بهترین فیلم های مرلین مونرو که معروف و ماندگار شدند

بهترین فیلم های مرلین مونرو که معروف و ماندگار شدند


منبع: مینویسم

120

1401/7/23

10:54


در این نوشته به معرفی بهترین فیلم های مرلین مونرو می پردازیم. لیست اسامی فیلم های سینمایی که مرلین مونرو بازی کرده با جزئیات کوتاه البته معروفترین ها.

بهترین فیلم های مرلین مونرو که معروف و ماندگار شدند

تعداد کمی از ستارگان سینما به اندازه مرلین مونرو به یک چهره نمادین تبدیل شده اند. مرلین مونرو با بیش از 29 فیلم سینمایی که مسیر حرفه ای خود را با یک تغییر نام و امضای قرارداد 125 دلاری در هفته با کمپانی فاکس قرن 20ام آغاز کرد، استعاره بلوند کودن را به طور کامل تحریف نمود و طرز نگاه ما به چیزهایی از قبیل الماس و میله های آهنی متروها را تغییر داد. 

برای خواندن بیوگرافی مرلین مونرو کلیک کنید.

لیست بهترین فیلم های مرلین مونرو

علیرغم مدت زمان نزدیک به سه ساعت، فیلم بلوند نتفلیکس نمی تواند به طور کامل بدنه کاری و حرفه ای مونرو را بررسی کند و تنها بخش کوچکی از تاثیر این بازیگر در سینما را نشان می دهد. اگر آخرین بازبینی سینمایی او باعث شده است تا به دنبال فیلم های بیشتری از مرلین مونرو باشید، در ادامه 9 مورد از فیلم های معروف مرلین مونرو از کلاسیک های انکارناپذیر گرفته تا سنگ های گرانبهای نادیده گرفته را معرفی خواهیم کرد. 

زحمت در زدن به خودت نده (1952)

فیلم مرلین مونرو

یکی از فیلم های سینمایی مرلین مونرو که صحنه هایی از آن در فیلم بلوند تکرار شدند. بعد از نقش آفرینی در چندین فیلم کمدی (زنان گروه کر و عاشق پیشه) و یک فیلم برنده جایزه اسکار (همه چیز در مورد ایو)، اولین فیلمی که مونرو را تبدیل به یک ستاره کرد، فیلم تاریک روانشناسی به نام زحمت در زدن به خودت نده (Don’t Bother to Knock) در سال 1952 بود.

این فیلم به مونرو فرصت نقش آفرینی به عنوان یک پرستار بچه دارای مشکل روانی را داد و او همچنین، مهارت هایی زیادی برای بقا در این فیلم یاد گرفت که حدود یک دهه بعد بکارش آمدند. بعد از طلاق دردناک از سومین همسرش به نام آرتور میلر در سال 1961، مونرو در بیمارستان روانی پاین ویتنی بستری و به مدت سه روز در اتاق محبوس شد. 

به منظور فرار، او رفتار به شدت دمدمی مزاجی از خود نشان داد و به کارکنان بیمارستان می گفت: اگر می خواهید با من مانند یک احمق رفتار کنید، من هم مانند یک احمق رفتار خواهم کرد. مرلین مونرو به دکتر روانشناس نوشت: من این ایده را از فیلمی که زمانی بازی کرده ام، زحمت در زدن به خودت نده، گرفته ام. 

نیاگارا Niagara – (1953)

فیلم های مرلین مونرو

اولین نقش اصلی مرلین مونرو در این فیلم تاریک 1953 بود که به عنوان زن افسونگری به نام رز لومیس نقش آفرینی می کرد – زنی که برای خلاصی از دست همسرش جورج (ژوزف کاتن) دست به هر کاری می زند. مونرو نقش تیره و فریبنده ای را به عنوان زنی که می خواهد همسرش را به قتل برساند، بازی کرد و این باعث شد تا شخصیت پیچیده تری نسبت به بازی هایی که در فیلم های کمدی موزیکال دنبال می کرد، داشته باشد. خود فیلم که صحنه هایی از آن در فیلم بلوند تکرار شده اند، دارای داستان گیرایی است و باعث می شود تا مخاطب تا پایان تلخ فیلم همچنان به حدس و گمان ادامه دهد. 

آقایان مو طلایی ها را ترجیح می دهند (1953)

بهترین فیلم های مرلین مونرو

علیرغم باورهای تهیه کننده فیلم بلوند، اندرو دومینیک، فیلم کمدی هاوارد هاوک با بازی مونرو و جین راسل در مورد زنان و قدرتی که آن ها در حیله گری زنانه دارند، بسیار هوشمندانه است. دیدن این فیلم به معنی دیدن برخی از بهترین صحنه های ثبت شده از مرلین مونرو است – از فیلم «الماس ها بهترین دوست هر دختری هستند» تا دیالوگ «من می توانم باهوش باشم وقتی موضوع مهم است اما اکثر مردها آن را دوست ندارند».

(بازی موزیکال این نقش توسط آنا د آرماس در فیلم بلوند بازآفرینی شده است، کسی که به نقل از ورایتی تنها یک آخر هفته برای یادگیری فرصت داشت). او ممکن است قرارداد 500 دلار در هفته را با راسل بسته باشد اما نمی توان قیمتی بر نقش آفرینی مونرو به عنوان لورلی لی گذاشت. بنابراین فیلم آقایان مو طلایی ها را ترجیح می دهند (Gentlemen Prefer Blondes) باید حتما در لیست فیلم های مرلین مونرو باشد.

چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (1953)

اسم فیلم های مرلین مونرو

انرژی میان مونرو و بازیگران دیگر ازجمله لورن باکال و بتی گربل، داستان ساده ازدواج برای ثروت را به تصویر می کشد. شخصیت مونرو، پولا، حواس پرت و بی مسئولیت است اما به طرز خیلی شیرین و احساساتی تلاش می کند. علاوه بر این، مهارت های فیزیکی بازیگر در کمدی هرگز بهتر از این در هیچ فیلمی به اجرا در نیامده است. اما میراث واقعی فیلم چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire) در هموار کردن مسیر برای فیلم های کلاسیک دیگر با نقش اول زن مانند 9 تا 5، اولین کلوپ زنان و ساقدوش هاست. 

خارش هفته ساله (1955)

فهرست فیلم های مرلین مونرو

جدا کردن نقش آفرینی مونرو از تاثیرگذارترین صحنه او – صحنه حرکت دامن در کنار میله های آهنی مترو تقریباً غیرممکن است که در فیلم بلوند نیز تکرار شد. او ممکن است یک شی به ظاهر ساده از میل برای شخصیت ریچارد شرمن ناراحت و متاهل تام ایول باشد اما مونرو به شخصیتی که تنها با عنوان «دختر» شناخته می شود، عمق و آسیب پذیری اضافه کرده است. 

فیلمنامه نویس و کارگردان، بیلی وایلدر گفته است: او هرگز در نقشی که می توانست عوامانه باشد، نقش آفرینی معمولی نداشته است و به نحوی با دیدن او روی پرده سینما احساس خوبی به شما دست پیدا می کند. به عبارت دیگر، او ویژگی هایی داشت که هیچ کس دیگری به جز گرتا (گاربو) روی صحنه نداشته است. هیچ کس. 

ایستگاه اتوبوس (1956)

لیست فیلم های مرلین مونرو

مرلین مونرو در این فیلم سال 1956 وارد حوزه های جدیدی شد که اولین مورد ظهور از کمپانی تولید و قراردادش با فاکس بود. در فیلم ایستگاه اتوبوس (Bus Stop) که بر اساس نمایشنامه پرفروش برادوی ساخته شده است، مونرو در نقش شری – زنی از آزارکس با رویاهای بزرگ هالیوودی بازی می کند. علیرغم دینامیک عاشقانه دردسرساز فیلم، مونرو به نقش آفرینی شخصیت پیچیده ای پرداخت که برای اولین بار تحت نظر لی استراسبرگ بازی می کرد. 

دان مورای، بازیگر نامزد اسکار، در سال 2012 به لس آنجلس تایمز گفت: او تلاش می کرد به دیگران ثابت کند یک بازیگر جدی است، نه ستاره سینمایی که فقط صحنه های لوس بازی می کند. او تلاش می کرد خود را اثبات کند و به نظر من، قطعاً موفق شد. 

شاهزاده و مانکن (1957)

معروفترین فیلم های مرلین مونرو

این فیلم دردسرساز که در آن، مونرو در نقش یک دختر مانکن آزاد به نام السی در مقابل شاهزاده مقید لورنس الیور به ایفای نقش می پردازد، به عنوان یک فیلم استاندارد کمدی رمانتیک شناخته می شود. اما مونرو شاید با انتقال ناامیدی هایش به اولیور که اتفاقاً کارگردان فیلم هم بوده است، یکی از بهترین بازی هایش را به نمایش گذاشت. شاهزاده و مانکن (The Prince and the Showgirl) (اولین فیلم مونرو به عنوان تهیه کننده) به عنوان پس زمینه ای برای فیلم سال 2011 با عنوان «هفته من با مرلین» قرار گرفت و در آن، میشل ویلیامز موفق به دریافت نامزدی اسکار شد. 

بعضی ها داغشو دوست دارند (1959)

بهترین فیلم های مرلین مونرو

به عنوان بهترین فیلم مرلین مونرو، او در نقش شوگر «کین» کوالزیسک، خواننده و بازیگری به ایفای نقش می پردازد که برای دور زدن گانگسترها با دو مردی که تظاهر به زن بودن می کنند (با بازی جک لمون و تونی کورتیس)، قاتی می شود. 

همکاری مجدد تهیه کننده بیلی وایلدر و مونرو بهتر از این نمی توانست باشد. او آهنگ تاثیرگذار «می خواهم دوستم داشته باشی» را اجرا می کند. عاشقانه های او با شخصیت کورتیس با کوکتل های دیروقت همراه است. او برخی از بهترین دیالوگ های را بر زبان می آورد: داستان زندگی من. همیشه انتهای آبنبات چوبی ریش ریش می شود. 

ناجورها (1961)

مهمترین فیلم های مرلین مونرو

آرتور میلر، همسر سابق مونرو و فیلمنامه نویس، ادعا کرده است که نقش رزالین را به طور خاص برای همسرش ننوشته است. اما رزالین، زن مطلقه ای که آرامش خود را در میان سه کابوی با بازی مونتگومری کلیفت، الی والاش و کلارک گیبل پیدا می کند، یکی از بهترین نقش های مرلین مونرو محسوب می شود. 

این فیلم با دانستن این که آخرین فیلم مونرو و گیبل بود، عجیب و غریب تر می شود. مونرو بعد از فیلم ناجورها از میلر طلاق گرفت. میلر در نهایت تصدیق کرد که فکر نمی کنم کسی می توانست به خوبی مونرو این نقش را بازی کنم. 

در پایان:

مهمترین فیلم هایی که مرلین مونرو در آن ها بازی کرده همراه با مختصری از داستان فیلم تقدیمتان شد. نام تمام فیلم های مرلین مونرو در این نوشته آورده نشد و به معرفی معروفترین فیلمهای سینمایی مرلین مونرو بسنده کردیم. امیدواریم ورد توجه شما همراهان مینویسم بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو