ماجرای ویدئوی جنجالی دستگیری یک زن معترض و واکنش پلیس و دولت

منبع: روزیاتو

42

1401/7/23

10:11


ماجرای ویدئوی جنجالی دستگیری یک زن معترض و واکنش پلیس و دولت

ماجرای ویدئوی جنجالی دستگیری یک زن معترض و واکنش پلیس و دولت

در روزهای گذشته ویدئویی از رفتار مأموران یگان ویژه هنگام دستگیری یک زن در اعتراضات خیابانی منتشر شد که واکنش های زیادی را به دنبال داشته است.

واکنش پلیس و دولت به ویدئوی جنجالی

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در مورد این فیلم منتشر شده اعلام کرد دستور ویژه ای مبنی بر رسیدگی به این موضوع از سوی فرماندهان پلیس صادر شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه «کلیپ منتشر شده در شبکه‌های معاند پیرامون عملکرد مأموران پلیس در دستگیری خانمی که از محرکان اغتشاشات در میدان آرژانتین بوده است» اعلام داشت «با توجه به فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و تلاش و دروغ‌پردازی های شبکه‌های معاند دستور ویژه ای مبنی بر رسیدگی به این موضوع از سوی سلسله مراتب فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صادر شده است. پلیس ضمن اقدام در خصوص تامین امنیت شهروندان خود را مکلف به پاسخگویی می‌داند و رفتارهای خارج از ضوابط و مقررات را به هیچ وجه تایید نمی‌کند و در صورت وقوع هرگونه تخلف برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.»

همچنین انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در اظهارنظری به ویدئوی منتشر شده از دستگیری یک زن توسط مأموران یگان ویژه واکنش نشان داد.

انسیه خزعلی گفت: در زادروز میلاد رسول رحمت قرار داریم، کسی که کرامت زن را نهادینه کرد و رفتارهای بی نظیر ایشان با همسر ، دختر و زنان عصر وحی الگو و بی نظیر است، در تعامل با زنان در ایران اسلامی نیز بی احترامی از هیچ گروه یا سازمانی پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه فراجا همیشه حامی مال و ناموس مردم بوده است، اضافه کرد: پیگیر حقوق بانوان و حفظ کرامت آنها هستیم، از مسولین فراجا خواسته ام گزارشی از علل حادثه و کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی به معاونت ارسال کنند .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بر این نکته نیز تاکید کرد که بی شک اگر خطایی روی داده باشد، باید با مامور خاطی برخورد شود، قطعا معاونت ریاست جمهوری در امور زنان با همکاری مراجع انتظامی ورود کرده و به منظور دفاع از حرمت و کرامت زنان پیگیر خواهد بود.

خزعلی این را هم گفت که این امر نباید به کلیت نیرویی که مدافع امنیت کشور است و دلسوزانه از جان و ناموس مردم دفاع می کند خدشه وارد کند.

روایت خبرگزاری فارس از ویدئوی خبرساز

خبرگزاری فارس، گزارش متفاوتی از ماجرای ویدئوی جنجالی دستگیری زن معترض منتشر کرده است.

فارس در مطلبی با عنوان «تلاش جدید بی بی سی برای ادامه‌دار کردن اغتشاشات» در اینباره نوشت:

با فروکش کردن اغتشاشات محدود چند روز گذشته، رسانه‌های دعوت‌کننده به آشوب برای جلوگیری از پایان اغتشاشات نیازمند پروژه‌های جدید هستند.

در همین رابطه به تصویر کشیدن برخی برخوردهای پلیس با آشوب‌گران بدون اطلاع‌رسانی از نحوه و میزان تخلفات بازداشت‌شدگان برای برخی کاربران سؤال‌برانگیز شده است.

این در حالی است که برخورد پلیس در روزهای گذشته در مقایسه با پلیس سایر کشورها بسیار ملایم‌تر بوده که البته این موضوع نیز مورد اعتراض برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و آنها معتقدند پلیس باید با شدت عمل بیشتری با اغتشاشگران برخورد کند.

در همین رابطه یک مقام پلیس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با مضحک خواندن ادعای بی بی سی گفت: تعرض به دختر جوان ساخته و پرداخته امپراطوری دروغ برای دامن زدن به اغتشاشات است.

وی با تشریح ماجرا گفت: همانطور که در فیلم مشخص است مأمور ما در آن صحنه تلاش می‌کند فرد اغتشاشگر را بازداشت کند و او را سوار موتور کند که به دلیل مناسب نبودن وسیله نقلیه، با دخالت فرمانده میدان از بازداشت این فرد صرف‌نظر می‌شود.

وی افزود: پلیس وظیفه دارد امنیت مردم را حفظ کند و برخی برخوردها در صحنه‌های اغتشاش اجتناب‌ناپذیر است اگر چه به مأموران توصیه شده حتی‌الامکان با افرادی که در صحنه اعتراضات فعل مجرمانه ندارند، مدارا کنند.

وی در عین حال افزود: اعمال و رفتار مأموران پلیس زیره ذره‌بین است و چنانچه تخلفی صورت بگیرد بررسی و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. در این مورد نیز دستور بررسی ویژه صادر شده است.

شبکه دولتی انگلیس از شب گذشته با انتشار فیلمی مبهم مدعی تعرض پلیس به یک زن شده است.

همزمان برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تفسیر این فیلم را دروغ جدید بی بی سی خواندند و یادآوری کردند که افکار عمومی هنوز سکوت این رسانه ضدایرانی را نسبت به جنایت چند وقت پلیس لندن فراموش نکرده است.

در آن ماجرا یک افسر پلیس انگلیس پس از بازداشت یک زن جوان به دلیل ماسک نزدن، به وی تجاوز کرد و پس از قتل وی جنازه او را به آتش کشید اما بی بی سی نسبت به آن سکوت کرده بود.

بی بی سی فارسی به همراه ۴ رسانه دیگر ضد ایرانی در ۲۵ روز گذشته منتهی به ۱۶ مهرماه مجموعا ۱۷ هزار دروغ درباره ایران منتشر کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به مأموریت این رسانه‌ها همزمان با فروکش کردن اعتراضات باید شاهد چنین دروغ پردازی‌هایی از سوی آنها باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو