تلاش نیروی انتظامی در حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری خراسان جنوبی قابل توجه است

منبع: همگردی

17

1401/7/25

08:30


میراث آریا/ براساس خبر و گزارش های منتشر گشته، تلاش نیروی انتظامی در حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری خراسان جنوبی قابل توجه است.

هادی شاه وردی به همراه جمعی از مسئولان اداره کل با فرمانده نیروی انتظامی استان دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: حفظ نظم و امنیت کشور مرهون عملکرد خوب مجموعه نیروی انتظامی و این پرسنل پرتلاش است که به صورت شبانه روزی با حفظ و حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت را برای ما به ارمغان آورده اند.

شاه وردی افزود: خراسان جنوبی با داشتن بیش از 900 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از 1500 اثر تاریخی شناسایی شده و 4 اثر جهانی، یکی از استانهای با پیشینه کهن و عظیم در ایران است که نشان از اصالت این استان دارد.

او همچنین در این دیدار گزارشی از روند توسعه گردشگری استان را ارائه کرد و گفت: گردشگری در استان حرکت رو به رشدی را آغاز کرده که این حرکت همراهی و همکاری همه سیاستگذاران استان را به همراه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته حدود 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در خراسان جنوبی اقامت داشته اند و این افزایش گردشگران، امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

شاه وردی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله شاهد افزایش ورود گردشگران به استان باشیم که در این راستا تعامل و همبستگی کامل همه دستگاه های مرتبط با موضوع را می طلبد تا ضمن امنیت گردشگران در بحث ارائه خدمات بهتر برای گردشگران پیشگام باشیم.

سردار ناصر فرشید، فرمانده نیروی انتظامی استان در این دیدار اظهار کرد: با همکاری دوجانبه و استفاده از پتانسیل های نیروی انتظامی در راستای تحقق اهداف با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بویژه در زمینه حفاظت از آثار تاریخی، نهایت همکاری را خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان بیان کرد: بدون شک گنجینه گرانبهای میراث معنوی و فرهنگی ایران زمین در کنار جاذبه های منحصر بفرد و ارزشمند گردشگری این سرزمین کهن، یادگاری است بس ماندگار که از نیاکان و پیشینیان ما و با نظر لطف و عنایت پروردگار یکتا به این آب و خاک به ما رسیده است.

فرشید تصریح کرد: کمترین کار ممکن که از سوی ما در قبال این مجموعه بی بدیل می تواند انجام شود، همانا احیا، حفظ و حراست از این داشته ها است.

تلاش نیروی انتظامی در حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری خراسان جنوبی قابل توجه است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو