دیمین هرست، هنرمند نامدار نقاشی‌های خودش را می‌سوزاند

43

1401/7/22

01:56


هنرمند مشهور انگلیسی برای مرحله نهایی یک پروژه NFT چند شومینه در گالری خیابان نیوپورت در لندن نصب کرد.

دیمین هرست، هنرمند نامدار نقاشی‌های خودش را می‌سوزاند

گروه تجسمی هنرآنلاین: دیمین هرست در یک مراسم آیینی در جدیدترین گالری خود، از ۱۲ اکتبر شروع به سوزاندن ۱۰۰۰ اثر از اولین مجموعه NFT (توکن غیرقابل تعویض) خود کرد. این هنرمند با پوشیدن شلوار و دستکش‌های محافظ نقره‌ای، در حالی که اولین قطعه را در یکی از شش شومینه طراحی شده و سفارشی موجود در گالری می‌انداخت گفت: «چه روز عجیبی است».

این اقدام مرحله نهایی پروژه NFT هرست به نام «پول» است که در ژوئیه ۲۰۲۱ با مجموعه‌ای از ۱۰۰۰۰ نقاشی نقطه‌ای آغاز کرد و هر کدام با عنوان، شماره‌گذاری، امضا و لینک به NFT مربوطه با قیمت ۲۰۰۰ دلار فروخته شد. سپس خریداران می‌توانستند انتخاب کنند که کار فیزیکی را دریافت کنند یا نقاشی آنالوگ را از بین ببرند. در نهایت ۵۱۴۹ خریدار تصمیم به حفظ آثار هنری فیزیکی گرفتند و ۴۸۵۱ خریدار NFT را انتخاب کردند.

نقاشی‌هایی که قرار بود به صورت فیزیکی باقی بمانند از ۶ سپتامبر در گالری خیابان نیوپورت به نمایش درآمده‌اند و آثار باقیمانده هر روز تا پایان نمایش در ۳۰ اکتبر به صورت دسته‌ای سوزانده می‌شوند. تصمیم هرست برای به آتش کشیدن آثار خود، حمایت نهایی او از NFT را نسبت به اثر هنری فیزیکی تأیید می‌کند.

هرست پس از اینکه چند اثر را به آتش کشید، اعتراف کرد: « در واقع بیشتر از آنچه فکر می‌کردم از این کار لذت می‌برم».

او پیش از سوزاندن هر اثر مطمئن می‌شود که شماره و عنوان آن با دقت فیلمبرداری شده است. در مورد تأثیرات زیست محیطی این آتش سوزی‌ها نیز گفته شده است با وجود بوی دود چوب در گالری‌، این اجاق‌های چوب سوز عملاً بدون دود هستند و تمام سوخت آن‌ها از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

دیمن هرست

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو