اکران فیلم بلوند (Blonde) درباره زندگی مرلین مونرو بار دیگر نام این بازیگر پر حاشیه را بر سر زبان ها انداخته است. بازیگری که پس از گذشت بیش از نیم قرن از زمان مرگش، هنوز هم می تواند به اندازه کافی خبرساز باشد. از این رو، این بار در پنج برتر سینمایی به «5 فیلم برتر مرلین مونرو که باید دید!» پرداخته ایم تا شما هم با فیلم های مطرح این بازیگر آشنا شوید.

- آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند (Gentlemen Prefer Blondes):

 

5- آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند (Gentlemen Prefer Blondes): ترکیب مرلین مونرو و جین راسل عمده دلیل موفقیت فیلم «آقایان مو طلایی ها را ترجیح می دهند» بود. ترکیب جذابی که توانست این اقتباس سینمایی را به موفقیت برساند.

داستان فیلم درباره دو رقصنده است که به پاریس می روند و در آنجا با مردانی آشنا می شوند و اتفاقات مختلفی را تجربه می کنند.

فارغ از حضور دو ستاره جذاب سینما در کنار یکدیگر، ترانه های معروف فیلم نیز یکی از دلایل شهرت فیلم به شمار می رود. مانند ترانه «الماس ها بهترین دوست یک دختر هستند» که در آن شرح وقایعی از دلایل و مزیت های یافتن مردان ثروتمند بیان می شوند و به اندازه کافی بامزه است!

ایستگاه اتوبوس (Bus Stop)

 

4. ایستگاه اتوبوس (Bus Stop): تصویر عمومی مونرو در هالیوود برای سال های متمادی «بلوند جذاب و احمق» بود و فیلم «ایستگاه اتوبوس» اثری بود که هیچکدام از ویژگی های آشنایی که از مرلین مونرو سراغ داشتیم را در خود نداشت.

این فیلم داستان سوارکاری را روایت می کند که دلباخته یک خواننده شده و سعی می کند به هر طریق ممکن او را راضی به ازدواج نماید.

اقتباس سینمایی از نمایشنامه «ایستگاه اتوبوس» در آن مقطع چندان موفق نبود و علناً فیلم را به اثری شکست خورده تبدیل کرد. با این حال، بازی قابل توجه و متفاوت مرلین مونرو در نقش زنی توانمند و محکم به منتقدان ثابت کرد که او توانایی بازی کردن در نقش های متفاوت را دارد. مونرو برای بازی در فیلم «ایستگاه اتوبوس» نامزد دریافت گلدن گلوب شد اما اسکار به او اهمیتی نداد.

خارش هفت‌ساله (The Seven Year Itch):

۳. خارش هفت‌ساله (The Seven Year Itch): «خارش هفت ساله» قطعاً در میان بهترین آثار بیلی وایلدر قرار نمی گیرد اما عاملی که فیلم را به شهرت رساند، حضور مونرو و تصویر مشهوری بود که از او در این فیلم ثبت شد.

این فیلم داستان مردی را روایت می کند که پس از مسافرت همسر و فرزندانش، چشمش به همسایه جذابش با بازی مرلین مونرو می افتد و اتفاقات مختلفی را به وجود می آورد.

مهم ترین ویژگی فیلم «خارش هفت ساله» حضور مونروست. بازیگری که می دانست چطور مردان را اغوا کند و این کار را به بهترین شکل در مقابل دوربین انجام داده است. بازی مرلین مونرو در این فیلم توانست نامزدی جایزه بفتا را برای او به ارمغان بیاورد و البته  عکس مشهور او با لباس سفید هم از خود فیلم معروف تر شد.

برای خواندن پرونده کامل فیلم «خارش هفت ساله» در سایت مووی مگ اینجا کلیک کنید.

ناجورها (The Misfits):

۲. ناجورها (The Misfits): «ناجورها» بیشتر از این که فیلم خوبی باشد، به دلیل سرانجام ستارگان پر حاشیه اش شناخته می شود. فیلمی که ابداً برای بازیگرانش خوش یُمن نبود و هر سه ستاره اصلی آن به فاصله کوتاهی از دنیا رفتند. کلارک گیبل پیش از اکران فیلم درگذشت، مرلین مونرو نیز مدت کوتاهی پس از اکران فیلم از دنیا رفت و سرنوشت مونتگومری کلیفت هم پس از تصادف به یک تراژدی ختم شد.

با این حال، بازی مونرو در این فیلم مورد تحسین قرار گرفته است. مونرو در این فیلم نشانی از زن اغواگر که تصویر عمومی او بود ندارد و سعی کرده ذهنیت تماشاگر را تغییر دهد. نکته جالب درباره بازیگران فیلم این که کلارک گیبل ابداً از همکاری با مونرو در این فیلم راضی نبود و این همکاری را یکی از بدترین تجربه های دوران بازیگری اش عنوان کرده بود.

بعضی‌ها داغشو دوس دارن (Some Like It Hot):

1- بعضی‌ها داغشو دوس دارن (Some Like It Hot): اثر جاودانه بیلی وایلدر کماکان یکی از بهترین کمدی های تاریخ سنیماست. فیلمی که توانست در 9 بخش نامزد دریافت اسکار شد اما علی رغم درخشش مرلین مونرو در این فیلم، این بازیگر نتوانست جایی در میان نامزدهای اسکار به دست بیاورد.

داستان فیلم درباره دو نوازنده است که به طور اتفاقی شاهد جنایتی هستند و حالا جنایتکاران به دنبال یافتن آن دو هستند. در این شرایط دو نوازنده تصمیم می گیرند لباس زنانه پوشیده و به گروهی که یک زن (مرلین مونرو) آن را هدایت می کنند ملحق شوند.

«بعضی ها داغشو دوست دارند» تکه کلام های مشهوری دارد که جمله «خب، هیچکس کامل نیست!» یکی از مشهورترین آن هاست. مرلین مونرو یکی از درخشان ترین تجربه های بازیگری خود را در این اثر تجربه کرد و موفق شد برای بازی در این فیلم بنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن برای بازی در یک نقش کمدی و موزیکال شود اما همانطور که اشاره شد، توفیقی در مراسم اسکار نداشت.

برای خواندن پرونده کامل فیلم « بعضی‌ها داغشو دوس دارن» در سایت مووی مگ اینجا کلیک کنید.

 

مائده اکبریان

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید