برنده جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۲ معرفی شد

برنده جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۲ معرفی شد


34

1401/7/24

10:22


کتابخانه جدید کالج مگدالن در دانشگاه کمبریج برنده جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۲ شد.

برنده جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۲ معرفی شد

گروه معماری هنرآنلاین: موسسه سلطنتی معماران بریتانیایی (RIBA) کتابخانه جدید کالج مگدالن دانشگاه کمبریج را که معماران نیل مک لافلین طراحی کرده‌اند، برنده جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۱ اعلام کرد. این کتابخانه آجری و چوبی از سوی هیات داوران با عنوان «مستحکم و مطمئن» ستایش شده است.

معماران نایل مک لافلین سال ۲۰۱۴ برنده مسابقه طراحی کتابخانه جدید در کالج مگدالن شدند. طراحی معاصر کتابخانه با دیوارهای آجری باربر، سقف‌های شیروانی و دودکش‌ها متحرک به معماری کالج ۷۰۰ ساله دانشگاه کمبریج ادای احترام می‌کند.

سایمون آلفورد، رئیس اسبق جایزه ریبا گفته است: «ایجاد یک ساختمان جدید که حداقل ۴۰۰سال دوام خواهد آورد یک چالش مهم است، اما معماران نایل مک لافلین با نهایت مهارت، دقت و مسئولیت پذیری به آن دست یافته‌اند.»

کتابخانه جدید در کالج ماگدالن برای ارتقای اتاق‌های مطالعه کوچک در یک ساختمان مجاور قرن هفدهمی طراحی شده است. این کتابخانه از طریق درهای چوبی بزرگ قابل دسترسی است که طیف وسیعی از فضاهای آرشیو، گالری، مطالعه گروهی و انفرادی به صورت ۲۴ساعته در اختیار دانشجویان است.

جایزه ریبا استرلینگ

از ویژگی‌های برجسته داخلی آن می‌توان به یک اتاق مطالعه بزرگ با ارتفاع دوبرابر اشاره کرد که توسط بالکن‌های چوبی پوشانده شده است، به‌طور غیرفعال روشن شده و به طور طبیعی تهویه می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته فضای داخلی آن شامل یک اتاق مطالعه بزرگ دو طبقه است که با بالکن های چوبی پوشیده شده و به ‌شکل منفعلانه روشن و تهویه طبیعی دارد.

نایل مک لافلین، بنیانگذار استودیوی برنده، گفت: طراحی این کتابخانه کار دستان و ذهن‌های بسیاری است و کالج مگدالن را به خاطر جاه‌طلبی‌اش تحسین کرد.

جایزه ریبا

کتابخانه جدید در کالج  مگدالن چهارمین پروژه معماران نایل مک لافلین است که در فهرست نهایی جایزه استرلینگ قرار گرفته، اما اولین پروژه ای است که برنده آن شده است. این پروژه، اولین کتابخانه‌ای است بعد از برنده شدن کتابخانه پکهام در سال ۲۰۰۰ و سومین ساختمان در کمبریج است که برنده این جایزه شده است.

 

کمبریج

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو