طرز تهیه مشکوفی سه رنگ دسر خوشمزه و ایده آل برای مهمانی

منبع: آرگا

33

1401/7/23

18:10


طرز تهیه مشکوفی سه رنگ که یک دسر فوق العاده خوشمزه است را می توانید در این مقاله مطالعه کنید. این دسر بسیار خوشمزه است و دستور تهیه ای بسیار ساده دارد.

یکی از انواع دسرهای اصیل ایرانی دسر سه رنگ است. این دسر طعم عالی داشته و مراحل پخت آن نیز بسیار ساده می باشد. برای آماده کردن این دسر فوق العاده باید شر، شکر، نشاسته، تخم مرغ و … را با یکدیگر ترکیب کنید. در ادامه نیز طرز تهیه مشکوفی سه رنگ را مطالعه خواهید کرد.

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

برای آماده کردن این دسر فوق العاده خوشمزه کافی است در این بخش از آرگا همراه ما باشید. علاوه بر تهیه مشکوفی سه رنگ شما می توانید با دسر تیرامیسو و دسر کادایف نیز آشنا می شوید. این نوع دسرها برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب هستند.

مواد لازم

  • شیر: ۴ لیوان
  • نشاسته گندم یا ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۸ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • شکلات: به میزان لازم
  • پودر زعفران: به میزان لازم
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مشکوفی

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ عالی

این دسر سه رنگ برای پذیرایی در مهمانی ها نیز بسیار مناسب است. برای داشتن این دسر فوق العاده باید مقداری شیر، شکر، زرده تخم مرغ، نشاسته، گلاب و وانیل درون کاسه ای بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید.

مواد ترکیب شده را به خوبی هم زده تا ترکیبی یکدست حاصل شود. بعد از اینکه تمام مواد درون شیر به خوبی حل شد، باید قابلمه را روی حرارتی قرار دهید و با استفاده از همزن دستی به خوبی مواد را هم بزنید. زمانی که مایه شما به غلظت فرنی رسید، باید قابلمه را از روی حرارت بردارید.

در طی به غلظت رسیدن مواد باید توجه کنید که مواد ته نگیرد. در این مرحله باید مرتب مواد را هم بزنید. افزودن تدریجی نشاسته ذرت یا گندم به این مواد نیز موجب شده تا مواد گلوله نشوند. هم زدن مواد را باید تا زمانی ادامه دهید که بوی خامی آرد گرفته شده باشد و توجه کنید، بلند کردن حرارت موجب شده تا مواد شما ته بگیرد و بوی خامی آن نیز از بین نمی رود.

در این مرحله از طرز تهیه مشکوفی سه رنگ حالا مایه این دسر سه رنگی را باید به سه قسمت تقسیم کنید. در یک کاسه مقداری زعفران بریزید، درون کاسه ای دیگر شکلات تخته ای اضافه کنید. مواد را به خوبی هم زده تا دسری یکدست داشته باشید.

حالا درون ظرف های دلخواه دسر مواد را به ترتیب اضافه می کنید. ابتدا یک لایه سفید بریزید و بعد لایه شکلاتی را روی آن بریزید و بعد لایه زعفرانی را اضافه کنید. هر چند اضافه کردن این لایه ها کاملا سلیقه ای می باشد. این دسر باید به مدت ۳ ساعت درون یخچال باقی بماند.

مشکوفی سه رنگ

بعد از سفت شدن می توانید دسر را از یخچال خارج کنید. این دسر را می توانید با مواد دلخواه تزئین کنید. استفاده از پودرهای رنگی و پودر پسته برای این دسر فوق العاده است. در صورت دلخواه می توانید از مقداری هل نیز در مواد استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو