شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا چگونه است؟

منبع: نمکستان

49

1401/7/25

11:08


در این مقاله شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

در این مقاله شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. دانش آموزان و دانشجویان بسیاری، ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. اما اطلاعات بسیاری از آن ها در این زمینه اندک است و از شرایط تحصیل در ایتالیا، مدرک زبان مورد نیاز، شرایط سنی، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه های دانشگاه و شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا آگاهی ندارند. انتخاب ایتالیا به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل به علاقه متقاضیان به فرهنگ، تاریخ و شباهت فرهنگ مردم این کشور با ایرانیان باز می گردد. همچنین دانشگاه های ایتالیا از جایگاه علمی مناسبی در سطح جهان برخوردار هستند و از دانشجویان بین المللی شهریه کمی دریافت می کنند.

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

دولت این کشور نظام آموزشی مدرنی را در تمام مقاطع تحصیلی خود پیاده سازی کرده و همین امر سبب شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا، ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. دولت ایتالیا با تدابیری که برای پیشرفت نظام آموزش عالی این کشور اندیشیده، هر ساله بودجه زیادی را در اختیار نهادهای مختلف آموزش عالی قرار می دهد. به همین علت شهریه دانشگاه های ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. همچنین در صورتی که دانشجویان از شرایط لازم برخوردار باشند، می توانند از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا بهره مند شوند و دوره تحصیلی خود را به صورت رایگان پشت سر گذارند. البته تحصیل در روسیه نیز برخی از این شرایط را دارد.

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا به موارد متعددی بستگی دارد. دانشجویان نسبت به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی باید حداقل معدل مورد نظر دانشگاه را در مقطع تحصیلی قبلی داشته باشند تا بتوانند پذیرش بگیرند. برخی از دانشگاه های این کشور سخت گیری کمتری برای معدل دارند و برای بعضی دیگر شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا یک ضرورت است. دانشگاه هایی مثل دانشگاه رم یا باری آلدو مورو شرایط پذیرش آسانی دارند اما در طرف مقابل، دانشگاه هایی نظیر بولونیا، پیزا و میلان، شروط سختگیرانه ای را برای پذیرش دانشجویان اتخاذ نموده اند. به عنوان مثال شرط معدل برای اخذ پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان، داشتن حداقل معدل ۱۴.۵ است یا در دانشگاهی مثل اسپینوزا که معدل بر اساس سیستم GPA محاسبه می شود، متقاضیانی که دارای حداقل معدل ۲.۸ از ۴ باشند، در این دانشگاه پذیرش می شوند. بنابراین شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع متفاوت می باشد.

تحصیل در چین با کمترین هزینه و بهترین شرایط

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

چه معدلی برای تحصیل در ایتالیا نیاز داریم؟

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا در بسیاری از دانشگاه ها برای دوره لیسانس حداقل معدل ۱۴، برای دوره فوق لیسانس حداقل معدل ۱۴ و برای دوره دکتری حداقل معدل ۱۵ می باشد. البته شرایط هر دانشگاه جهت پذیرش دانشجو متفاوت است و امکان دارد، اعدادی که برای شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا ذکر شد، برای آن ها اعداد دیگری باشد. دانشگاه های ایتالیا نمرات خود را از ۳۰ نمره محاسبه می کنند. به عنوان نمونه، نمره ۱۵ ایتالیا معادل ۱۰ ایران است یا نمره ۲۰ ایتالیا معادل ۱۳ ایران می باشد. در نظام آموزشی ایتالیا افرادی که در دروس خود نمره ای کمتر از ۱۸ بگیرند، در آن درس مردود شده اند.

دانشگاه های ایتالیا معمولا از ماه اکتبر تا نوامبر اقدام به پذیرش دانشجویان می نمایند. البته این امکان وجود دارد که هر دانشگاه برای زمان ارسال مدارک و ثبت نام ترم بهاره و پاییزه، زمان متفاوتی را تعیین کند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، توصیه می کنیم با مراجعه به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود، از کلیه شرایط و مدارک مورد نیاز، خصوصا شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا اطلاعات لازم را بدست آورید. با توجه به اینکه پروسه پذیرش دانشگاه های ایتالیا کمی زمان بر است، بهتر است به گونه ای برنامه ریزی کنید که زمان کافی برای فراهم کردن شرایط و مدارک لازم و همچنین ارسال به موقع آن ها داشته باشید.

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

شرط معدل دانشگاه های ایتالیا

شرط معدل برای برخی از دانشگاه های ایتالیا اهمیت زیادی دارد و قوانین سختگیرانه ای برای آن در نظر گرفته اند. اما شرایط برخی دیگر آسان تر است. در حالت کلی توصیه ما به افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارند این است تلاش خود را بیشتر کنید زیرا هر چه معدل مقطع تحصیلی قبلی شما بیشتر باشد، شرایط پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، برایتان آسان تر می گردد. اما در صورتی که معدل آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر از ۱۴ باشد، امکان ریجکت شدن تان از سوی افسر صدور ویزای تحصیلی وجود دارد. بنابراین اگر هنوز در حال تحصیل در ایران هستید و در حال برنامه ریزی برای آینده خود می باشید، بهتر است وقت بیشتری را به مطالعه دروس خود اختصاص دهید تا بتوانید نمرات بالایی از آن ها کسب نمایید و به راحتی از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرید.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله در مورد شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا صحبت کردیم. گفتیم که شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد و هر دانشگاه قوانین و مقررات مختص خود را دارد. به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا توصیه کردیم که تلاش خود را در ایران بالا ببرند تا بتوانند از مقطع تحصیلی کنونی، معدل بالایی کسب کنند و خیالشان بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا راحت باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو