چند ترفند ساده و طلایی برای آرایش پلک چشم‌هایی که چروک دارند

چند ترفند ساده و طلایی برای آرایش پلک چشم‌هایی که چروک دارند


منبع: نی نی بان

42

1401/7/25

13:01


چند ترفند ساده و طلایی برای آرایش پلک چشم‌هایی که چروک دارند

آرگا: از جمله اعمالی که به منظور زیبایی و ایجاد تغییرات ایده آل در چهره انجام می گیرد آرایش کردن بوده که تکنیک ها و اصول مربوط به خود را دارد و هر فرم صورتی سبک آرایش مختص به خود را می طلبد. بدین ترتیب به منظور داشتن یک چهره زیبا و جذاب با استفاده از آرایش باید در ابتدا با نکات و معیار های اساسی در این زمینه آشنا باشید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به بررسی نکات مهم در رابطه با آرایش پلک چروک بپردازیم.

فوت و فن آرایش پلک چروک

آشنایی با تکنیک های آرایش پلک چروک

به طور کلی می توان گفت آرایش صورت به روش های گوناگونی مطابق با نوع چهره فرد صورت می گیرد و با استفاده از این عمل می توان عیب ها و نقص های صورت را پوشش داد. از جمله این موارد آرایش پلک چروک بوده که برای اصولی و درست انجام دادن این کار باید نسبت به قواعد و آیتم های آن اطلاعات کافی داشته باشید.

اصول میکاپ پلک چروکیده

عضی از خانم ها به شکل طبیعی و ارثی پلک هایشان دچار افتادگی شده و یا این که به دلیل بالا رفتن سن قسمت پوست پلکشان دچار چین و چروک می گردد در نتیجه نیاز است که در زمان میکاپ کردن با نکات ریز و درشت آشنا شوند و انواع ترفندهای مخصوص و لازم را بکار گیرند تا چشم های خود را زیباتر نموده و پلک های خود را بالاتر نشان دهند. مراحل و اصول میکاپ کردن برای کسانی که پلک هایشان چروک یا افتاده شده را در ادامه به طور کامل شرح داده ایم.

اصول آرایش پلک چروک

بکار بردن پرایمر

استفاده از این محصول تنها برای افرادی که دچار چروک شدن یا افتادگی پلک هستند نمی باشد بلکه برای داشتن میکاپی زیبا و جذاب برای همه افراد توصیه می شود. ولی در صورتی که پلکتان چروک شده حتما باید پرایمر را به قسمت پشت چشم هایتان بزنید زیرا موجب شده آرایشی که روی چشم صورت می گیرد فیکس شده و از بهم ریختگی میکاپ ممانعت می کند. در ضمن دوام و ماندگاری میکاپ بالا رفته و در زیباتر شدن چشم ها کمک کننده می باشد، همین طور یک پایه و زیرساز برای آرایش چشم ها به حساب می آید. زمانی که از این محصول استفاده می کنید بهتر است از قلم های تخت کوچک یا نوک انگشتانتان بهره مند ببرید و پس از زدن پرایمر حدود یک دقیقه منتظر بمانید تا به طور کامل جذب شده و فیکس گردد.

نحوه زدن کرم پودر

زمانی که می خواهید کرم پودر بزنید ابتدا به شکل نقطه نقطه به بخش های سفت تر صورت همچون پیشانی، گونه و چانه بمالید و سپس به شکل اریب با دست یا براش مخصوص به قسمت های دیگر صورت پخش کنید. در صورتی که زیر چشم هایتان چروک می باشد و به ویژه اگر دچار افتادگی پلک می باشید باید مراقب باشید که خیلی آهسته و با نوک انگشتتان کرم پودر را زیر چشم به شکل ضربه ای پخش کرده تا ترکیبات کرم پودر در یک محل جمع نشود و چین و چروک زیر چشم ها بیشتر نمایان نشوند.

نحوه میکاپ پلک چروکیده

بکار بردن کانسیلر

به منظور پوشش دادن تیرگی زیر چشم ها از کانسیلر استفاده کنید تا به طور کامل تیرگی ها را بپوشاند. به منظور انتخاب کردن رنگ کانسیلر بایستی به رنگ پوست خود توجه نمایید و کانسیلر خود را یک الی دو درجه روشن تر از آن تهیه نمایید. کانسیلر را نباید زیر چشم خود بزنید بلکه بایستی خیلی آرام با کمک نوک انگشت یا قلم مخصوص به شکل ضربه ای پخش نمایید.

مراحل میکاپ پلک چروک

طریقه صحیح سایه زدن

به منظور میکاپ پلک چروک در زمان سایه زدن بهتر است سایه هایی که رنگ ماتی دارند را مورد انتخاب قرار دهید و با استفاده از قلمو روی پلک خود بمالید و به چشم هایتان حالت بدهید تا شکل زیبایی به خود بگیرند. تا جای امکان سعی کنید از سایه های براق استفاده نکنید اما در صورتی که تمایل به زدن سایه های براق دارید به بخش میانی پلک خود سایه یا هایلایتر بمالید.

نحوه کشیدن خط چشم

در صورتی که پلک هایتان چین و چروک دارد بهتر است خط چشم را به صورت باریک بکشید و به جای این که تمامی سطح خط مژه را با خط چشم پر کنید تنها حاشیه بیرونی پلک بالا و پایین را خط چشم بکشید. به منظور خط چشم کشیدن برای پلک های چروک بهتر است که از گوشه بیرونی به بخش داخلی حرکت کرده و سپس آن را تکمیل نمایید. می توانید با استفاده از قلمویی صاف مقداری از خط چشم خود را پخش کرده و با سایه ترکیب نمایید. برای این نوع میکاپ بهتر است خط چشم را به صورت گوشه دار بلند به طرف بالا بکشید.

نکات مهم میکاپ پلک چروک

روش درست ریمل زدن

پیش از ریمل زدن بهترین عمل بکار بردن فرمژه است که به طور کامل مژه هایتان فرم بگیرد و بعد ریمل زدن را آغاز نمایید و مژه های پلک بالایی را با ریمل شکل بدهید. افرادی که پلک هایشان چروک شده است امکان دارد در زمان ریمل زدن، ریمل به پلکشان برخورد کرده و میکاپشان را کثیف نماید. در صورتی که برای شما این مشکل پیش آمد منتظر بمانید تا ریمل خشک گردد و سپس با ضربه نوک انگشت هایتان لکه های تیره را حذف نمایید.

بکار بردن مداد چشم سفید

مداد چشم سفید رنگ در میکاپ پلک چروک نقش بسزایی دارد. در انتهای میکاپ چشم خود می توانید یک مداد سفید رنگ را داخل پلک پایین خود کشیده و به چشم هایتان حالت درشتی بدهید. ولی توجه نمایید که هیچ وقت از مداد مشکی داخل پلک پایین بکار نبرید. زیرا این عمل چشم های شما را حالت کوچکتر و افتاده تری نشان می دهد. علاوه بر این می توانید کمی از سایه رنگ قهوه ای خود را پایین پلک نیز بزنید. ولی برای انجام دادن این عمل بایستی توجه نمایید که سایه را بیش از اندازه پایین نیاورید و فقط نزدیک خط مژه پایین آن را پخش نمایید.

نحوه آرایش پلک چروک

در مطلب ارائه شده نحوه و مراحل آرایش پلک چروک را به همراه نکات کاربردی و مهم مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.


بیشتر بخوانید: ترفند عالی خط چشم برای پلک افتاده + آموزش کاربردی


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو