ورزش در اب برای فرد باردار

منبع: نی نی بان

44

1401/7/25

14:15


سوال :  ورزش در اب برای فرد باردار خطرناک است؟

پاسخ : ورزش کردن در آب فواید بسیار زیادی برای مادران باردار دارد. همچنین نسبت به ورزش‌های دیگر فشار کمتری را به بدن آنها وارد می‌کند. وقتی شما تا ناحیۀ گردن در آب غوطه‌ور می‌شوید، تا میزان۹۰ درصد از وزن شما کاسته می‌شود. بنابراین هیچ فشار اضافه‌ای به بدن شما وارد نمی‌شود.

برای آگاهی بیشتر از ورزش در اب برای فرد باردار به سراغ کارشناس مامایی، پریسا قهقرایی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به کارشناس مامایی، پریسا قهقرایی یا دریافت نوبت از کارشناس مامایی، پریسا قهقرایی کلیک کنید.

ورزش در اب برای فرد باردار

کارشناس مامایی، پریسا قهقرایی

ورزش در اب برای فرد باردار

77712208

77712206

09357979229

 

ورزش های مناسب در دوران بارداری

  • پیاده روی

پیاده روی ورزشی بسیار مناسب برای دوران بارداری است و فرد باردار می تواند ۳۰ دقیقه در روز به مدت ۵ بار در هفته پیاده روی را در برنامه روزانه خود داشته باشد.

  • ورزشهای آبی

ورزش هایی مثل شنا که در آب انجام می شود، می تواند برای خانم باردار مفید باشد. چرا که در آب وزن او کاهش می یابد و اگر حرکات دیگری انجام دهد که تعادلش را بهم بزند؛ مشکلی پیش نمی آید. یعنی خطر زمین خوردن و آسیب های بعدی را نخواهد داشت. بنابراین می تواند پیاده روی در آب، ایروبیک در آب و دیگر ورزش ها را در آب به کمک مربی انجام دهد.

  • دوچرخه ثابت

از دیگر ورزش هایی که فرد باردار می تواند انجام دهد، دوچرخه ی ثابت است. در این حرکت دیگر مادر نگران برهم خورد تعادل و افتادن نخواهد بود.

چه کسانی نباید در دوران بارداری هیچ ورزشی انجام دهند؟

اگر فرد هر کدام از شرایط زیر را داشته باشد، ورزش در دوران بارداری ممنوع خواهد بود.

  • سابقه ی سقط های مکرر
  • وجود جفت سر راهی
  • خونریزی واژینال و خونریزی از جفت
  • بارداری دوقلویی و چند قلویی
  • ابتلا به نارسایی دهانه ی رحم
  • ابتلا به کم خونی شدید
  • ابتلا به بیماری قلبی و ریوی

شنا کردن در طول بارداری

ورزش در اب برای فرد باردار

در دوران بارداری و درصورتی‌که پزشک محدودیت و منعی برای شما در نظر نگرفته، بهتر است سه بار در هفته و هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شنا کنید. به علت تغییرات زیاد بدن در بارداری حتماً پیش از شنا کردن، بدنتان را گرم و در انتها نیز با انجام برخی حرکات کششی بدن خود را سرد کنید. بهتر است هر ۱۵ دقیقه یک بار، پنج دقیقه استراحت کنید و در این زمان به مقدار کافی آب بنوشید. اگر پیش از بارداری به صورت حرفه‌ای شنا می‌کردید، در دوران بارداری مناسب‌ترین شنا برای شما کرال پشت است. اگر کمردرد و گردن درد ندارید، در ماه‌های آخر زایمان، شنای قورباغه نیز مناسب است. دقت کنید که در دوران بارداری شنای پروانه به دلیل درگیر شدن شدید عضلات شکم و فیلۀ کمر ممنوع است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو