بهترین و آسان‌ترین راه‌های چاق شدن افراد لاغر

24

1401/7/23

18:44


بسیاری از افراد فکر می‌کنند لاغری یعنی کل استخوان‌های آن‌ها مشخص باشد. در واقع تناسب اندام را با لاغری بیش از حد اشتباه می‌گیرند. تمام تلاش خود را می‌کنند تا لاغر و استخوانی شوند. در حالی‌که لاغری بیش از حد هم توصیه نمی‌شود و صدمات زیادی را برای بدن به همراه دارد.

بهترین و آسان‌ترین راه‌های چاق شدن افراد لاغر

به گزارش بهداشت نیوز،اگر شما جزء کسانی هستید که بیش از حد لاغرید، باید بگوییم که راههای چاق شدن کل بدن را باید طی کنید. ما در اینجا سعی داریم به چندین روش بپردازیم.

مصرف اسموتی پروتئین خانگی

اسموتی‌های خانگی در لیست غذاهای چاق کننده قرار می گیرند. شما می‌توانید در منزل اسموتی را درست کنید. در این صورت نوشیدنی شما فاقد قندهای مصنوعی و رنگ است. پس به سلامت بدن هم آسیب نمی‌رساند. چندین نوع اسموتی پروتئینی در خانه عبارتند از:

اسموتی موز شکلاتی: ۱ عدد موز را با ۱ قاشق غذاخوری آب پنیر، نصف تخته شکلات، ۱ قاشق غذاخوری بادام زمینی یا گردو ترکیب کنید. آن را داخل میکسر بریزید و سپس مصرف کنید.
اسموتی توت وانیلی: ۱ فنجان یکی از انوان توت یخ زده را با یک فنجان شیر پرچرب و ۱ قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید. برای طعم بهتر به آن مقداری وانیل اضافه کنید.
اسموتی فندق شکلات: ۱۵ قاشق شیر را با ۱ قاشق غذاخوری آب پنیر و ۱ قاشق غذاخوری کره فندق و چند تکه شکلات ترکیب کنید. حالا آن را داخل میکسر بریزید و میل کنید.

هر روز شیر بخورید

ده‌ها سال است که شیر به عنوان یک معجون افزایش وزن شناخته شده است. این ماده غذایی مؤثر به ماهیچه سازی در بدن کمک زیادی می‌کند. شیر حاوی مقدار زیادی از انواع کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. همچنین این ماده غذایی سرشار از کلسیم، مواد معدنی و انواع ویتامین است. به همین دلیل در افزایش وزن تاثیر زیادی دارد. شما می‌توانید یک یا دو لیوان شیر را به عنوان میان وعده، قبل یا بعد از تمرین میل کنید.

یکی از راههای افزایش وزن خوردن برنج است

برنج یک ماده غذایی مفید و حاوی کربوهیدرات است. برنج در لیست غذاهای چاق کننده قرار می‌گیرد. به طوری که تنها ۱ فنجان برنج پخته شده حدود ۱۹۰ واحد کالری و ۴۳ گرم کربوهیدرات دارید. برنج حاوی مقدار کمی چربی دارد. اگر اشتهای زیادی برای خوردن غذا ندارید، می‌توانید برنج بخورید.

البته به دلیل اینکه برخی از انواع برنج حاوی مقداری آرسنیک و اسید فیتریک است، نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. زیرا آرسینگ سمی است و اسید فیتریک هم مانع از جذب روی و آهن در بدن می‌شود.

گوشت قرمز مصرف کنید

یکی از راه های چاق شدن افراد لاغر مصرف گوشت قرمز است. گوشت حاوی مقدار زیادی لوسین است. این ماده یک آمینوی اسیدی مهم برای بدن محسوب می‌شود. به طوری که بدن را برای سنتز پروتئین ماهیچه‌ها تحریک می‌کند. در نتیجه به جای اینکه فقط شکم چاق شود، تمامی بدن به صورت یکنواخت پر می‌شود.

در گوشت مقدار زیادی از بهترین منابع طبیعی کراتین یافت می‌شود. این ماده در سراسر جهان برای عضله‌سازی استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که برای افزایش وزن به سراغ گوشت همراه با چربی بروید. گوشت‌های بدون چربی تاثیر زیادی در افزایش وزن ندارد.

کره و آجیل مصرف کنید

یکی از راه های چاق شدن افراد لاغر مصرف آجیل و کره است. جالب است بدانید فقط یک مشت بادام حاوی ۱۸ گرم چربی اشباع نشده و ۷ گرم پروتئین است. از آنجا که کره و آجیل حاوی مقدار زیادی کالری هستند، اگر در روز فقط یک مشت آجیل بخورید، به مقدار زیادی کالری دریافت می‌کنید.

همچنین کره‌های آجیل و انواع تنقلات هم می‌توانند به چاقی بدن کمک کند. شما می‌توانید کره بادام زمینی را در معجون افزایش وزن بریزید و میل کنید. کره گردو هم یک انتخاب خوب برای چاقی است. زیرا بدون قند و چربی‌های مضر است.

سیب زمینی و تخم‌مرغ آب پز بخورید

یکی دیگر از راههای چاق شدن کل بدن مصرف سیب زمینی و تخم‌مرغ آب پز است. اگر اشتهای کافی برای خوردن غذا را ندارید، مخلوطی از این دو ماده خوراکی را بدون کمک نان در زمان صبحانه میل کنید. سیب زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته و کربوهیدرات است که به افزایش وزن کل بدن کمک می‌کند.

همچنین در کنار سیب زمینی، ذرت، جو دوسر، گندم، لوبیا و سایر حبوبات را هم مصرف کنید. سفیده تخم مرغ منبع سرشاری از پروتئین است که به عضله سازی کمک می‌کند. زرده تخم مرغ هم به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان به افزایش وزن کمک می‌کند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو