روستاهای بکر و زیبای اطراف تهران در پاییز

روستاهای بکر و زیبای اطراف تهران در پاییز


منبع: دلتا پیام

37

1401/7/24

15:14


در اطراف شهر تهران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که مقصد مناسبی برای سفرهای یک روزه و گردش در دل دامان طبیعت به‌شمار می‌روند.

در اطراف شهر تهران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که مقصد مناسبی برای سفرهای یک روزه و گردش در دل دامان طبیعت به‌شمار می‌روند.

جاذبه های گردشگری در اطراف تهران

شاید بسیاری تهران را فقط با آلودگی‌‌ها و سروصداهایش می‌شناسند و اطلاع نداشته باشند که این پایتخت بزرگ در کنار همه شلوغی‌هایش، زیبایی‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی که می‌توانند اوقات فراغت شما را پر کند، چهره دیگری از این کلان‌شهر هستند. با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری در اطراف تهران آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری در اطراف تهران

روستای ایگل

یکی از مکان‌های جذاب و دوست‌داشتنی برای سفرهای پاییزه، روستای زیبا و دلنشین ایگل است. این روستا در مسیر لواسان به سمت فشم و در ۲۵ کیلومتری شمال‌شرق تهران واقع شده است و از آب‌ و ‌هوای بی‌نظیری برخوردار است که خاطرات دلنشینی را برای شما رقم می‌زند. پوشش گیاهی خاص روستای ایگل باعث می‌شود که در فصل پاییز، شاهد زیبایی بی‌نظیری در این روستا باشیم.

جاذبه اطراف تهران

آبشار سنگان

آبشار سنگان در نزدیکی روستایی به همین نام در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد. این آبشار مقصدی مناسب برای گردش یک روزه در حوالی تهران است. برای رسیدن به سنگان باید آمادگی لازم برای کوهنوردی و دره‌نوردی داشته باشید.

گردش در اطراف تهران

بعد از آبشارگردی می‌توانید سری نیز به روستای سنگان بزنید. این روستای کوهستانی در مسیر جاده کن، شمال و کمی بالاتر از سولقان واقع است. برای دیدن مطالب گردشگری از ایران، سفید چاه، گورستانی که سنگ‌های آن حرف می‌زنند را بخوانید.

زرین‌دشت

روستای زرین دشت یکی از بهترین پاتوق‌های پایتخت‌نشینان در آخر هفته و سفرهای یک روزه است. این روستای سرسبز و تماشایی در فصل بهار و تابستان هوای دل‌انگیزی دارد، ولی در فصل پاییز حال‌وهوای دیگری دارد و بسیار چشم‌نواز است.

مجله دلتا

رودخانه حبله رود، چشمه‌های معدنی خمده و دریابک جزو جاذبه‌های دیدنی روستای زرین دشت به شمار می‌روند. در کنار چشمه خمده استخر آب معدنی خمبوبه قرار دارد. چشمه دریابک را نیز در مسیر روستای آتشان می‌توانید ببینید. اگر دوست دارید درباره مناطق خوش‌آب‌وهوای تهران هم بیشتر بدانید صفر تا صد محله ازگل تهران را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

شهرستانک

شهرستانک از آن جاهایی است که جان می‌دهد برای گردش یک روزه در دل طبیعت پاییزی؛ حتی مسیر و جاده رسیدن به آن نیز خالی از لطف نیست. این روستای تاریخی در فصل پاییز همچون رنگین‌کمانی از زیبایی می‌درخشد و با چشم‌اندازهای خیره‌کننده خود مکانی مناسب برای عکاسی و ثبت لحظات به‌یادماندنی در قاب پاییزی است.

در این روستا می‌توانید از کاخ ییلاقی از دوره قاجار و پادشاهی ناصرالدین شاه و کتیبه سنگی کنار آن دیدن کنید. یکی دیگر از دیدنی‌های این روستا قلعه‌ای است که در میان اهالی به قلعه دختر معروف است. تپه باستانی نیز در این روستا وجود دارد که شنستون نام دارد.

جاذبه های گردشگری در اطراف تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دره‌ای شگفت‌انگیز در نیشابور.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو