری های این کشور است. این منطقه شهری شامل بورلی هیلز می شود که طبق گزارش لس آنجلس تایمز، بیش از ۲۰۰۰ دوربین برای جمعیت ۳۲۵۰۰ نفری خود دارد. این به معنای حدود ۶۲ دوربین به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است، به این معنی که اگر بورلی هیلز به عنوان یک نهاد جداگانه در لیست رتبه بندی جهانی قرار می گرفت، در رتبه دوم می نشست.

نظارت در چین

IHS Markit تخمین می زند که تا سال ۲۰۲۱، بیش از ۱ میلیارد دوربین نظارتی در سراسر جهان نصب شده است که ۵۴ درصد از این دوربین ها در چین قرار دارند.

به دلیل کمبود شفافیت، تعیین دقیق تعداد دوربین در هر شهر چین غیرممکن است. با این حال، اگر فرض کنیم که چین ۵۴۰ میلیون دوربین دارد و آن را بین جمعیت ۱.۴۶ میلیاردی آن تقسیم کنیم، به طور منطقی می توان گفت که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳۷۳ دوربین وجود دارد (ارقام گرد شده است).

محدودیت این رویکرد این است که فرض می‌کند همه در چین در شهری زندگی می‌کنند که دور از واقعیت است. جدیدترین آمار بانک جهانی حاکی از آن است که ۳۷ درصد از جمعیت چین روستایی هستند که معادل بیش از ۵۰۰ میلیون نفر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، تعداد دوربین ها به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در یک شهر چینی سطح ۱+ (مثلاً شانگهای) احتمالاً بسیار بیشتر از ۳۷۳ است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۱۰ شهر جهان با بیشترین تعداد دوربین مدار بسته مراقبتی در سطح خیابان ها

کنترل شهروندان به مدرسه‌ها رسید؛ «یونیفرم‌های هوشمند» به تن دانش‌آموزان چینی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو